Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

De webapp van STACK

In dit artikel lees je hoe je jouw mappen en bestanden eenvoudig en snel uploadt, opent en deelt via de webapp van STACK.

 


Inloggen

Tijdens de oplevering van jouw STACK hebben we een uniek webadres voor je aangemaakt. Dit adres vind je terug in je TransIP-controlepaneel, onder Jouw STACK-webadres binnen het tabblad STACK.

Jouw STACK webadres

Als je dit webadres bezoekt met je browser krijg je de inlogpagina van de webapp te zien. Dit ziet er als volgt uit:

inloggen webinterface

Hier vul je de gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord in van je STACK-gebruiker. Let op, deze gegevens zijn niet gelijk aan de die van je TransIP-account.

Ik ben de inloggegevens van mijn STACK kwijt

Geen zorgen! In dit artikel leggen we uit hoe je de toegang tot je STACK herstelt.


Uploaden

Zodra je bent ingelogd zie je een overzicht van de mappen en bestanden in de ruimte van jouw STACK-gebruiker.

Klik hier op de knop Uploaden om bestanden te uploaden en op de knop + Map maken om, je raadt het al, een nieuwe map aan te maken.

uploaden en nieuwe map

Door linksboven op het tabblad STACK te klikken, keer je op elk moment terug naar dit overzicht.

webinterface STACK tab

Je kunt bestanden ook uploaden door ze vanuit Windows Verkenner of macOS Finder naar de webapp te slepen.


Openen en weergeven

Nadat je een bestand hebt geüpload, open je deze eenvoudig door op de bestandsnaam te klikken, of door het bestand aan te vinken en in het menu dat rechts verschijnt voor Openen te kiezen.

Kan een bestand niet geopend worden? Dan ondersteunt de webapp het bestandstype waarschijnlijk niet, of is het bestand versleuteld. Download deze dan met een apparaat dat het lokaal kan openen.

Wil je door een reeks afbeeldingen in een map bladeren? Laat ze tot hun recht komen in het tabblad Afbeeldingen. Hier staan al je afbeeldingen die onze webapp ondersteunt. Klik op een map om de afbeeldingen daarin te zien en kies voor een afbeelding om deze groot weer te geven. Met de pijltjestoetsen navigeer je snel en gemakkelijk door je afbeeldingen. Genoeg gezien? Klik dan op de achtergrond of druk op de escapetoets om de weergegeven afbeelding te sluiten.

 


Delen

De mappen en bestanden op je STACK kun je in de webapp ook delen met anderen. Ga hiervoor naar het overzicht van je mappen en bestanden en vink de map of het bestand aan dat je wilt delen. Aan de rechterkant verschijnt nu een menu met opties, kies hier voor Delen. Klik nu op de schakelaar om het bestand te delen. Je krijgt nu ook de mogelijkheid om een vervaldatum en wachtwoord in te stellen en de deellink te personalieren. Klik op Opslaan om je wijzigingen op te slaan te en kies op Kopieer link om de link te kopiëren naar je klipbord. Je kunt de map of het bestand nu met anderen delen door de link (en waar van toepassing ook het ingestelde wachtwoord) naar ze door te sturen.

Als je een vervaldatum hebt ingesteld, dan zal de link tot deze datum blijven werken, de link is dus niet meer geldig op de ingestelde datum.

Wanneer je een map deelt, is ook de optie Uploaden toestaan beschikbaar. Hiermee kunnen degenen die jouw deellink bezoeken ook zelf bestanden uploaden naar de map. Ze kunnen de bestaande bestanden in de map echter niet wijzigen of verwijderen en ze hebben ook geen toegang tot de rest van jouw STACK.

 

deel je bestanden

 

Deel je veel bestanden? Dan kan het beheren van deellinks snel onoverzichtelijk worden. In het tabblad Gedeeld staat een lijst met alle mappen en bestanden die je nu deelt. Zo houd je het overzicht en deel je jouw bestanden niet langer dan nodig. Om te stoppen met het delen van een map of bestand vink je deze aan, klik je in het menu dat rechts verschijnt op Delen en klik je op het schuifje naast Delen om de deellink ongeldig te maken.

