Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil STACK als netwerkschijf toevoegen aan mijn besturingssysteem

Je kunt met STACK jouw bestanden en mappen snel en eenvoudig uploaden, openen en delen met anderen.

Er zijn verschillende manieren waarop je STACK kunt gebruiken:

STACK biedt volledige ondersteuning voor WebDAV. Op die manier is STACK ook als netwerkschijf toe te voegen aan je besturingssysteem. In dit artikel leggen we stap voor stap uit hoe je dit voor de meest gebruikte besturingssystemen uitvoert.

Lees in dit artikel hoe je dit voor Windows Vista / Windows 7 doet.

Voor Windows Server 2008 / 2012 en Windows Server 2016 kun je terecht bij dit artikel.

De optie om bestanden en mappen te delen is niet aanwezig wanneer je STACK als netwerkschijf koppelt.


Wat is WebDAV?

WebDAV is een protocol op het internet dat een uitbreiding is van het protocol HTTP. De afkorting WebDAV staat voor Web-based Distributed Authoring and Versioning, wat vrij vertaald neerkomt op webgebaseerd en verdeeld auteurschap met versiebeheer.

Dit zorgt ervoor dat je via een dergelijke link ook bestanden kunt wijzigen en uploaden, wat via het 'normale' HTTP-protocol niet kan. Door STACK door middel van WebDAV als netwerkschijf te koppelen, voeg je een extra schijf (zoals de C:-schijf) aan je computer toe.

Bestanden die je in deze schijf plaatst, zullen naar STACK geüpload worden. Hierbij vindt geen synchronisatie plaats, zoals bij het gebruik van de desktopapplicatie. Zie dit als een back-upfunctie; bestanden die je vanaf je computer in deze schijf plaatst, komen ook op STACK te staan.

Als je het bestand van je computer verwijdert, zal het bestand nog wel in de netwerkschijf en daarmee op STACK blijven staan. Als je het bestand uit de netwerkschijf verwijdert, zal het bestand ook uit STACK worden verwijdert en vice versa.


Windows 8 / 10

Open 'Deze computer' ('Computer') en klik bovenaan op 'Netwerkverbinding maken' ('Map network drive'). Hier voer je de volgende informatie in:

  • Station (Drive): Hier geef je aan welke letter je wilt toekennen aan de netwerkschijf (standaard Z:)
  • Map (Folder): Hier voeg je de WebDAV-locatie toe. Je kunt de WebDAV-URL altijd terugvinden en kopiëren door via de webinterface op je accountnaam te klikken en vervolgens op 'Instellingen'. Onder het kopje 'WebDAV' staat de benodigde link. Deze link heeft altijd het formaat https://voorbeeld.stackstorage.com/remote.php/webdav/.
  • 'Opnieuw verbinding maken bij aanmelden' ('Reconnect at logon') Dit vinkje kun je het beste inschakelen, zodat deze netwerkschijf weer opnieuw gekoppeld wordt wanneer je de computer (opnieuw) start.
  • 'Verbinding maken met andere referenties' ('Connect using different credentials') Dit vinkje MOET ingeschakeld zijn, anders zal Windows de inloggegevens van de lokale computer gebruiken. Deze komen uiteraard niet overeen met die van STACK zelf. Wanneer je dit aanvinkt, zal er een pop-up verschijnen voor het invoeren van de inloggegevens van STACK.
    • Hou er rekening mee dat de gebruikersnaam hoofdlettergevoelig is. Dit betekent dat de gebruikersnaam alleen werkt als je deze met kleine letters invoert.

stack webdav windows 10

 

Eenmaal toegevoegd, is STACK net zo te gebruiken als een gewone harde schijf / partitie in Windows en verplaats je jouw bestanden hiervandaan of hiernaartoe.

Mocht je problemen ondervinden met het koppelen van je STACK via WebDAV, dan kan het zijn dat de "webclient service" binnen je Windows-omgeving uitstaat. Meer informatie over hoe je dit aanzet, is te vinden via de website van Microsoft.

Wanneer je STACK als netwerkschijf hebt gekoppeld, zul je bij het opstarten van je computer het wachtwoord van STACK opnieuw moeten invoeren. 

Gevorderde gebruikers kunnen ervoor zorgen dat het wachtwoord vooraf ingevoerd wordt. Je kunt dit dan mounten en het inlogproces koppelen via de command prompt / powershell van Windows in een (autoexec).bat-bestand.

