Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

De STACK-app voor iOS

Met de STACK-app voor iOS zijn al je bestanden binnen handbereik! Je uploadt, downloadt en beheert alle bestanden op je STACK eenvoudig vanaf je iPhone en iPad. Je vindt de STACK-app in de App Store door te zoeken naar 'STACK Storage'.

In dit artikel vertellen we je alles over het gebruik van de STACK-app voor iOS.


Inloggen op de STACK-app voor iOS

Wanneer je de STACK-app voor het eerst opent, word je gevraagd om het STACK-adres, de naam van je STACK-gebruiker en het bijbehorende wachtwoord.

ios login scherm



STACK-adres

Je STACK-adres vind je te allen tijde terug in jouw TransIP-controlepaneel. Klik bovenin de pagina op het tabblad 'STACK' om jouw STACK-adres te zien.

Jouw STACK webadres

Jouw STACK-adres begint altijd met de gebruikersnaam van je TransIP-account, gevolgd door .stackstorage.com. Mocht je de gebruikersnaam van jouw TransIP-account niet meer weten, dan kun je deze aan de hand van dit artikel achterhalen.

Als jouw TransIP-accountnaam bijvoorbeeld 'arjanvandenberg' is, dan is jouw STACK-adres arjanvandenberg.stackstorage.com. Vul nu jouw STACK-adres in op de STACK-app.



Gebruikersnaam

Je STACK-gebruikersnaam vind je ook terug in jouw controlepaneel. Ga hiervoor opnieuw naar het tabblad 'STACK', klik aan de rechterzijde op 'Beheren' en kies voor 'Wachtwoord resetten'.

Wachtwoord resetten

Je ziet nu naast 'Gebruikersnaam' een dropdown-menu met alle gebruikers die zijn aangemaakt op jouw STACK. De hoofdgebruiker is hier altijd als eerste geselecteerd. Kies de naam van de STACK-gebruiker waarmee je wil inloggen en voer deze samen met het bijbehorende wachtwoord in op de STACK-app.

Jouw STACK gebruikersnaam en wachtwoord



Wachtwoord

Mocht je het wachtwoord van jouw STACK-gebruiker niet meer weten, dan kun je het wachtwoord hiervan op dezelfde pagina wijzigen.

Let op: De gebruikersnaam en het wachtwoord van jouw STACK-gebruiker zijn niet gelijk aan de inloggegevens van je TransIP-account!


Het gebruik van de STACK-app voor iOS

Wanneer je bent ingelogd op de STACK-app, zie je onderin het scherm 5 tabbladen staan. Standaard wordt het 'Bestanden'-tabblad geopend.

Hieronder leggen we uit wat de mogelijkheden zijn van elk tabblad.

Bestanden

Hier beheer je eenvoudig de mappen en bestanden die op jouw STACK staan.

STACK iOS app Bestanden

Door een map of bestand ingedrukt te houden, zie je verschillende opties terug. Zo kun je onder andere delen, verplaatsen en verwijderen.

ios bestanden beheren

Tik rechts op de drie bolletjes om bestanden te uploaden, mappen aan te maken en de weergave aan te passen.

ios bestanden opties

Tip: Door een bestand of map van rechts naar links te swipen, krijg je snelle opties te zien om onder meer direct te delen of te verwijderen.

Foto's

Het tweede tabblad 'Foto's' bevat een overzicht met mappen en tegelweergaven van alle afbeeldingen die op jouw STACK staan.

STACK iOS app foto's

Als je de 'Instant Upload'-functie binnen 'Instellingen' hebt ingeschakeld, zullen foto's die je met je camera maakt meteen geüpload worden naar STACK en in de map 'InstantUpload' verschijnen.

In het 'Foto's'-tabblad worden HEIC-bestanden niet getoond. Dit type bestand wordt op dit moment namelijk nog niet door STACK herkend als afbeelding.

 

Als je een HEIC-bestand hebt geüpload, zal deze wel gewoon in het 'Bestanden'-tabblad aanwezig zijn.

Favorieten

Het derde tabblad 'Favorieten' geeft alle mappen en bestanden weer die je als favoriet hebt aangemerkt.

STACK iOS app favorieten

Wanneer je een bestand bekijkt, tik je onderin het scherm op het ster-icoon om deze toe te voegen aan je Favorieten. Je kan een map of bestand ook als favoriet aanmerken door deze ingedrukt te houden en op 'Favorite' te tikken.

Gedeeld

Het vierde tabblad 'Gedeeld' toont een overzicht van alle gedeelde mappen en bestanden.

STACK iOS app gedeeld

Je deelt een map of bestand door deze te openen en linksonder op het deel-icoon te tikken. Je kan ook een map of bestand ingedrukt houden en voor 'Deel' kiezen.

Tik vervolgens op het schuifje naast 'Deel' om de deellink te tonen. Stel desgewenst een wachtwoord en vervaldatum in en tik op 'Gereed'. De deellink kan hierna door anderen worden gebruikt om de map of het bestand weer te geven en te downloaden.

Instellingen

In het vijfde tabblad 'Instellingen' vind je verschillende manieren om je STACK-app te beheren.

STACK iOS app Instellingen

Aan de bovenzijde zie je jouw STACK-adres en STACK-gebruiker waarmee je bent ingelogd. Vlak daaronder wordt weergegeven hoeveel ruimte je op je STACK hebt gebruikt. Onder Lokale Bestanden vind je alle bestanden die je hebt gedownload in de app. Vanuit daar kun je ze delen naar andere apps, zoals je e-mailapp, WhatsApp, of de Bestanden-app.

In het Instellingen-tab heb je ook de mogelijkheid om Instant Upload in te stellen. Met Instant Upload worden alle nieuwe foto's en video's die in de 'Foto's'-app belanden, automatisch naar STACK geüpload.

Je kan er hierbij voor kiezen om alleen foto's, alleen video's of beide te laten uploaden als er een WiFi-verbinding actief is. Als je dit uitschakelt, maakt Instant Upload ook gebruik van je mobiele data.

Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om een viercijferige Passcode in te stellen. Als je deze hebt ingesteld, kan de STACK-app alleen geopend worden wanneer je deze Passcode invoert.

Behoefte aan meer beveiliging? Schakel dan two-factor authentication voor STACK in.

Vragen over de STACK-app voor iOS? Tik dan binnen 'Instellingen' op 'Contact met Support' om direct een e-mail te sturen!


In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je de STACK-app voor iOS gebruikt.

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling.

Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan een reactie achter!

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
rijsdam 29 augustus 2023 (#10276)

Op mijn iphone maak in foto's in de verhouding 16:9. Als ik deze foto upload naar Stack verschijnt hij daar in 4:3. Iemand idee hoe dat kan?

0
yeronimus 25 augustus 2023 (#10252)

Is er een probleem met de integratie van stack app met bestanden app ? Voorheen kon ik in mijn stack komen via de bestanden app van mijn iphone, maar nu lukt dat niet meer ?

0
freedragon 18 augustus 2022 (#8636)

Ik gebruik Android en Windows. Waarom gaat dit alleen over iOS? Hier heb ik als gebruiker niets aan. Waar kan ik de info voor de andere besturingssystemen vinden?

0
aslotboom 8 augustus 2022 (#8528)

De link naar dit 'apple iOS'artikel zat in de welkomstmail. Helaas heb ik hier niets aan als android gebruiker. Mogelijk dat in de toekomst er rekening mee gehouden kan worden. M.a.w. dat de android gebruiker ook direct naar het juiste artikel gaat.

1
ciadesign 8 juni 2022 (#8258)

iPhone insyand upload werkt niet nadat iemand mij 400 photos via airdrop op mijn phone heeft gezet. Fotos worden niet geupload. Wanneer ik deze 400 fotos selecteer en wil uploaden naar stack, crashed de app (dit is al jaren zo, waarbij meer dan 10 fotos al niet lukt.)

hebben jullie hier een update voor?

Arthur

0
aarnee 20 maart 2021 (#5506)

over de volgorde van de fotos als je die wilt bekijken in de app, waar is die op gebaseerd? lijkt dat ze random door elkaar staan, niet op datum, niet op filenaam, iemand enig idee? zou het mogelijk zijn om deze standaard op naam te sorteren, of een optie om te sorteren naar eigen wens toe te voegen zoals in het files gedeelte al beschikbaar is?

1
jvleerdam 24 januari 2021 (#5278)

@willemlinde1, @ethoonen, @puller99. Jammer dat er nog steeds geen vooruitgang zit in dit upload probleem... Zou het helpen als we nog eens de helpdesk contacten!? Je zou denken dat iedereen die de app gebruikt hier last van heeft.

Fingerscrossed

0
thijsvwe 4 december 2020 (#5096)

Vraag over de foto's. Niet over instant upload. Ik zou graag vanuit de app een foto maken die rechtsreeks geupload wordt in de Stack (zodat ik gegevens van klanten niet op mijn foon heb) Tot nu toe: Vanuit een map, klikken op ... en upload geeft een scherm waar linksboven een camera wordt weergegeven. Foto maken lukt. Wordt ook geprocessed. maar vervolgens '0 foto's en video's uploaden' Hoe zorg ik dat dit wel kan (in uitschakelen instant upload / wifi j/n maakt geen verschil)

0
karelvandenheuvel 7 oktober 2020 (#4890)

Ik heb een versie van macosx 10.10.5 Waar kan ik dan de software vinden om stack bestanden op mijn Mac te synchroniseren

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4755)

@puller99, zie mijn reacties op @willemlinde1 en @ethoonen. Verder spreek je over een back-upfunctie. Waar zie je deze?

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4754)

@ethoonen, bij grote hoeveelheden bestanden wordt de kans dat uploads mislukken ook groter. Denk hierbij aan netwerkonderbrekingen, de app moet open blijven staan, je iPhone mag niet vergrendelen, etc. Dit zijn allemaal factoren waarop wij geen invloed hebben.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4753)

@donpascali, door passcode uit- en weer in te schakelen.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4752)

@willemlinde1, als je Instant Upload aan hebt staan hoef je handmatig geen foto's te uploaden. Het is wel belangrijk om te weten dat deze functionaliteit zijn werk alleen kan doen als je de app open hebt staan op de voorgrond. Alleen dan kunnen foto's geüpload worden. Voor het uploaden van foto's op de achtergrond moeten we je locatiegegevens verzamelen en dat willen we niet. Het is belangrijk dat je de app net zo lang open laat staan tot alle items geüpload zijn. Alleen dan komen alle foto's consistent op STACK te staan.

Dan wat betreft de volgorde. Hoe verwacht je dat deze geüpload worden? Op volgorde van het moment dat de foto's gemaakt zijn? Op volgorde van het moment van uploaden?

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4751)

@pipa, kun je ons hiervoor een bericht sturen via je controlepaneel? Op die manier kunnen we je beter helpen.

1
puller99 25 juni 2020 (#4517)

@willemlinde1 e.a. Dit heeft eigenlijk nooit goed gewerkt. Mijn iPhone geeft steeds nog 117 (vb) foto's nog te doen, doet er dan 3-4-5 en stopt weer. Dan zou je denken dat er nog 112 te doen zijn, maar wat verbaast: na afsluiten en weer opstarten van de app staan er weer 117. De crux wellicht is dat de app niet synchroniseert, m.a.w. hij houdt niet bij wat ie al heeft gedaan. Ik heb dit probleem van stoppen na een paar bestanden 2 jaar terug al aangekaart, maar enige verbetering is er niet. Zit ik wel met het probleem leem dat ik niet weet of van al mijn foto's nu inderdaad een back up op Stack staat en dus is de betrouwbaarheid van die z.g. back up-functie nul. Spijtig.