 


 

Verwijderen en de prullenbak

Om mappen of bestanden op STACK te verwijderen, selecteer je ze in het overzicht van de mappen en bestanden. Aan de rechterkant verschijnt nu een menu met opties. Klik hier op Verwijderen en bevestig je keuze. De geselecteerde items worden hierna verplaatst naar de prullenbak.

In de prullenbak staan alle mappen en bestanden die je eerder hebt verwijderd. Dit geldt voor alle manieren waarop STACK gebruikt kan worden, dus ook voor bijvoorbeeld bestanden die zijn verwijderd met de desktopapp of SFTP.

Standaard worden items die hier staan 30 dagen bewaard. Items die hier staan kun je herstellen door ze aan te vinken en in het menu rechts op Terugzetten te klikken. Je kunt ook voor Terugzetten naar kiezen, op Ga naar bestanden klikken, naar de locatie navigeren waarin je de items wilt terugplaatsen en op Terugzetten klikken.  maar dit kun je aanpassen door bovenin op je STACK-gebruiker te klikken en voor Instellingen te kiezen. Scrol hier naar beneden, en klik onder Prullenbak-items verwijderen na op Aanpassen. Kies hoe lang je wilt dat items in de prullenbak bewaard blijven en klik tot slot op Opslaan.

de STACK prullenbak

De inhoud van de prullenbak gebruikt ruimte van jouw STACK. Om de prullenbak te legen, klik je op de knop Prullenbak leegmaken en bevestig je dit.


Weergavethema's
 

In de webapp wissel je gemakkelijk tussen de weergavethema's light mode en dark mode. Functioneel maakt dit geen verschil, maar veel gebruikers vinden dark mode fijner werken als ze werken in een omgeving met weinig licht. Je kiest een weergavethema door rechtsboven op het icoon met de zon of de maan te klikken en in het menu dat nu verschijnt een keuze te maken. De keuze Auto volgt de voorkeur van je computer, op die manier hoef je het weergavethema voor STACK niet apart aan te passen.

 


Gebruikers toevoegen

De webapp is de enige plek waar je extra gebruikers kunt aanmaken op je STACK. In dit artikel leggen we uit hoe je dat doet.

 


Two-factor authentication (2FA)

Met two-factor authentication (2FA) creëer je een extra beveiligingslaag voor jouw STACK-gebruiker. Dit zorgt ervoor dat er, naast het wachtwoord van je STACK-gebruiker, ook een extra code ingevoerd moet worden om in te loggen. In dit artikel leggen we uit hoe dat werkt en hoe je 2FA inschakelt.

 



In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je de STACK-webapp gebruikt om jouw bestanden gemakkelijk te beheren, up te loaden, te openen en te delen.

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling.

Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan hieronder een reactie achter!

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
hanshodes 12 juli 2023 (#10123)

s.v.p. naast grootte van de mappen (....GB) ook het aantal bestanden/files per map aangeven.

0
jpwd57 11 mei 2023 (#9907)

@egeusen, ik gebruik hier het programma "Goodsync" voor. 1x bron en doel locatie instellen en dan kopieren. Kan met druk op de knop of automatisch.

0
kramer21b 17 juni 2022 (#8318)

L.S. Ik ben in mijn rijtje mappen ineens heel veel bestanden kwijt. De map "Platform van Kerken" is nagenoeg leeg. Beschikt u nog over een reservebestand, waarin deze map nog vol is? Zo ja, kunt u deze reservekopie dan terugzetten? Met vriendelijke groeten, Bert Kramer.

0
termelnl 14 maart 2022 (#7757)

Na het verwijderen van STACK blijf ik de melding krijgen: "The folder D: is used in a folder sync connection...."

Ik kan dit niet verwijderen of aanpassen en dus ook STACK nie tgebruiken. Iemand een idee? Verplaatsen van de schijf en/of mappen lokaal is geen optie.

2
ks 26 februari 2022 (#7685)

Ik zou mappen willen uploaden, maar dat lukt niet

0
jonas123 7 november 2021 (#6801)

hoe geraak ik aan de app voor Windows

0
jonas123 7 november 2021 (#6799)

hoe kan ik uploaden

0
cvanatten 29 oktober 2021 (#6742)

De synchronisatie is gepauzeerd en ik weet niet hoe ik die moet herstellen

0
rudydesmedt 21 september 2021 (#6553)

Ik heb een folder gedeeld en zelf gekozen voor een custom URL naam. Nu heb ik per ongeluk die folder gewist en opnieuw opgeladen onder dezelfde naam. Gevolg de URL werkt niet meer. Als ik nu opnieuw diezelfde custom url naam wil hergebruiken, dan aanvaard hij die niet. Wellicht omdat die ergens in de prullenbak nog bestaat. Hoe kan ik dit herstellen, want die URL is inmiddles extern gecommuniceerd.