In dat geval voeg je bijvoorbeeld de volgende regel toe aan een (autoexec).bat-bestand:

C:\WINDOWS\system32\net use Z: "https://voorbeeld.stackstorage.com/remote.php/webdav/" /User:<gebruikersnaam> <wachtwoord>

MacOS

Ga in Finder naar 'Ga' ('Go') en klik hier in het menu op 'Verbind met server' ('Connect to Server'). Er verschijnt nu een pop-up waar je het volgende invult:

  • 'Serveradres' ('Server Address'): Hier voeg je de WebDAV-locatie toe. Je kunt deze WebDAV-URL altijd terugvinden en kopiëren door via de webinterface op je accountnaam te klikken en vervolgens op 'Instellingen'. Onder het kopje 'WebDav' staat de benodigde link. Deze link heeft altijd het formaat https://jouwaccountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/.
  • Klik nu op 'Verbind' ('Connect') om de locatie / schijf toe te voegen.

stack webdav OS X

Hierna wordt er gevraagd om je STACK gebruikersnaam en bijbehorende wachtwoord in te vullen. Hou er rekening mee dat de gebruikersnaam hoofdlettergevoelig is. Dit betekent dat de gebruikersnaam alleen werkt als je deze met kleine letters invoert.

Vul hier je STACK gebruikersnaam en wachtwoord in

Eenmaal toegevoegd gebruik je STACK net als een gewone harde schijf / mount binnen Finder / MacOS en verplaats je jouw bestanden hiervandaan of hiernaartoe.

Je kunt alle gebruikersnamen van je STACK terugvinden in jouw controlepaneel. Ga hiervoor binnen je controlepaneel naar het tabblad 'STACK' en klik aan de rechterzijde op 'Beheren', gevolgd door 'Wachtwoord resetten'.

Je STACK gebruikersnaam

Je ziet nu naast 'Gebruikersnaam' een dropdown-menu terug met hierin de gebruikersnamen van je STACK. Jouw hoofdgebruikersnaam zal altijd als eerste geselecteerd zijn.

Mocht je het wachtwoord van jouw STACK gebruikersnaam niet meer weten, dan kun je hier ook per gebruiker het wachtwoord aanpassen.


Linux (Ubuntu)

Het is ook mogelijk om via WebDAV je STACK koppelen aan je (Linux-)VPS om dit bijvoorbeeld te gebruiken als externe back-up voor je data. Meer informatie daarover is hier terug te vinden.

Mocht je van Ubuntu-desktop gebruikmaken dan is je STACK via Files en vervolgens Connect to Server via WebDAV te benaderen. Let er wel op dat in Ubuntu de link via https:// niet als serveradres gezien wordt. Pas dit daarom aan naar davs://.

stack webdav ubuntu



Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, benader dan onze supportafdeling via de knop 'Neem contact op' onderaan dit artikel. Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral hieronder een bericht achter!

Heb je een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
ienetlimburg 23 oktober 2018 (#2113)

Tip: hoe ik het gedaan heb voor freebsd (zfsguru)

via ssh of cmd op de server:

0
Nick Brouwer Admin 22 oktober 2018 (#2108)

@fubarnld

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
fubarnld 20 oktober 2018 (#2104)

Ik kan hieronder niet snel iets terugvinden over problemen met de verbinding die continue verbroken wordt op mijn Mac OS. zo ben ik even verbonden en zo valt de verbinding weer weg en moet ik de Webdav verbinding weer opnieuw tot stand brengen. Het mounten van de Webdav is in Finder ook niet mogelijk. Zijn hier al oplossingen voor? Want zo blijft het niet als een vaste netwerkschijf beschikbaar staan in Finder.

0
pkoopmanpk 10 oktober 2018 (#2052)

Voor Windows 10 moest ik in het register HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WebClient\Parameters de sleutel 'BasicAuthLevel' van 1 naar 2 zetten, anders bleef het aanmelden een spelletje Russische roulette. Soms had ik verbinding na het herstarten, maar meestal niet. En waarom soms wel was me een raadsel.

Hoe je dat doet staat onder het kopje voor Windows Server 2008 / 2012 en Windows Server 2016.

0
Nick Brouwer Admin 20 september 2018 (#1969)

@protected22

Dit is inderdaad zonder haakjes :-)

0
protected22 20 september 2018 (#1967)

Hoe werkt dat autoexec.bat file? Je hebt wel deze code: C:\WINDOWS\system32\net use S: "https://naam.stackstorage.com/remote.php/webdav/" /User:<gebruikersnaam> <wachtwoord>

Moet ik dan mn gebruikersnaam en wachtwoord in de haakjes doen of zonder die haakjes?

0
Nick Brouwer Admin 6 september 2018 (#1904)

@tbakri

Bedankt voor je bericht! Wij zien dit echter niet direct terug, zou je hiervoor een bericht kunnen sturen via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina? Via die weg kunnen onze specialisten met je meekijken. Vergeet hierbij niet een aantal screenshots van je bevindingen mee te sturen :)

0
tbakri 6 september 2018 (#1900)

Het is me opgevallen dat de netwerkschijf optie toegang biedt voor een user die niet de superuser is tot de gehele stack. Zelfs als deze met zijn eigen credentials inlogt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling lijkt me. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn users de rest niet zien?