1
ethoonen 30 april 2020 (#4350)

@willemlinde1, klopt, ik heb hetzelfde probleem vanaf mijn iPad. Het lijkt wel alsof er altijd een soort van time-out ontstaat bij het uploaden van meerdere bestanden. Ik heb hierover eerder contact opgenomen met de helpdesk, maar niettemin werkt het nog steeds niet. Beetje bedroevend aangezien dit toch een basale functie is.

0
donpascali 23 april 2020 (#4329)

Hoe wijzig ik de passcode in de app?

1
willemlinde1 19 april 2020 (#4319)

**Het uploaden van foto's van mijn telefoon naar de STACK app heeft tot nu toe nog nooit vlekkeloos gewerkt. Ik probeer vaak foto's in groepjes van 30 te selecteren en dan te uploaden omdat ik heb gemerkt dat in grote hoeveelheden totaal niet werkt en er dan een heleboel foto's ontbreken. Zo gauw het in de STACK app staat is de volgorde ook volledig zoek en dit krijg ik ook niet anders. Tevens heb ik de Instand upload optie aan staan, maar ook hierbij wordt er maar een deel van de foto's geüpload en ook niet op volgorde.

0
pipa 9 april 2020 (#4287)

Beste,

Ik kan niet meer inloggen in de desktop apllicatie van Stack. Telkens ik via de browser inlog krijg ik dit: Je bent nu ingelogd. Sluit dit venster en volg de stappen in de desktopapplicatie. Als ik dan naar de desktopapplicatie ga krijg ik daar bericht:You have been looged out of ... please login again. Please switch to your browser to proceed.

Wat doe ik fout ?

Mvg. Rudi Wilderjans

0
Felix Smit Admin 7 april 2020 (#4280)

@michaeltiebesl, we willen ons eerst richten op de Nederlandse en Belgische markt. Daar zit de doelgroep van STACK. Mocht dit later veranderen, dan zullen we daar uiteraard een e-mail over sturen.

0
michaeltiebesl 3 april 2020 (#4263)

@Felix Smit Graag zou ik de reden weten waarom er geen plannen zijn om de STACK APP voor IOS, beschikbaar te maken buiten Nederland en België.

0
cees123 30 maart 2020 (#4248)

@Felix Smit, dank je wel.

0
Felix Smit Admin 30 maart 2020 (#4239)

@cees123, je doet niks verkeerd, dit betreft een bug in de app. We doen ons best om deze zo snel mogelijk te verhelpen en adviseer daarom om de App Store goed in de gaten te houden voor een update.

0
Felix Smit Admin 30 maart 2020 (#4238)

@michaeltiebesl, er zijn momenteel geen plannen om STACK beschikbaar te maken buiten Nederland en België.

0
cees123 27 februari 2020 (#4127)

Ik probeer een pdf te uploaden vanaf mijn iPad Air 13.3.1. Dat lukt maar niet. Hij blijft staan op: "preparing upload to your stack". De pdf heb ik in een mail naar mijzelf gestuurd, de bijlage geopend en van daar uit gekozen voor het uploaden naar Stack. Het selecteren van de directory lukt wel en het geven van een naam. Wat doe ik verkeerd?

0
michaeltiebesl 18 februari 2020 (#4095)

Graag zou ik willen weten wanneer deze app verkrijgbaar is buiten Nederland. Ik woon in het buitenland en de app Stack Storage is niet verkrijgbaar in de app store van Apple (IOS). Ik zag in de reacties dat er eerder ook al commentaar op was maar zover is er niets veranderd. Is er al meer informatie beschikbaar wanneer dit wel beschikbaar is? Zou fijn zijn om deze simpele ongemak te verhelpen.

0
Felix Smit Admin 13 december 2019 (#3880)

@gvdheide, kun je een bericht sturen naar onze supportafdeling? Op die manier kunnen we je beter helpen.

0
gvdheide 7 december 2019 (#3860)

Ik krijg een foutmelding op de app. Heb een nieuws stack aacount aangemaakt en probeer nu de app te koppelen. De iphone geeft de melding dat de wfa pre token could not be parsed. Wat gaat hier mis?

0
Felix Smit Admin 25 november 2019 (#3824)

@rinusbraak@jvanbeek@joeydonkers, dit betreft een bekende bug in de iOS-app. Dit probleem kan verholpen worden door de app helemaal af te sluiten (sleep deze uit het scherm), de app van je iPhone of iPad te verwijderen, het apparaat opnieuw op te starten en de app opnieuw te downloaden uit de App Store. Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren, dan helpen we je graag verder via een ticket naar onze supportafdeling.

0
joeydonkers 27 oktober 2019 (#3687)

Ook ik kan niet meer inloggen. Via de website is het geen probleem om in te loggen maar op mijn nieuwe iPhone gebeurd er na het invullen van de gegevens in de app niets. Er verschijnt een ronddraaiend icoontje maar verder doet ie niets. Zelfs geen foutmelding. Hadden jullie al een oplossing gevonden?

0
jvanbeek 26 oktober 2019 (#3686)

@rinusbraak, ik ga dit volgen, want ik heb exact hetzelfde probleem op een 2018 ipad. Heb nog geen eerdere ervaring mer de stackapp op ios, maar op macos, windows en android heb ik de app wel werkend.

1
rinusbraak 25 oktober 2019 (#3684)

Ik heb een nieuwe 2019/versie-5 iPad mini en van mijn versie 2 iPad mini de backup teruggezet. Via de app geprobeerd in te loggen met dezelfde credentials maar dat lukt niet. De app blijft 'wachten'. App weggegooid en iPad herstart. Het maakt niet uit. Ook nieuwe gebruiker aanmaken lost het niet op. Inloggen lukt niet meer. Via de app op mijn iOS telefoon werkt stack prima en webdav gaat via de macbook ook goed net zoals via w2k10 gaat het allemaal goed. Ik zie vast iets over het hoofd. Iemand een suggestie?

0
Nick Brouwer Admin 15 maart 2019 (#2835)

@fransdullens

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
fransdullens 15 maart 2019 (#2834)

Nadat ik mijn mappen op de MAC heb gereorganiseerd kan ik niet meer op mijn iPhone STACK app inloggen!!!

