Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil STACK gebruiken

Nu je jouw STACK hebt geactiveerd, wil je hier natuurlijk zo snel mogelijk mee aan de slag!

Met onze webinterface en apps voor iOSAndroid, Windows, en macOS upload en deel je razendsnel foto's, stream je video's, en beheer je jouw bestanden op een overzichtelijke manier. Je kan jouw STACK zelfs instellen als netwerkschijf via WebDAV of back-ups wegschrijven via SFTP.

In dit artikel lees je meer over de verschillende manieren waarop je STACK kan gebruiken.


Browser

Tijdens de oplevering van jouw STACK hebben we een uniek webadres voor je aangemaakt. Als je dit adres met je browser bezoekt en inlogt op de webinterface, upload en beheer je jouw mappen en bestanden rechtstreeks. Gebruik je liever je eigen domeinnaam om de webinterface te bezoeken? Ook dat is mogelijk!

Naast uploaden en beheren biedt de webinterface een aantal exclusieve opties, zoals het delen van mappen of bestanden met anderen. Daarnaast kun je hier gebruikers op aanmaken en hen een deel van jouw opslagruimte toewijzen.

Lees dit artikel voor meer informatie over de webinterface.

Smartphone of tablet

Met onze apps voor iOS en Android heb je al je mappen en bestanden binnen handbereik. Activeer de Instant Upload-functie om nieuwe foto's en video's automatisch te uploaden naar STACK. 

Heb je een iPhone of iPad? Lees dan dit artikel. Androidgebruikers halen hun hart op met dit artikel.

Desktopapplicatie

Met de desktopapplicatie heb je de mogelijkheid om een map op je computer te synchroniseren met een map op STACK. Dit betekent dat de inhoud van de synchronisatiemap op je computer altijd gelijk blijft aan de inhoud van de doelmap op STACK.

Als je bijvoorbeeld een document in de synchronisatiemap plaatst, zal deze direct geüpload worden naar de doelmap. Dit werkt ook andersom; verwijder je een bestand uit de doelmap, dan zal deze ook uit de synchronisatiemap verdwijnen.

Lees dit artikel voor meer informatie over het gebruik van de desktopapplicatie.

Netwerkschijf

Omdat STACK ondersteuning biedt voor de WebDAV- en SFTP-protocollen stel je jouw STACK eenvoudig in als netwerkschijf in bijvoorbeeld Windows Verkenner of macOS Finder. Deze virtuele schijf neemt geen schijfruimte in en biedt je de mogelijkheid om jouw STACK rechtstreeks te beheren.

Wanneer je mappen of bestanden kopieert naar deze netwerkschijf, worden ze rechtstreeks geüpload naar STACK. In tegenstelling tot de desktopapplicatie vindt hierbij geen synchronisatie plaats. Dit betekent dat je mappen en bestanden gerust van je computer kan verwijderen, zodra je ze naar de netwerkschijf hebt gekopieerd.

Lees dit artikel voor meer informatie over het instellen van je STACK als netwerkschijf.



In dit artikel hebben we een aantal voorbeelde gegeven van de manieren waarop STACK gebruikt kan worden.

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling. Scrol hiervoor naar beneden en klik op de knop Neem contact op.

Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan een reactie achter!

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
jheij 4 oktober 2022 (#8900)

1 ding vindt ik raar, wij betalen voor Stack ruimte maar wat als deze crasht of als jullie gehacked worden. Jullie zullen toch ten aller tijden een backup moeten hebben van deze gegevens want sommige mensen zetten er ook persoonlijke bestanden in. Nu had ik mijn stack geupgrade naar 10gb maar heb ik eigenlijk niet nodig. Nu vraag ik aan deze mensen of ik het kan terugzetten naar 250gb maar zeggen ze kan niet. Ik ben verplicht een andere stack account af te sluiten en alles wat erin staat over te zetten maar een back up terug plaatsen kunnen ze niet zeggen ze. HOE DOEN JULLIE DAT DAN ALS ER EEN CRASH OF HACK IS???? Kan je het dan wel terug zetten????

Ook als je een map wilt overzetten ben je verplicht om alles eerst te downloaden en dan weer map voor map alles terug te zetten. Erg goede service van hun ( nou echt niet ).....

0
gerardwennen 8 juni 2022 (#8252)

Ik ben een simpele pensionado en wil slechts een serie foto's delen met de familie door ze een link toe te sturen die ze kunnen openen en eventueel de foto's kunnen downloaden.

0
Felix Smit Admin 4 december 2018 (#2329)

@henkcavour, Ik zie dat onze supportafdeling zojuist op je ticket heeft gereageerd; zij zullen je hierbij verder helpen.

0
henkcavour 3 december 2018 (#2327)

Dank voor de reactie. Heb met interesse je antwoord gelezen. Veel is duidelijker geworden maar niet alles. Een belangrijke vraag blijft: Hoe kan ik de bestanden van mijn vast schijf verwijderen zonder aan de bestanden in de cloud te komen?

0
Matthijs van Beek Admin 18 juli 2018 (#1623)

@jpothoven

Vervelend dat je invite is verlopen. Ik raad je hiervoor aan een bericht te sturen naar onze supportafdeling. Zij zullen nagaan of het nog mogelijk is je code te verlengen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
jpothoven 17 juli 2018 (#1618)

Ik wilde na mijn vakantie ook de invite activeren, echter had ik ook de kleine letters gemist onderaan. Is hier misschien nog iets aan te doen, of heb ik gewoon pech?

0
Nick Brouwer Admin 25 juni 2018 (#1493)

@jokesonneveldt55@bswolthuizen

Geen zorgen! Ik raad jullie beiden aan om een bericht te sturen naar onze supportafdeling via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina.

We zullen dan zo snel mogelijk nakijken of jullie codes verlengd kunnen worden :-)

0
bswolthuizen 23 juni 2018 (#1481)

Geachte medewerker, ik heb de lang verwachte STACK invitatiecode gekregen en wilde dit na alle drukte van mijn werk activeren, maar het lukt niet meer omdat ik twee dagen te laat ben met activeren, ik zag nu pas het kleinletterige regeltje onderaan het bericht, dat ik dat binnen een week moest doen... Is het mogelijke een nieuwe code te krijgen? Vriendelijke groet van Baukje Wolthuizen

0
jokesonneveldt55 22 juni 2018 (#1479)

Geachte mevrouw of meneer. Helaas heb ik niet binnen 1 week de Stack invité code kunnen verzilveren waardoor deze nu is verlopen.

Wel heb ik reeds een gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt voor Stack.

Vraag: hopelijk wilt u mijn nog een keer een Stack invité code sturen.

Bijvoorbaat hartelijk dank, met vriendelijke groeten Joke Sonneveldt, E jokesonneveldt@gmail.com

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op