Bij de desktop optie is dat wel het geval. Dank alvast! TBakri

0
Nick Brouwer Admin 30 augustus 2018 (#1860)

@mintis

Wij gebruiken webdav over https, dus het toevoegen van webdavs maakt hier geen verschil. De verbinding wordt sowieso beveiligd tot stand gebracht.

Wat de reden is dat Updraft niet direct met STACK werkt is ons verder onduidelijk. Mochten zij hier meer informatie over hebben, dan horen we dit graag. Aan de hand hiervan kunnen we je mogelijk van meer informatie voorzien.

0
mintis 29 augustus 2018 (#1854)

@Matthijs van Beek,

Van Updraft kreeg ik de volgende reactie:

"I would recommend trying to switch the protocol to 'webdavs://', as your cloud appears to require SSL.

From what I can see in their support documents, it should be possible to connect as the method to connect appears to be standard.

Could you ask their support to clarify why it would not be possible?"

0
Nick Brouwer Admin 28 augustus 2018 (#1844)

@itsourbusiness

Ai, dat is vervelend! Het lijkt er op dat dit om de machtigingen binnen je NAS gaat. Hier kunnen we dus helaas geen ondersteuning op bieden. Ik raad je aan om deze melding op de forums van Synology op te zoeken, wellicht dat hier de oplossing te vinden is!

0
itsourbusiness 27 augustus 2018 (#1839)

Beste allen, Ik probeer StackStorage in te stellen als backupdoel voor mijn Synology NAS. Daartoe stel ik op de Synology NAS de backup app 'Hyperbackup'in met WebDAV. Het lukt om vanaf de Synology een map (naam 'Backup') aan te maken in de StackStorage, maar zodra de backup naar die map start, verschijnt er een melding: "Onvoldoende toegangsmachtigingen voor deze gedeelde doelmap. Neem toegang op met de doelmapbeheerder".

0
Matthijs van Beek Admin 27 augustus 2018 (#1832)

@ralph9994

Je hebt zeker 1TB tot je beschikking, maar Windows geeft het inaccuraat weer. Dit is het gevolg van hoe Windows om gaat met WebDAV, zie https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/264-schijfruimte-stack-netwerkschijf-onder-windows/

@mintis

Dit is nog niet opgepakt, maar er wordt gewerkt aan een optie die je mogelijk een alternatief biedt naast WebDAV voor UpdraftPlus. Ik kan helaas nog niet meer informatie over de feature, of een eta geven, maar raad aan onze nieuwsberichten over STACK-updates in de gaten te houden.

0
ralph9994 26 augustus 2018 (#1828)

Mijn gekoppelde netwerkschijf geeft aan dat hij maar 237GB aan totale opslag ruimte heeft. Weet iemand hoe dit kan?

0
mintis 25 augustus 2018 (#1817)

@Nick Brouwer, Ik ben benieuwd of hier inmiddels iets mee is gedaan. Ik wil graag gebruik maken van Updraftplus icm Stack, maar dit lijkt nog niet te werken.

0
dianavancampen 23 augustus 2018 (#1812)

@Nick Brouwer, Is webdav al mogelijk op Linux Mint, het lukt mij namelijk ook niet

0
Nick Brouwer Admin 6 augustus 2018 (#1701)

@jogovaerts

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
jogovaerts 4 augustus 2018 (#1695)

Hallo, ik heb jullie desktopapplicatie op mijn Mac mini (OS 10.12.6) draaien om alle files op deze server (ongev. 300Gb) te syncen met mijn 1Tb Stack via Webdav. Ik kan de verbinding met mijn Stack ruimte goed leggen en ik merk dat er al behoorlijk wat gesynced werd, maar er zijn enorm veel files die omwille van vreemde tekens als '*' en '>' in de bestandsnamen door jullie app genegeerd worden! Is er echt geen mogelijkheid om gewoon alle bestanden te backuppen, of moet ik rekening houden met een bepaald benamingsprotocol? Ik hoor het graag.

Alvast bedankt. Jo

0
divon01 4 juli 2018 (#1548)

@Nick Brouwer,

Duidelijk artilkel, bedankt voor je reactie.

Dick

0
Nick Brouwer Admin 4 juli 2018 (#1547)

@divon01

Dit is helaas een beperking vanuit het WebDAV protocol! Dit zorgt er voor dat de maximale ruimte van je C: schijf wordt aangehouden als maximale ruimte voor je netwerkschijf. In dit artikel lees je hier meer over.

0
divon01 2 juli 2018 (#1540)

Hallo,

Het was simpel om in Windows 10 een netwerkverbinding te maken. Maar........ Kan iemand mij vertellen waarom ik een totale grootte heb van 237GB in mijn netwerkverbinding, terwijl dit 1TB zou moeten zijn!