1
becoolnl 6 maart 2019 (#2792)

Ik ben benieuwd of iemand het automatisch uploaden van foto's vanaf een iPhone werkend heeft. Het is mij nog niet gelukt helaas.

1
Nick Brouwer Admin 21 januari 2019 (#2540)

@yesv

Zoals je in het laatste hoofdstuk 'Ondersteuning voor de 'Bestanden'-app' kan lezen, is dit nog niet het geval.

We hopen dit in de nabije toekomst wel toe te voegen, dus hou onze updates in de gaten :-)

0
yesv 20 januari 2019 (#2539)

Ik wil graag weten hoe ik op mijn iPhone kan werken in mijn bestanden, dat vind ik hier niet terug of is dit niet mogelijk.

1
Nick Brouwer Admin 27 december 2018 (#2423)

@wvbeers

We zijn ons ervan bewust dat dit langer duurt dan gehoopt. Het toevoegen van ondersteuning voor de Bestanden-app heeft helaas wat meer voeten in de aarde dan gedacht. Verder zijn er veel andere projecten waar we aan werken, waardoor het toevoegen van deze feature niet de hoogste prioriteit heeft.

Wanneer we de ondersteuning daadwerkelijk gaan toevoegen, zul je hier uiteraard van op de hoogte worden gesteld!

0
wvbeers 26 december 2018 (#2422)

Toen ik begon met Stack was één van de doorslaggevende argumenten dat ondersteuning voor de ios Bestanden app er aan zat te komen. Maar het lijkt er nu op dat daar helemaal niet aan gewerkt wordt! Dus ik voel me nogal bekocht... Gaat het nog gebeuren of moet ik op zoek naar een alternatief dat wel werkt?

0
Matthijs van Beek Admin 28 november 2018 (#2297)

@ernsthulsebos,

Vervelend dat de app regelmatig crashed. Onze helden van support helpen je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
ernsthulsebos 27 november 2018 (#2292)

Hallo, ik gebruik de app maar hij crasht meerdere malen heb de app al opnieuw geinstalleerd iphone aan/uit hij blijft crashen.. hoor graag van jullie

0
bassl 31 oktober 2018 (#2151)

@Nick Brouwer, Ah okee, dat geloof ik, bedankt voor de tip! Het zou in ieder geval een ideale toevoeging zijn

1
Nick Brouwer Admin 31 oktober 2018 (#2148)

@bassl

We zijn de mogelijkheden hiervoor nog aan het onderzoeken, daar dit aardig wat voeten in de aarde heeft. Er is hier wel een Feature Request voor ingeschoten.

Ik raad je aan deze Feature Request een like te geven. Hoe meer likes, hoe sneller dit vaart zal krijgen :-)

0
bassl 31 oktober 2018 (#2145)

Hallo, is er al meer bekend over ondersteuning van de "bestanden"-app op ios?

0
Nick Brouwer Admin 3 september 2018 (#1870)

@yolandakemperman

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
yolandakemperman 3 september 2018 (#1866)

Goedemiddag, Ik probeer Stack op mijn IPhone te installeren. Ik heb bij URL mijn accountnaam ingevoerd, gevolgd door .stackstorage.com. Als ik dan vervolgens "log in" doe krijg ik de melding "Er kon geen connectie met het ingevulde STACK adres tot stand worden gebracht. Wat kan hiervan de reden zijn?

0
mrswing 25 augustus 2018 (#1821)

@koelert, Ik had dit ook bij een nieuwe iPad maar heb stack gedesinstalleerd en er dan opnieuw opgezet. En dan was het probleem verholpen.

0
Matthijs van Beek Admin 23 augustus 2018 (#1810)

@koelert

Onze supporters denken graag met je mee. Zou je een bericht kunnen sturen naar onze supportafdeling met het type iPhone dat je gebruikt, de iOS en app versie, de gebruikersnaam en je STACK-adres dat je gebruikt?

0
koelert 22 augustus 2018 (#1809)

Heb alles goed in gevuld maar blijft zeggen missing session token en heb geen idee wat dat betekend.

0
Nick Brouwer Admin 14 augustus 2018 (#1757)

@mrswing Super! En graag gedaan natuurlijk :-)

0
mrswing 14 augustus 2018 (#1756)

De &'s vervangen of weglaten helpt inderdaad. Heel erg bedankt voor de tip!

0
Nick Brouwer Admin 14 augustus 2018 (#1755)

@mrswing

Ai, dan is het inderdaad lastig! Misschien kun je de & toch door bijvoorbeeld 'n' of iets dergelijks aanpassen? Wellicht heiligschennis tegenover het spel, maar dit lost het uploaden naar alle waarschijnlijkheid wel op!

Wat betreft het uploaden met de iOS app, dit is een bekend probleem wat bij de volgende update wordt aangepakt. De iOS app upload namelijk in één keer. Wanneer de internetverbinding hapert of het bestand te lang doet om geüpload te worden, zul je nu inderdaad een timeout-error zien. Nog even geduld uitoefenen tot de volgende update dus!

0
mrswing 13 augustus 2018 (#1754)

Okee, dit heeft al heel wat geholpen. Veel pdfs hebben & in de titel wegens het feit dat ze bestemd zijn voor een spel met '&' in de titel!

Wat ik daarnaast ook aan de hand krijg is dat grote pdfs (meer dan 20 mBs, en vooral over de 100) niet openen of downloaden omdat er een time-out van het verzoek heeft plaatsgevonden. Is dat typisch voor iOS (want het gebeurt nooit bij PC)? Soms lukt het na vele keren wel om iets op de tablet binnen te halen, in andere gevallen ook helemaal niet.

0
mrswing 13 augustus 2018 (#1748)

@Nick Brouwer, Bedankt, dat zal ik checken. Een aantal titels hebben underscore (_) dus ik probeer die te hernoemen.