0
egeusen 18 september 2021 (#6544)

Hallo, Kun je ook automatisch uploaden/bijwerken? Nu ken ik alleen de optie om handmatig te uploaden. Het zou handig zijn als dat automatisch gaat zodra je de computer opstart. Dat alle nieuwe en gewijzigde documenten dan naar stack geupload worden. Kan dat? Met vriendelijke groet, EVeline Geusen

0
jjhagoort 10 juli 2021 (#6151)

@zbpsws, ik heb mi hetzelfde probleem. ik heb voor C:\Users\Johan\Documents en C:\Users\Johan\afbeeldingen en sync gemaakt. dat heeft gewerkt maar is sinds geruime tijd down. graag een oplossing op korte termijn anders ga ik naar acronis oid

0
zbpsws 18 mei 2021 (#5827)

PROBLEEM:

STACK desktopapplicatie Tot mijn grote schrik zie ik dat de laatste maanden via de desktopapplicatie de synchro map niet gesynchroniseerd is; hervatten reeds enkele malen geprobeerd, maar de bestanden van de laatste maanden staan nog steeds niet online. Nu krijg ik het volgende advies: Je hebt nu één synchronisatie ingesteld voor een map van honderden GBs. Het probleem hiermee is dat je bij elke keer het opstarten van je computer de controle opnieuw vanaf het begin laat starten en de controle niet is voltooid voordat STACK kan overgaan op uploaden en de computer alweer (waarschijnlijk) is uitgeschakeld.

Wat ik heb gedaan is het volgende: ik heb een mapsynchronisatie voor Desktop, Documents, Downloads en Pictures. De mapsynchronisatie binnen mijn STACK-app stel ik dan zo in:

Synchronisatie 1 Local folder: C:\Users\James\Desktop Remote folder: PC\Desktop

Synchronisatie 2 Local folder: C:\Users\James\Documents Remote folder: PC\Documents Enz……

Ik moet op deze wijze ca 60 mappen aan gaan wijzen. Het heeft al jaren goed gewerkt en nu blijkbaar niet meer. Ik heb maar een STACK van 1.25TB, hoe doet iemand dat met 10TB?

0
hjh123 6 mei 2021 (#5776)

@johanvanrooij, ik loop ook tegen dit probleem op. Is er inmiddels een antwoord of oplossing?

0
adonet 16 maart 2021 (#5485)

Het lukt me niet een SFTP verbinding naar mijn QNAP nas te regelen. In een normaal FTP programma lukt het wel, maar de QNAP heeft kennelijk iets extra nodig. Kunnen jullie daar een handleiding voor maken?

0
haraldsix 11 maart 2021 (#5466)

Als ik een map met foto's deel ziet men deze foto's enkel als thumbnail met de bestandsnaam naast, is er een optie om bezoekers foto's te laten zien zoals ik ze kan zien onder de afbeeldingen tab? Dus als grid van foto's.

0
janauk 27 februari 2021 (#5423)

Ik wil een bestand delen en heb de link gekopieerd. Maar de betreffende persoon naar wie ik de link heb gestuurd ziet een slotje en kan niets downloaden. Maar ik heb geen wachtwoord opgegeven. Wat gaat hier verkeerd?

0
jrwcanters 27 februari 2021 (#5422)

@arnoldconsulting, goed verhaal man

0
arnoldconsulting 1 februari 2021 (#5308)

Weinig info over koppelen van externe applicaties via WebDAV.

0
bastianen 30 januari 2021 (#5295)

Hallo. Ik gebruik Stack al een tijd en ben heel tevreden. Maar

via mijn Iphone sloeg ik bv foto's op maar de app werkt niet goed meer goed als ik een locatie wil aanwijzen stopt hij

is nooit geweest misschien zijn er meer die dit ervaren hebben.