Op mijn controlepaneel zie ik dat ik nog 947GB beschikbaar heb. Vreemd.

Staat er misschien een instelling verkeerd??

0
Nick Brouwer Admin 22 juni 2018 (#1478)

@gabrielmetsu

Jazeker! De ene optie sluit de andere nooit uit :-)

0
gabrielmetsu 22 juni 2018 (#1477)

Hoi,

Kun je "STACK als netwerkschijf toe te voegen aan je besturingssysteem" naast de iOS app gebruiken? Dus als ik Stack instel als netwerkschijf binnen OSX kan ik dan nog steeds de app gebruiken met al zijn functies in iOS?

0
Nick Brouwer Admin 6 juni 2018 (#1381)

@florisvdwolf@ameesme@admindacorsa

Mochten jullie ook met Forklift een verbinding proberen te maken, dan raden wij jullie aan om contact op te nemen met de developers van Forklift.

Indien jullie problemen ondervinden bij het opzetten van een netwerkverbinding met alleen macOS, benader dan onze supportafdeling. Zij kunnen jullie hier dan eventueel verder naar kijken. Je kunt hen bereiken door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken of het tabblad 'Contact' in je controlepaneel.

0
admindacorsa 5 juni 2018 (#1379)

Zelfde probleem hier, webdav verbinding met Stack vanuit OSX is zeer instabiel blijft soms maar enkele minuten overeind. Iemand een oplossing hiervoor? @ameesme@florisvdwolf@studiobroek

1
ameesme 6 mei 2018 (#1216)

@florisvdwolf, Ook ik heb dit probleem, de verbinding is zeer instabiel.

2
florisvdwolf 20 april 2018 (#1142)

@studiobroek, Ook ik heb hier last van, inmiddels een oplossing gevonden?

0
Nick Brouwer Admin 23 maart 2018 (#994)

@adminpv

Wij hebben hier geen aanpassingen in gemaakt, dus dit is nog steeds het geval. Dit is wel mogelijk interessant, ik heb dit dan ook doorgegeven aan onze developers, wellicht dat hier in de toekomst verandering in komt ;-)

0
adminpv 23 maart 2018 (#993)

Ik lees het volgende op de website van UpdraftPlus, een backup plugin voor Wordpress. (https://updraftplus.com/shop/webdav/)

> N.B. (Information current at September 2017): The WebDAV servers run by the Dutch company Transip.nl do not follow the same protocol conventions as other servers that we are able to test with (e.g. Apache, OwnCloud, Nextcloud), and are not compatible with this add-on.

Deze info is een half jaar oud. Klopt dit nog steeds?

0
Nick Brouwer Admin 22 maart 2018 (#983)

@richardpis

Ah super! Goed om te horen dat het is gelukt :-)

0
richardpis 22 maart 2018 (#982)

@Nick Brouwer, Tis gelukt met Gigolo, na wat uitproberen blijkt dat alles voor de naam moet worden weggelaten, dus geen http:// of davs:// ervoor en gaan met die hap. ;)

0
Nick Brouwer Admin 22 maart 2018 (#978)

@richardpis

Geen probleem!

Wij hebben de Ubuntu versie getest, omdat we dit één van onze meest gebruikte systemen is. Ik heb het voor je nagekeken en zie niet direct andere gebruikers terug die xfce met succes hebben gebruikt.

Ik raad je in dit geval aan om zelf nog even op onderzoek te gaan naar een programma waar je STACK met succes mee kunt gebruiken :-)

0
richardpis 22 maart 2018 (#977)

@Nick Brouwer,

Bedankt voor je reactie! Ik ken Gigolo ook pas sinds gisteren.

Weet jij misschien een andere manier dan? Of ken je alleen Ubuntu?

Ik gebruik de xfce werkomgeving.

0
Nick Brouwer Admin 22 maart 2018 (#976)

@richardpis

Ai, dat is vervelend! Hoe je dit in Gigolo instelt is niet iets wat ik direct kan zeggen. Dit is een third party programma, waardoor wij hier geen directe ondersteuning op kunnen leveren.

Je kunt eventueel proberen om met de informatie uit dit artikel aan te kloppen bij de developers van Gigolo, wellicht dat zij hier bij kunnen helpen!

Overigens is het inderdaad niet mogelijk om op deze manier een afbeelding toe te voegen. Imgur is dan ook een prima alternatief ;-)

0
richardpis 21 maart 2018 (#974)

@Nick Brouwer,

Dat had ik gelezen in het artikel, echter met davs:// ipv http:// werkt het evenmin. Ik krijg dezelfde melding.

Weet je of ik nog meer in moet voeren in het kader van Gigolo behalve het serveradres?

https://imgur.com/ZwdftRNl.png

(Een afbeelding plaatsen lukt niet helemaal of kan dat hier niet?)

groet, Richard.