0
Nick Brouwer Admin 13 augustus 2018 (#1747)

@mrswing

Dit kan mogelijk liggen aan speciale karakters in de map of de bestandsnaam. Kun je de map of het bestand eens controleren of hier tekens zoals &, % of + in staan? Zo ja, dan raden we aan de map- of bestandsnaam te hernoemen, zodat deze tekens er niet in aanwezig zijn. Dit biedt vaak uitkomst!

Mocht dit niet het geval zijn, raad ik je aan om onze supportafdeling te benaderen. Zij kijken dit graag verder voor je na! Je kan onze helden van support bereiken door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
mrswing 12 augustus 2018 (#1745)

Ik gebruik mijn stack voornamelijk om PDFs op te slaan. Op PC geen enkel probleem, alles werkt perfect. Op iOS krijg ik sommige files echter niet geopend. Het laden-cirkeltje verschijnt even en verdwijnt dan weer. Als ik de file probeer te downloaden, krijg ik als error message: het request resource is niet gevonden.

Dit gebeurde meestal met grote files (20 tot 300 mB), en ik dacht dat het misschien aan de geheugenbeperkingen van mijn iPad kon liggen (een iPad Pro 12'9" uit 2016). Maar nu gaat het soms ook mis met kleine files van nauwelijks een paar honderd kB.

Andere files gaan dan weer probleemloos open. Het is echt niet duidelijk waar het probleem ligt.

Iemand een idee hierover?

0
gerard2018 3 juli 2018 (#1542)

@mbeijer65, hetzelfde probleem heb ik nu ook op mijn ipad en iphone

0
Nick Brouwer Admin 15 juni 2018 (#1423)

@pucker168 Ai, dat is vervelend! Deze melding komt helaas vaker voor. De oplossing is zojuist toegevoegd aan het artikel.

Mocht je er hierna nog steeds niet uitkomen, benader dan onze supportafdeling. Zij kunnen je hier verder mee helpen! Je kunt hen bereiken door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van de pagina te gebruiken.

0
pucker168 15 juni 2018 (#1422)

Ik krijg de foutmelding bij het inloggen missing session token. wat doe ik verkeerd

0
Nick Brouwer Admin 25 mei 2018 (#1333)

@mbeijer65

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren.

Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
mbeijer65 25 mei 2018 (#1330)

Ik heb nu al een paar dagen dat de app op IOS zegt dat er een server error is, no response received. Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook dat helpt niet.

Iemand hier ook last van of weet wat de oplossing is.

0
Nick Brouwer Admin 4 mei 2018 (#1209)

@jasperbakker2016

Op dit moment nog niet, maar één van onze gebruikers heeft hier wel een Feature Request voor ingeschoten!

Ik raad je dan ook aan om deze Feature Request een like te geven, hoe meer likes, hoe groter de kans dat dit in de nabije toekomst wordt toegevoegd!

0
jasperbakker2016 4 mei 2018 (#1207)

Hey,

Hebben jullie plannen om HEIC te supporten binnen de Stack APP en webomgeving?

Ik heb een iPhone X Nu kan ik alleen via de desktop m'n camera-uploads terugkijken, wat natuurlijk zonde is met zo'n mooie app. Ik heb nu de settings maar op JPG gezet.

0
snuurtje 30 april 2018 (#1179)

@nvermeer, ik ben er toevallig achter gekomen dat wanneer je een nieuwe gebruiker aanmaakt het wel werkt. Misschien is dat een tijdelijke oplossing.

0
Nick Brouwer Admin 13 april 2018 (#1107)

@nvermeer

Ai, dat is vervelend! Dit is helaas een bug in de huidige versie van de app. Dit kun je oplossen door de volgende stappen te doorlopen:

  • Log handmatig uit de app
  • Sluit de app door te dubbelklikken op de ronde thuis-knop onder het scherm en de STACK app daarna het scherm uit te slepen
  • Verwijder de app van je smartphone
  • Herstart de smartphone
  • Download de app opnieuw vanuit de App Store
  • Log opnieuw in de app
  • Probeer het opnieuw

Mocht het hierna opnieuw niet lukken, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

0
nvermeer 13 april 2018 (#1104)

Hallo stack Ik probeer in te loggen op de stack App maar krijg de melding “missing session token”. Wat doe ik fout? Url klopt, gebr.nm. Klopt, wachtwoord klopt, toch blijf ik deze melding krijgen?!

0
Nick Brouwer Admin 5 april 2018 (#1068)

@wildfiretamer

We begrijpen dat hier vraag naar is. Ik heb dit dan ook voorgelegd aan onze developers, zij zullen nagaan of we dit wellicht alsnog gaan uitvoeren.

Wanneer ik meer weet, zal ik je hiervan op de hoogte stellen :-)

0
wildfiretamer 3 april 2018 (#1060)

@Nick Brouwer, Eerlijk gezegd vind ik dat nogal een zwakke beredenering. Rails (NLse OV app), NOS, Stoptober, iCulture, Onemorething, nu.nl, NPO Start, KPN, Thuisbezorgd.nl, NS, 9292, OV-chipkaart, Coolblue, Albert Heijn, Marktplaats, PostNL, DigiD, ING Nederland, bunq ;) en nog veel meer apps zijn allemaal internationaal beschikbaar en hebben voornamelijk of uitsluitend nut voor mensen in Nederland of Nederlandstaligen (sommige van de genoemde apps hebben enkel een Nederlandse UI of bieden uitsluitend diensten aan in een beperkt territorium).

Voor expats of mensen die deels in het buitenland verblijven is dit nogal een domper. Zelf hebben wij onze accounts om laten zetten tot US accounts, omdat we veel daar zijn en in tegenstelling tot Nederlandse apps, bepaalde VS apps doorgaans niet beschikbaar zijn buiten de VS. Dit is de eerste Nederlandse app die ik ben tegengekomen en die niet beschikbaar is in de VS store.