Mvgr Johan

0
yvobeysen 28 december 2020 (#5171)

In mijn familie zijn verschillende mac's in gebruik, een iMac en twee Macbooks alsmede nog een iPad. Voor de systeemfotobibliotheek is het heel eenvoudig, die staat in de cloud van Mac maar om de andere (heb er vijf verschillende) bibliotheken te kunnen gebruiken op de verschillende toestellen wilde ik de webdav van Stack gebruiken maar bij het uploaden (d.m.v. verslepen van de bestanden) van de map 'Afbeeldingen op de iMac naar de Webdav van Stack krijg ik na enige tijd uploaden een foutmelding (fout -36) en stopt het uploaden. Wat loopt er mis.

1
johanvanrooij 1 december 2020 (#5085)

Het is mij niet duidelijk hoe ik een map kan verplaatsen of kan kopieren naar een andere map. (dus via de online interfase. En niet in de desktopapplicatie)

0
hendrikb1 13 november 2020 (#5028)

hoe copieren naar map op mijn pc?

0
hansvanhest 5 oktober 2020 (#4880)

Ik heb sinds enige tijd een nieuwe PC en een nieuwe NAS. Ik heb de mappenstructuren van de vorige PC en NAS aangehouden. Mijn bestanden worden uiteraard niet meer gesynchroniseerd. Hoe kan ik dat herstellen?

0
ikarel 27 augustus 2020 (#4800)

Beste

Ik werk op MacOS (meest recente versie, MacBook Pro 16 inch) en met Chrome. Toch kan ik geen mappen verplaatsen vanaf mijn Synology. Bestanden zijn geen probleem vanaf die locatie. Dank voor jullie hulp.

Karel Overlaet

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4745)

@tootsy, nee, dat is niet mogelijk. Kun je uitleggen waarom je dit nodig hebt?

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4743)

@livined60, zo te horen maak je gebruik van de desktopapplicatie. Je kunt het Instellingen-venster daarvan openen door rechtsonder in de taakbalk van Windows met de rechtermuisknop op het STACK-icoon te klikken en voor Instellingen te kiezen. Als je op een Mac werkt kun je rechtsboven in de menubalk op het STACK-icoon klikken en voor Instellingen kiezen.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4742)

@okkehel, dat kun je doen door op het bestand te klikken en in de rechterkolom voor Downloaden te kiezen.

0
tootsy 16 juli 2020 (#4581)

Is het mogelijk om te zien of gedeelde bestanden daadwerkelijk zijn gedownload? Zo ja, hoe dan en zo nee, waarom niet?

0
livined60 2 juni 2020 (#4454)

Heb stack reeds verschillende keren vrwijderd en opieuw geInstalleerd, maar ik kom niet meer aan de pagina: verbinden met stack: bepaal de instellingen voor de lokale map. bij lokale map had ik niet ingevuld users/transip/stack. Ik had gekozen voor selectieve synchronisatie. Ik kan deze pagina niet meer terugvinden om dit te wijzigen. Hoe kom ik eraan?

0
okkehel 19 april 2020 (#4318)

Een ding kan dus niet via de webinterface: bestanden naar je eigen computer terug downloaden. Waarom niet?

0
Felix Smit Admin 25 november 2019 (#3819)

@beijerdemoserver, wat de mogelijkheden zijn hangt af van veel factoren. Als je een bericht stuurt naar onze supportafdeling, dan denken we graag met je mee!

0
beijerdemoserver 9 november 2019 (#3761)

Webdav bleek wat netwerkproblemen te geven op mijn PC / Netwerk. Oploaden via Chrome werkt prima, maar omdat het beperkt is tot 10GB is heel veel handwerk om mijn backupschijf (300GB) op Stack te krijgen. Is daar geen andere manier voor? Via FTP misschien?

0
Felix Smit Admin 21 oktober 2019 (#3664)

@franss, wij kunnen je niet helpen met Dropbox-gerelateerde vragen. Daarvoor kun je terecht bij Dropbox zelf via www.dropbox.com/contact

0
Felix Smit Admin 21 oktober 2019 (#3663)

@gratiscloud, gaat dit om STACK? Zo ja, dan help ik je graag verder via een ticket in je TransIP-controlepaneel.

0
Felix Smit Admin 21 oktober 2019 (#3662)

@janboschdenham, als je een bericht stuurt via je TransIP-controlepaneel, dan denk ik graag met je mee!