0
Nick Brouwer Admin 21 maart 2018 (#973)

@richardpis

Ik zie dat je in jouw voorbeeld 'dav://https// gebruikt, dit zal dan ook niet werken.

Zoals in het artikel te lezen is, is het van belang dat je als Server Address het volgende gebruikt:

davs://jouwgebruikersnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav

0
richardpis 21 maart 2018 (#972)

@Nick Brouwer,

Hallo,

Is de Linux client inmiddels al operationeel? Ik probeerde het net eveneens zonder succes.

[img]https://i.imgur.com/OrLvOvZ.png[/img]

1
studiobroek 19 maart 2018 (#952)

In MacOSX wordt mijn van mij netwerkschijf telkens de verbinding verbroken, wanneer ik bijvoorbeeld met Forklift probeer te synchroniseren. Meer mensen dit probleem?

0
Matthijs van Beek Admin 14 maart 2018 (#909)

@wrsl

Er zit een limiet op de grootte van bestanden die je upload als je STACK als netwerkschijf koppelt. Die limiet is tot bepaalde hoogte op te schroeven. Wij hebben hierover een apart artikel met instructie, zie: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/288-foutmeldingen-windows-koppeling-downloaden-bestanden/

0
wrsl 13 maart 2018 (#906)

Ik heb de stack netwerkschijf voor Windows 10 toegevoegd en dat werkt goed. Echter het kopiëren van grotere bestanden van de stack netwerkschijf lukt niet. Ik krijg de foutmelding: "Fout 0x80070DF: De bestandsgrootte heeft de toegestane limiet overschreden en kan niet worden opgeslagen".

Hoe kan dit worden opgelost want zo kan ik geen grotere bestanden van de stack via de netwerkschijf naar mijn pc kopiëren.

0
Nick Brouwer Admin 22 februari 2018 (#810)

@mennosonneveld

Vervelend om te horen dat het nog niet is gelukt! Onze supportafdeling helpt je hier graag bij. Zou je hen wat screenshots kunnen sturen van de stappen die je uitvoert? Aan de hand hiervan kunnen we je mogelijk van meer informatie voorzien.

Je kunt onze supportafdeling bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van dit artikel en via de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
mennosonneveld 21 februari 2018 (#808)

HI,

Ik zal wel gek zijn, maar het lukt mij niet. Mijn mac kent bij het inloggen opeens ww niet meer. ik krijg geen menu instellingen en ik weet de webdav link niet.

Drama dus, any help?

1
ustoopia 14 februari 2018 (#761)

Als antwoord op mijn vorige berichtje kan ik zeggen dat het inmiddels gelukt is. Ik heb elke stap genoteerd en dit is stap voor stap hoe je dit zelf ook kan doen.

Begin met het intstalleren van de vereiste software.

sudo apt install nano davfs2 sudo dpkg-reconfigure davfs2 -> kies hier YES mkdir ~/.davfs2 sudo cp /etc/davfs2/davfs2.conf ~/.davfs2/davfs2.conf nano ~/.davfs2/davfs2.conf

zoek op regel 36 naar # secrets /etc/davfs2/secrets en verwijder het # symbool en verander /etc/davfs2/secrets naar ~/.davfs2/secrets zodat er kotm te staan: secrets ~/.davfs2/secrets. Sla nu het bestand op (ctrl+x, Y, enter)

nano ~/.davfs2/secrets

voeg onderstaande toe aan dit secrets bestand en sla het op: https://gebruikersnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ gebruikersnaam wachtwoord Uiteraard verander je hier gebruikersnaam in je eigen stack gebruikersnaam en wachtwoord.

chmod 600 ~/.davfs2/secrets sudo nano /etc/group Zoek onderaan in het bestand naar davfs2:x:134: en voeg je gebruikersnaam hier aan toe zodat er staat davfs2:x:134:gebruikersnaam. Sla het bestand op.

usermod -aG davfs2 gebruikersnaam (let er op dat je hier je ubuntu gebruikersnaam gebruikt en dus niet je stack gebruikersnaam).

sudo mkdir /mnt/stack

Nu kunnen we testen of het werkt door onderstaande commando in te voeren.

sudo mount -t davfs https://gebruikersnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ /mnt/stack cd /mnt/stack ls -la

Als het goed is dan krijg je de mappen/bestanden te zien van je stackstorage. Om ervoor te zorgen dat na een reboot deze weer automatisch gemount zal worden doe je het volgende:

sudo nano /etc/fstab

Voeg onder aan in dit bestand de volgende regel toe en pas uiteraard wel de gebruikersnaam aan in het stackstorage adres:

https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/ /mnt/stack davfs _netdev,x-systemd.automount 0 0

Nu zal na een herstart de mount weer automatisch gemount worden.