Het e.e.a is extra wrang nu blijkt, d.m.v. een simpele VPN check, dat de app wel gewoon beschikbaar is in de Amerikaanse Play store voor Android.

Ik verzoek dan ook dit beleid te heroverwegen, het kost in de meest letterlijke zin geen enkele moeite, tijd of geld om dit beschikbaar te maken in de VS Store er zijn ook geen extra voorwaarden aan verbonden. Als het jullie doel is te voorkomen dat mensen buiten Nederland en België klant worden dan wordt dat nu ondervangen door middel van de invite en in een toekomstige update als het helemaal open is voor iedereen kunnen jullie overwegen een NL/BE adres te vragen of een IP/GPS check te doen binnen de app. Dat laatste heeft niet bepaald mijn voorkeur (denk aan expats, maar goed).

Het argument dat dit nu ondervangen wordt door het alleen beschikbaar te maken in de NL/BE store heb je zelf al onderuitgehaald. Immers kan iedereen een NL/BE account aanmaken (in het engels) zonder problemen en er zijn genoeg 'fake address generators' die je kunnen voorzien van een NL/BE adres.

0
Nick Brouwer Admin 3 april 2018 (#1056)

@ewkrebbers@vanstraten

Dit is inderdaad een bekend issue. Hier wordt hard aan gewerkt, we verwachten dit op korte termijn hebben opgelost. Hou onze updates dan ook goed in de gaten!

0
Nick Brouwer Admin 3 april 2018 (#1055)

@wildfiretamer

Omdat STACK alleen in Nederland en België wordt aangeboden, is er voor gekozen om de apps ook alleen in die respectievelijke App / Play stores aan te bieden.

In theorie is het mogelijk om deze wereldwijd aan te zetten, echter betekent dit dat het gros van de buitenlandse klanten überhaupt niets met STACK zouden kunnen. Daarom raden wij aan om eventueel tijdelijk een Nederlands Apple account te activeren en via die weg STACK te activeren. Daarna zul je STACK gewoon kunnen gebruiken, zelfs na het switchen naar de VS versie.

0
vanstraten 2 april 2018 (#1052)

@ewkrebbers, Ik heb dit ook gemerkt ja. Erg vervelend......ik zie maar ca 10 foto's terwijl er zeker 300 staan. Hoop dat dit snel op gelost wordt....

0
ewkrebbers 1 april 2018 (#1050)

Het viel me sinds gisteren op dat in de app ik niet meer alle foto’s zie. Hij laat slechts een deel zien van alle foto’s in een map. Dit is zowel op de iPad als op de iPhone het geval. Zijn er recent toevallig updates geweest van de app?

0
wildfiretamer 30 maart 2018 (#1047)

Is het mogelijk de iOS app ook beschikbaar te maken in andere App Stores, zoals die in de VS? Ik en mijn vrouw hebben beiden geen Nederlands account en het is een kwestie van een vinkje aanvinken in iTunes connect.

1
kvorstermans 23 maart 2018 (#992)

@Nick Brouwer, en inderdaad; snelle opvolging, probleem verholpen. Ik ben blij, goeie service!

0
Nick Brouwer Admin 23 maart 2018 (#991)

@kvorstermans

Ai, dat is vervelend! Ik raad je aan onze supportafdeling een bericht te sturen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Contact' in je controlepaneel of de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

We streven er naar om je binnen een uur van een inhoudelijke reactie te voorzien!

0
kvorstermans 23 maart 2018 (#990)

Hoe kan ik het best support krijgen op mijn app? Uploaden werkt niet ☹️ Zowel via “upload” als de automatische upload van camera gebeurt er niets.

0
Nick Brouwer Admin 22 maart 2018 (#987)

@bertine

Leuk om te horen dat je met STACK aan de slag gaat! Er is echter geen functie waarmee je op je iPad de bestanden direct vanuit Dropbox naar STACK kunt verplaatsen.

Het beste kun je hiervoor de desktopapplicatie van STACK gebruiken. Je stelt hier dan de lokale Dropbox-map op je computer in als je de desktopapplicatie instelt. De bestanden die dan in je Dropbox-map staan, worden ook in de STACK-map geplaatst.

Dit betekent dat, wanneer je STACK op je iPad hebt ingesteld, de mappen uit Dropbox ook direct in STACK te zien zijn.

0
bertine 22 maart 2018 (#984)

Ik wil mijn bestanden van Dropbox verplaatsen naar stack. Hoe kan ik dit het handigst doen op mijn iPad ?

0
Nick Brouwer Admin 12 maart 2018 (#894)

@rejoice

Het uploaden van .mov bestanden zou inderdaad geen probleem moeten zijn!

Ik raad je aan om hier onze supportafdeling voor in te schakelen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

0
rejoice 11 maart 2018 (#889)

Hallo,

Ik probeer een .mov filmpje te uploaden vanaf mijn iPad. Helaas lukt het niet. Ik zie het paarse balkje. En deze stopt vlak voor het eind en dan paarse balkje weg maar geen filmpje op stack? Op m’n iPhone heb ik hetzelfde. Van de week via de pc ging wel, maar zou toch ook via de iPad en iPhone moeten kunnen?

1
hfaase 20 februari 2018 (#802)

@Nick Brouwer, opnieuw installeren is gelukt. Waarschijnlijk is de laatste update niet goed gegaan. Bedankt.

0
Nick Brouwer Admin 20 februari 2018 (#799)

@hfaase

Hm, dat is vreemd! Kun je eens proberen de STACK app opnieuw op de iPad te installeren?

Mocht dit geen uitkomst bieden, benader dan onze supportafdeling via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van dit artikel. Vermeld hierbij de systeemversie van je iPad en de versie van STACK. Aan de hand hiervan kunnen we je mogelijk van meer informatie voorzien.

0
hfaase 20 februari 2018 (#798)

Op mijn Ipad kan ik stack niet meer openen; na aantikken springt de app weg. Op mijn iPhone werkt het wel!