0
franss 8 oktober 2019 (#3613)

Ik kan mijn dropbox bestanden niet meer uploaden ,hoe kan dit.hgrt frans

0
gratiscloud 27 september 2019 (#3562)

Hallo, sedert enkele dagen kan ik mij niet meer aanmelden op de laptop via deze gegevens. Er komt bij alle browsers op dat de site niet beveiligd is en dan komt er een foutmelding "ssl_error_bad_cert_domain". Graag oplossing. Tablet geen probleem

0
janboschdenham 29 april 2019 (#3012)

Ik heb een nieuwe telefoon en moet dus de authenticatie opnieuw instellen. Voor trans ip lukt dat. Waar zit echter de authenticatie van www.janboschdenham.nl, dus van mijn stachstorage adres wat ik ook met de app op de telefoon kan benaderen. Daar kom ik maar niet achter.

met vr gr. Jam Bosch

0
robinesstack 29 april 2019 (#3011)

@janhurenkamp, dat probleem heb ik nou ook, ik begrijp er echt geen hout van.

0
Felix Smit Admin 24 april 2019 (#2994)

@phill, als dit ook gebeurt met Google Chrome, dan help ik je graag verder via een bericht in het TransIP-controlepaneel! :)

0
phill 19 april 2019 (#2982)

@Felix Smit, Dag Felix,

Bedankt voor je reactie. Met de Mac in Finder kun je inderdaad wel correct uploaden door een aantal bestanden in een directory te selecteren in in één keer in de browser naar de uploadmap te slepen en te uploaden. Het is mij echter niet mogelijk gebleken een directory met eventueel subdirectories te selecteren en deze naar de doelmap te slepen. Om een complete directorystructuur te uploaden moet je de mappen dus handmatig aanmaken en de bestanden dus met directory toevoegen. Dit is natuurlijk een ondoenlijke zaak en is Stack hier slecht voor bruikbaar. Waarom is dat en hoe kan dat worden opgelost?

0
Felix Smit Admin 19 april 2019 (#2979)

@phill, de melding (Foutcode -36) is een bekend probleem met de WebDAV-implementatie van macOS. Hiervoor werkt het vaak om een derdenapplicatie zoals Cyberduck (www.cyberduck.io) of Mountain Duck (www.mountainduck.io) te gebruiken.

Verder kun je Google Chrome gebruiken om een map in één te uploaden. Hiermee kun je een map simpelweg vanuit Windows Verkenner of macOS Finder naar de webinterface slepen.

0
phill 18 april 2019 (#2972)

De Finder kan de bewerking niet voltooien, omdat sommige gegevens in '08 I'll Be Waiting.mp3' niet kunnen worden gelezen of geschreven. (Foutcode -36).

0
phill 18 april 2019 (#2971)

Nee, het uploaden op de Mac loopt niet zoals gewenst. Het uploaden met Finder houdt op een gegeven moment op "omdat bepaalde bestanden niet kunnen worden gevonden". Met de PC gaat dat wel, maar ik heb bestanden die alleen met de Mac omgeving kunnen worden bereikt. Dan kun je nog uploaden via de browser. Dat gaat wel okay, maar hier is het weer niet mogelijk om een directory of meerdere directories naar de upload map te slepen. Neen, dat kan niet: Je dient hier eerst de map aan te maken, en dan ja, kun je al de bestanden in de doelmap slepen. Dus: je moet handmatig de mappen aan maken en dan de bestanden er in slepen. Waarom is dat? Waarom is het niet mogelijk in één keer een hele directory met subdirectories naar de doelmap te slepen..?

0
Nick Brouwer Admin 18 februari 2019 (#2719)

@wimletzer

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
wimletzer 16 februari 2019 (#2713)

Ik heb mijn account geupgraded, maar het lukt me niet met sftp in te loggen. Help!

0
Nick Brouwer Admin 7 februari 2019 (#2674)

@choutsma

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
choutsma 7 februari 2019 (#2673)

Ik synchroniseer al een tijdje bepaalde mappen van mijn PC, nu wil ik deze filmpjes graag bewaren op mijn Stack, maar verwijderen van mijn PC.Als ik ze verwijder van mijn PC wordt het ook van mijn Stack verwijderd omdad ik het synchroniseer .Hoe kan ik dit voorkomen of anders doen ? Alles wat nu nog op mijn Stack staat wil ik graag bewaren.