1
ustoopia 14 februari 2018 (#760)

Is het ook mogelijk om stack te verbinden als webdav mount op een ubuntu systeem zonder desktop omgeving? Zo ja, zou het geen goed idee zijn om die informatie ook aan deze pagina toe te voegen? Ik ga er nu zelf mee aan de slag kijken of het lukt.

Ik vind stack helemaal geweldig trouwens. Ik ben een zeer tevreden gebruiker! :-)

1
connectcase 7 februari 2018 (#715)

Ik gebruik webdav om mijn stack te verbinden. Ik wil niet de standaard app gebruiken, omdat dat een sync app is met 2 richtingsverkeer, wat betekent dat ik een complete kopie van mijn stack ook op mijn harddisk moet hebben staan (toch?) en dat wil ik vanwege de ruimte niet...

Om te kopieren naar een webdav heb je een aantal mogelijkheden die allemaal net niet voldoen, dus ik ben op zoek naar tips en suggesties:

1) standaard xcopy is helaas niet te gebruiken, omdat xcopy geen folders mag aanmaken op de netwerkschijf

2) draggen en droppen via de explorer is niet alleen traag, maar stopt ook als er een foutmelding komt. Je kunt dus nooit weglopen als je een paar Gb te kopieren hebt.

3) robocopy geeft de files op de netwerkschijf een modified date van "2-1-1980 01:00" mee. Vervelend, want als ik de volgende keer instel om alleen oudere en niet gelijk gebleven bestanden te overschrijven, begint robocopy weer helemaal opnieuw, omdat 1980 nu eenmaal ouder is dan 2018.

Omdat je met robocopy folders aan mag maken op je netwerkschijf EN omdat je aan kunt geven dat de kopie door moet gaan bij een foutmelding, heeft deze mijn voorkeur.

Maar die vreemde modified date is erg frustrerend. Ik heb alle switches in robocopy al geprobeerd en gebruik de laatste versie (standaard bij Win10).

Wie o wie heeft een suggestie?

0
Nick Brouwer Admin 6 februari 2018 (#713)

Ah, super! Kudos ook voor de support van Forklift :-)

0
patthedog 6 februari 2018 (#709)

@Nick Brouwer, bedankt voor het meedenken. Ik heb deze informatie doorgestuurd naar de ontwikkelaars van Forklift. Ik heb met hun een aangepaste cookie implementatie getest die blijkt goed te werken (sessie wordt afgesloten na disconnect). Deze oplossing wordt beschikbaar in de volgende release.

0
Nick Brouwer Admin 5 februari 2018 (#707)

@patthedog

De sessie wordt inderdaad opgeslagen via cookies. We bieden echter geen directe support op derde partijen, in dit geval Forklift.

We kunnen uiteraard wel met je meedenken. Zou je met de html header kunnen proberen om het volgende mee te geven:

Omit-Remember-Me: 1

Dit zorgt er voor dat de tijd dat de cookie wordt opgeslagen aanzienlijk wordt verminderd. Verder zou je kunnen nagaan of Forklift zelf een optie heeft om cookies niet op te slaan. Wellicht dat dit uitkomst biedt :-)

0
patthedog 5 februari 2018 (#706)

Ik gebruik Forklift als webdav client, maar het lukt me niet te uitloggen van stackstorage. Na het klikken op "disconnect", en zelfs na een reboot van mijn Mac, heb ik via Forklift toegang tot mijn stack folders zonder mijn stack wachtwoord opnieuw in te voeren.

In de logs, zie ik dat stack een cookie van 48 uur meestuurt. Ik vermoed dat deze zorgt dat de webdav sessie blijft open. Mijn vraag: hoe kan ik deze cookie uitzetten?

0
Nick Brouwer Admin 31 januari 2018 (#683)

@musicalanders

Deze plek is bedoeld om met andere gebruikers over dit artikel te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door op de knop 'Neem contact op' onderaan de pagina te klikken.

0
musicalanders 30 januari 2018 (#680)

Ik heb meerdere gebruikers in mijn stack. Is het ook mogelijk om per gebruiker een andere URL te gebruiken? Anders is het in macOS slechts mogelijk om met 1 gebruiker tegelijkertijd te verbinden.

0
Nick Brouwer Admin 29 januari 2018 (#672)

@hermanjdebeer

Leuk om te horen dat je met een Macbook bent begonnen :-)

Wanneer je zowel op Windows als op je Macbook STACK als netwerkschijf hebt verbonden, dan zul je op beide netwerkschijven de bestanden terug zien die je op STACK hebt geplaatst.

Mocht je dit zelf niet terugzien, dan is er mogelijk iets niet goed ingesteld. Ik raad je in dit geval dan ook aan om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hiervoor de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina gebruiken of de knop 'Contact' in je controlepaneel.