0
Nick Brouwer Admin 20 februari 2018 (#794)

@machello

Dit zou wel het geval moeten zijn! Kun je controleren of de Instant Upload functie is ingeschakeld binnen 'Instellingen'?

Als dit het geval is, raad ik je aan om onze supportafdeling te benaderen. Dit kan via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van dit artikel en de knop 'Contact' in je controlepaneel. Via die weg kunnen we dit mogelijk verder voor je onderzoeken.

0
machello 19 februari 2018 (#789)

Goedenavond,

Ik heb zojuist mijn foto's proberen te uploaden via de ihpone app en nu valt me op dat er een hoop foto's niet gesynchroniseerd zijn. Dit lijken al mijn 'live' foto's te zijn. Klopt het dat deze niet geupload worden, of zou dit wel het geval moeten zijn ?

0
Nick Brouwer Admin 12 februari 2018 (#747)

@cillygirlrood

Ai, dat is vervelend! Kun je eens proberen om als gebruikersnaam alleen 'cillygirlrood' in te voeren en hierna je wachtwoord? Dit zou uitkomst moeten bieden.

Als dit niet het geval is, kijkt onze supportafdeling graag met je mee. Je kunt hen benaderen met de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina en de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
cillygirlrood 10 februari 2018 (#742)

Ik heb net een account bij stack en ook net de app gedownload op mijn IPhone , maar als ik wil inloggen op de app dan zegt hij gegevens niet geverifieerd ! Hoe kan ik nou inloggen op de app ?

0
Nick Brouwer Admin 6 februari 2018 (#712)

@nielsvbeers

Ai, dat is vervelend! Met de STACK app voor iOS zijn hier geen problemen voor bekend. We kijken dit natuurlijk graag voor je na.

Ik raad je dan ook aan om na te gaan of 'Instant upload' is aangevinkt binnen 'Instellingen'. Als dit het geval is en de foto's worden nog steeds niet geüpload, neem dan contact op met onze supportafdeling.

Je kunt hen bereiken met de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina en via de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
nielsvbeers 6 februari 2018 (#710)

Hoe gaat de stack app om met de nieuwe compressie van ios? mijn nieuwe foto's worden niet automatisch geüpload.

0
Nick Brouwer Admin 1 februari 2018 (#695)

Op dit moment kan STACK nog niet in combinatie met de 'Bestanden' app gebruikt worden. We werken hier hard aan, dus hou onze updates in de gaten :-)

0
claes3d 1 februari 2018 (#694)

Ik zou graag Stack op iOS gebruiken in combinatie met de 'Bestanden' app van Apple. Nu komen daar bijna alle cloud oplossingen daar in tevoorschijn (dropbox, Google Drive, OneDrive etc) maar Stach schittert door afwezigheid. Komt hier binnenkort ondersteuning voor?

0
Nick Brouwer Admin 15 januari 2018 (#626)

Wanneer je de STACK app op beide apparaten gebruikt en op beide apparaten Instant Upload hebt ingeschakeld, dan zouden alle foto's die je hiermee maakt netjes in de InstantUpload map terecht moeten komen.

Mocht dit bij jou niet het geval zijn, dan kijken we hier natuurlijk graag naar. Ik raad je hiervoor aan om een bericht te sturen naar onze supportafdeling. Je kunt hen benaderen met de knop 'Neem contact op' onder dit artikel. Geef hierbij je stappen weer en we komen hier zo snel mogelijk op terug!

0
rtvb 14 januari 2018 (#614)

Ik gebruik de iOS app zowel op mijn iPhone als iPad als backup voor iCloud Fotobibliotheek. Je weet maar nooit.

Helaas merk ik dat de synchronisatie met STACK niet vlekkeloos verloopt. Ik zie meerdere foto's uit mijn Fotorol niet terug in de InstantUpload map. Dat geeft me een beetje een onbehaaglijk gevoel.

Is dit bij jullie bekend? Kan ik uploaden vanaf mijn 2 apparaten die via iCloud ook met elkaar synchroniseren? Kan ik iets doen om de synchronisatie weer goed werkend te krijgen?

0
Beau Huisman Admin 11 januari 2018 (#596)

@axellb, Dat is inderdaad niet mogelijk bij de iOS app. Dat heeft een wat technische reden die ik je zal besparen, maar de app open laten staan is dus wel van belang.

0
axellb 9 januari 2018 (#590)

Is het normaal dat de app niet in de achtergrond kan uploaden? Dit is best vervelend want moet de app open laten staan om al mijn foto’s te kunnen uploaden.

0
Nick Brouwer Admin 14 december 2017 (#491)

@mvangaal

Ai, dat is vervelend! Onze helden van support kijken graag naar jouw specifieke situatie.

We raden je aan hen een bericht te sturen met behulp van de knop 'Neem contact op' onder dit artikel. Vermeld hierbij welke stappen je exact uitvoert, zodat we dit samen met je kunnen oplossen.

0
mvangaal 14 december 2017 (#490)

De app van iPhone geeft foutmelding bij inloggen

0
Nick Brouwer Admin 6 december 2017 (#442)

@perrymix

Bedankt! Op dit moment is deze functionaliteit nog niet aanwezig. Ik raad je aan om dit via je controlepaneel als 'Idee' in te schieten. Op die manier komt jouw voorstel direct bij onze developers terecht! Wellicht dat dit dan in de nabije toekomst alsnog wordt toegevoegd ;-)

0
perrymix 6 december 2017 (#439)

Hallo, duidelijke uitleg van de mogelijkheden! Ik heb nog een vraag over het delen van bestanden. Is er een optie dat je een seintje krijgt wanneer een bestand is gedownload en door wie?

Groeten, Perry

2
Nick Brouwer Admin 30 november 2017 (#407)

@gijsvanderveen

Dat begrijpen we! We zijn hier hard mee bezig en we verwachten dit binnenkort aan STACK toe te kunnen voegen :-) We hebben informatie hierover toegevoegd aan dit artikel. Een exacte datum hebben we echter nog niet, nog even geduld dus!

0
gijsvanderveen 30 november 2017 (#406)

Hoi,

Ik ben een tevreden gebruiker van Stack. Toch heb ik nog een vraag/wens: Komt er ook ondersteuning voor de "bestanden app" / "files app" in iOS?

https://www.iculture.nl/gids/bestanden-app/

Groeten,

Gijs

0
Nick Brouwer Admin 15 november 2017 (#341)

@houtensehodoniemen

Ai, dat lijkt me niet de bedoeling. Kun je controleren of je de nieuwste app-versie gebruikt? Zo ja, benader dan onze supportafdeling met de knop 'Neem contact op' onderaan dit artikel. Op die manier kunnen we dit samen met je nakijken.

0
houtensehodoniemen 15 november 2017 (#335)

De app op mijn Galaxy S6 crasht regelmatig bij muziek luisteren, afbeeldingen bekijken of switchen slaat de app af. Hebben jullie hier een oplossing voor?

0
Nick Brouwer Admin 14 november 2017 (#334)

Hoi Jelte,

Gebruik je wel als gebruikersnaam jaydouble? Zo ja, zou je dan een bericht naar onze supporters kunnen sturen via de knop 'Neem contact op' onder dit artikel? Op die manier kunnen we hier samen met je naar kijken.

-Nick

0
jaydouble 14 november 2017 (#333)

Beste TransIP,

Als ik inlog via https://****.stackstorage.com/ dan kan ik netjes bij mijn bestanden. Echter als ik op mijn iPhone met exact de zelfde gegevens inlog, dan krijg ik een 401.

Gr Jelte

0
Beau Huisman Admin 10 november 2017 (#318)

@hansvanvark Ik denk dat het hier gaat om een misverstand, de inloggegevens van STACK zijn anders dan die voor het controlepaneel. Zou het daar aan kunnen liggen?

Als je de inloggegevens van STACK niet meer weet kan je die resetten via het controlepaneel. Ga naar het tabblad STACK en klik op het paarse tandwieltje.

0
hansvanvark 7 november 2017 (#308)

Volgens boven beschreven methode heb ik de stack op mijn iPhone geinstalleerd, echter ik kan niet inloggen: request failed : unauthorized (401). Wat doe ik fout?

0
Beau Huisman Admin 7 november 2017 (#306)

@lcvanesch Ik denk dat je hier een aantal dingen door elkaar haalt. Dit is namelijk een artikel die gaat over de mobiele STACK app op iOS apparaten.

Als je STACK in de Finder wilt instellen op je Mac dan kan je daar dit artikel voor gebruiken: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/236

WebDAV is daarnaast weer een andere manier om STACK aan je computer te koppelen, daar hebben we dit artikel voor: https://www.transip.nl/vragen/753

0
lcvanesch 7 november 2017 (#304)

Vorige keer kon ik mijn Stack koppelen onder favorieten in Finder op de Mac, maar nu moet ik connectie maken via een netwerkschijf en die krijg ik niet onder Favorieten. Ik heb een nieuwe PC en ik zou graag het zoals de oude manier inrichten. Toen heb ik ook niets over webdav gezien. Ik heb de app gedownload maar die opent niet helaas. Wat kan ik doen?

0
Beau Huisman Admin 6 november 2017 (#301)

@koenhak Bij een iOS apparaat zou het heel goed kunnen dat de inlog opgeslagen wordt in de Keychain. Je zou ook kunnen proberen die eerst te legen voordat je opnieuw inlogt.

0
koenhak 5 november 2017 (#299)

@tkras, ik ondervind exact hetzelfde probleem met 2 accounts.

Maar als je de app verwijderd en dan weer installeert (iOS), dan logt hij automatisch in met het laatst opgegeven account... En dan werkt het wel. Heel vreemd, lijkt er op alsof er bij het uitloggen geen account details worden verwijderd en er ergen iets blijft 'hangen' ja.

0
Nick Brouwer Admin 28 oktober 2017 (#264)

@tkras

Hm, dat is gek! Onze supportafdeling kijken dit graag voor je na. Zou je hen een bericht kunnen sturen via de knop 'Neem contact op' onderaan dit artikel? Op basis hiervan kunnen we samen met je naar deze situatie kijken. Alvast bedankt!

-Nick

0
tkras 27 oktober 2017 (#253)

Van een raar fenomeen heb ik last. Ik heb twee stack accounts. De ene werkt prima in de app maar wil ik overschakelen (met goede inloggegevens) naar mijn andere account dan krijg ik request failed: unauthorized. Als ik dezelfde inloggegevens op een andere iPad gebruik (waar nog niet eerder op een stack account is ingelogd) lukt het wel. En ja, ik heb al diverse keren gecontroleerd of ik de goede inloggegevens gebruik. Het lijkt erop alsof mijn 'oorspronkelijke' aanmelding met het eerste account blijft 'hangen'

0
Nick Brouwer Admin 22 september 2017 (#94)

Beste Gé en Joost,

Bedankt voor jullie feedback! We hebben zojuist het artikel geüpdatet zodat de stappen nog duidelijker zijn :-)

Mocht er iets nog onduidelijk zijn, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Hiervoor kun je de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina gebruiken.

-Nick

0
Nick Brouwer Admin 22 september 2017 (#90)

Beste codeasm,

Op dit moment bieden we geen app aan voor de Windows Phone. Je kunt als alternatief ook de web-interface gebruiken via een browser op de Windows Phone.

Meer informatie over waarom wij deze app niet ondersteunen kun je hier terug vinden:

https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/269-een-windows-mobile-voor-stack/

-Nick

0
codeasm 22 september 2017 (#85)

Waar is de Windows Phone app?

0
gvanderkoelen 21 september 2017 (#83)

NIet duidelijk voor nieuwe gebruikers. Handige handleiding met praktische voorbeelden is zeker een noodzaak.

Groetjes Gé

0
joost52 12 september 2017 (#57)

niet duidelijk genoeg voor nieuwe gebruikers

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op