Geef hierbij aan op welke manier je STACK op zowel Windows als op je Macbook gebruikt. Op basis hiervan kunnen we je hier verder bij helpen.

0
hermanjdebeer 27 januari 2018 (#670)

hallo ,

Sinds kort ben ik een macbook gebruiker en wil ook mijn stack opslag vanaf de mac kunnen benaderen. ik heb om mijn macbook de koppeling gemaakt met stack zoals in dit document beschreven. Ik zie stack staan maar niet de bestanden die ik in windows heb aangemaakt. Doe ik iets verkeerd of kan het gewoon niet? Alle windows bestanden openen zal niet lukken maar de bestanden structuur zou ik toch wel moeten kunnen zien. Kunt u mij helpen?

bvd, Herman de Beer

0
Nick Brouwer Admin 26 januari 2018 (#669)

@r1o2n3

Bedankt voor je feedback! De informatie stond inderdaad onjuist in dit artikel weergegeven.

Wanneer je STACK als netwerkschijf hebt toegevoegd, dan zal de schijf als STACK fungeren. Dit betekent dat, wanneer je bestanden vanaf de schijf verwijdert, deze ook van STACK worden verwijderd en andersom.

Als je bestanden vanaf een map op je computer naar de netwerkschijf kopieert, kun je wel het lokale bestand naar wens verwijderen. Deze zal dan nog steeds op de netwerkschijf en daarmee op STACK blijven staan.

Het artikel is zojuist aangepast om de juiste informatie weer te geven. Onze excuses voor het ongemak.

0
r1o2n3 26 januari 2018 (#668)

Ik gebruik de Linux versie. Ik begrijp de volgende passages niet. Zie mijn ervaring in cursief; tussen*. Als je vervolgens bestanden na de upload van de schijf verwijdert, zullen deze op STACK blijven staan. Uitproberen!Zodra ik een file uit de gemounte schijf op mijn PC verwijder, is deze ook uit Stack verdwenen.*

Als je bestanden na de upload van STACK verwijdert, zullen deze wel nog steeds op de netwerkschijf blijven staan. Ook als je de gemounte schijf weer verwijderd en opnieuw opent?Neen, Als ik een file uit Stack verwijder (zelfs via mijn App) dan is deze na heropening van de webdav gemounte versie ook verwijderd.

1
ligtelijn 21 januari 2018 (#638)

TIP: Na enige tijd puzzelen en vertwijfeling waarom de hierboven genoemde regel voor in de AUTOEXEC.BAT bij mij niet werkte, heb ik uiteindelijk uitgevonden dat het lag aan het feit dat mijn wachtwoord het teken " bevatte! En dat ook nog als laatste teken. Oplossing: het wachtwoord nog eens compleet in dubbele brackets zetten. Dus "password"" <-- hier is het wachtwoord dus password" en wordt dus alleen correct overgenomen doordat het zelf nog tussen "..." staat!

0
acbax 8 januari 2018 (#586)

Onder Linux is het mount-type niet davs, maar davfs.

0
Bas van Ooijen Admin 29 december 2017 (#551)

@silrad

Jammer te horen dat het nog niet lukt om je STACK als netwerkschijf in te stellen. Je kunt in dit geval het beste contact opnemen met onze helden van support zodat ze jouw specifieke situatie kunnen nakijken. Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
silrad 28 december 2017 (#548)

Ik denk dat de beschrijving voor Windows 8 / 10 specifiek voor windows 8 is bedoeld. Na veel puzzelen kom i er achter hoe het voor win10 zou moeten werken (ook instellen services). Helaas.... Er wordt steeds gevraagd naar een wachtwoord. Dit blijkt accepteert'ie niet of herkent de URL niet. :-(

0
Nick Brouwer Admin 11 december 2017 (#472)

@laurel38

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
laurel38 10 december 2017 (#468)

Ik heb de Stack desktop-app op mijn Windows 10-computer geïnstalleerd. Deze applicatie crasht altijd. Ongeveer een minuut nadat de computer is opgestart, krijg ik een bericht dat hij is gecrasht. Ik word gevraagd om een crashrapport naar u te verzenden, maar dat werkt ook nooit.

Ik heb geprobeerd dit probleem op te lossen door de app te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren. Maar dat heeft niets opgelost. Ik kan mijn map nog steeds bereiken via een browser window. Maar ik heb de app nodig om mijn documenten te synchroniseren.

Is hier een oplossing voor?

0
Nick Brouwer Admin 5 december 2017 (#436)

@darccastlesound

Ah duidelijk ;-) Dit komt inderdaad vanuit Microsoft. Omdat dit in hun code is gebakken, kunnen wij hier helaas geen oplossing in bieden. Totdat Microsoft hier een fix voor uitbrengt, zal de schijf inderdaad dezelfde ruimte als de C: schijf tonen.

Meer informatie kun je vinden op de volgende pagina van Microsoft: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2386902

0
darccastlesound 5 december 2017 (#435)

@Nick Brouwer, Mijn excuses, ik reageerde op een vorige post, staat blijkbaar niet gelinkt ;) Ik doelde op de 'bug' (of dus blijkbaar fout design) van WebDAV waardoor niet de correcte schijfgrootte wordt weergegeven, maar de systeemdrive.

Op zich is dit voor lezen van bestanden niet echt van toepassing, maar merkte nu al dat ik niet deftig kan schrijven naar mijn Stack als ik de WebDAV-drive gebruik.

0
Nick Brouwer Admin 5 december 2017 (#434)

@darccastlesound

Kun je aangeven waar je exact op doelt met 'dit' ;-)? Aan de hand hiervan kunnen we je mogelijk van meer informatie voorzien.

0
darccastlesound 5 december 2017 (#432)

@Nick Brouwer, Volgens Microsoft is dit 'by design' lees ik net... Is er toch een andere oplossing mogelijk? Anders lijkt me dat een WebDAV-schijf toevoegen niet veel nut heeft.

1
Nick Brouwer Admin 24 november 2017 (#383)

@tomgroen

Er wordt momenteel aan een nieuwe STACK client voor Linux gewerkt, maar wanneer deze beschikbaar zal worden is nog niet bekend. In de tussentijd worden nog niet alle Linux distro's, waaronder Linux Mint, ondersteunt. Onze excuses voor het ongemak.

0
tomgroen 23 november 2017 (#374)

Hi ik heb Linux mint en krijg de webdav niet draaiend heb de davs://, http;// en https:// geprobeert en ook via terminal, maar dat lukt ook niet

0
Nick Brouwer Admin 20 november 2017 (#359)

@robhazenberg

Het koppelen van STACK als netwerkschijf is wat technisch, maar het is goed te doen!

Mocht je hier niet helemaal uitkomen, benader dan onze supportafdeling middels de knop 'Neem contact op' onder dit artikel. Onze helden van support zullen hier dan samen met je naar kijken. We streven er naar je binnen een uur van een inhoudelijk antwoord te voorzien.

0
robhazenberg 17 november 2017 (#350)

Helaas veel te ingewikkeld voor mij.

0
Nick Brouwer Admin 27 oktober 2017 (#252)

Hoi Jeroen,

Dit is helaas een bug die aanwezig is als je een netwerkschijfverbinding maakt binnen Windows. Dit komt doordat WebDAV op Windows altijd de ruimte van je primaire schijf (meestal C:) zal tonen.

Wij zijn aan het onderzoeken of wij dit op korte termijn kunnen oplossen, maar dit is volledig afhankelijk van Microsoft en hoe snel zij hier een patch voor kunnen uitbrengen. Onze excuses voor het ongemak.

Kijk voor meer informatie ook op het volgende artikel van Microsoft: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2386902

-Nick

0
jeroen3007 26 oktober 2017 (#250)

Na het verbinden met de webdavserver geeft de networkdrive aan dat er 6,57gb vrij is en de schijf maar 100GB groot. Echter heb ik maar 1,65 van de 1024 GB gebruikt volgens mijn stackstorage dashboard.

Gr. Jeroen

0
clarissa1970 20 oktober 2017 (#210)

Hallo, ik heb netwerkverbinding gemaakt op mijn windows 10 en webDAV locatie toegevoegd. Dit werkt goed. Ik heb stack cloud aangemaakt omdat mijn pc traag werd van de vele bestanden. Sommige zeggen dat dit komt doordat mijn profiel te groot wordt en daardoor laden van diverse applicaties langer gaat duren. Ik hoop door het gebruik van Stack en het plaatsen van de vele foto's en video's hiermee een oplossing te hebben gevonden. Werkt dit ook zo als ik het dus als netwerkverbinding heb geïnstalleerd? Of moet bij gebruik pc dit dan allemaal worden ingeladen en kan ik beter gewoon stack als website benaderen/gebruiken? Groetjes Clarissa

0
Nick Brouwer Admin 6 oktober 2017 (#140)

@ejes

De combinatie Time Machine en WebDAV is inderdaad niet bruikbaar. Time Machine werkt namelijk alleen voor lokale bestanden en iCloud bestanden. Deze worden lokaal opgeslagen en daarbij is vaak geen ruimte voor 1 extra Terabyte ;-)

Je kunt er ook voor kiezen om de webinterface of de desktop applicatie te gebruiken, hiermee kun je de bestanden naar wens uploaden!

-Nick

0
ejes 8 september 2017 (#49)

Voor gebruik door Time Machine werkt de webdav niet, deze wordt niet herkend Grote bestanden van een paar Gb geven problemen en worden niet succesvol afgerond. Denk aan backup bestand van je iPhone

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op