0
Felix Smit Admin 30 januari 2019 (#2606)

@tvdschaal, je kunt een map of bestand delen met wie je maar wilt. Als je een bericht stuurt via het TransIP-controlepaneel, dan helpen we je graag verder! :)

0
tvdschaal 28 januari 2019 (#2592)

Als ik volgens bovenstaande instructie een map wil delen, krijgt de ontvanger van de link de melding dat hij moet inloggen bij Stack. Kan ik dan alleen mappen delen met andere Stack-gebruikers? Of heb ik iets verkeerd gedaan en kan je delen met iedereen? Ik hoor het graag.

0
Nick Brouwer Admin 24 januari 2019 (#2574)

@runau

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
runau 23 januari 2019 (#2569)

Geachte lezer,

Ik heb een nieuwe laptop en hier Stack op geinstalleerd. Ik zou graag willen dat deze 2 synchroniseren maar dit is niet het geval. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

Met vriendelijke groet, Martin Runau

0
Nick Brouwer Admin 19 oktober 2018 (#2102)

@keeskokkelkoren

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
keeskokkelkoren 19 oktober 2018 (#2099)

Ik ben overgestapt naar een nieuwe laptop. Daar heb onder de gebruiker Kees Kokkelkoren een map gecreëerd die STACK heet. Vervolgens heb ik alle mappen en bestanden onder de map STACK geplaatst. Vanaf dat moment wordt Stack niet meer bijgewerkt. Dus geen mutaties en geen nieuwe bestanden worden ge-upload. Wat doe ik fout?

0
Nick Brouwer Admin 1 oktober 2018 (#2016)

@lucverpoort

Ik moet zeggen dat dit melding me niet direct bekend voorkomt. Het lijkt er op dat dit een eenmalige melding is, zou je hiervoor een bericht kunnen sturen naar onze supportafdeling.

Zij kunnen dit verder voor je onderzoeken. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

0
lucverpoort 1 oktober 2018 (#2014)

Beste,

Na het uploaden van enkele foto's krijg ik (bij het consulteren van die foto's) steeds de melding: An error occured Error Domain=Stack.RequestError Code= 0 "The rekest coördinator received no response"

Wat kan ik hieraan doen ????

Alvast dank voor jullie reactie

Luc Verpoort / (particulier)

lucverpoort@telenet.be

lucverpoort.stackstorage.com

0
ews 21 september 2018 (#1975)

Hoi, kunnen jullie iets doen aan de resolutie van het icoontje in de app-drawer op de Mac? Die is van zeer lage resolutie waardoor hij er uit springt qua lelijkheid.

0
Nick Brouwer Admin 25 juli 2018 (#1658)

@perorg

In dat geval raden we aan om STACK als netwerkschijf toe te voegen :-) Dit zorgt er voor dat er geen HD ruimte wordt ingenomen, maar je wel direct vanuit je MacBook bestanden en mappen naar STACK kunt uploaden.

Dit proces vindt plaats met behulp van het WebDAV protocol. Dit protocol is helaas niet het snelste protocol, maar krijgt het werk wel gedaan. Kijk voor meer informatie ook naar dit artikel.

Mocht je op basis hiervan nog verdere vragen hebben, raad ik je aan contact op te nemen met onze supportafdeling. Je bereikt ze via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina en met de knop 'Contact' in je controlepaneel.

Onze helden van support zijn niet alleen sneller met antwoorden, maar zullen je ook inhoudelijk te woord kunnen staan :-)

0
perorg 25 juli 2018 (#1656)

Ik wil Stack enkel als backup gebruiken voor mijn MacBook zonder HD ruimte kwijt te zijn. Dan kom ik uit op de webinterface optie. Echter merk ik dat als ik bulkbestanden overzet (via zowel Safari als Chrome) er tussentijds met uploaden gestopt wordt doordat er 'incorrecte' bestandsnamen voorkomen die bijv. een '/' of '|' teken bevatten. Het is niet te doen om dat allemaal na te lopen. Is er een oplossing hiervoor? Bvd!

0
Nick Brouwer Admin 25 april 2018 (#1169)

@dewittehi

Dat is op dit moment nog niet mogelijk, maar er is hier wel een Feature Request voor aangemaakt door een andere gebruiker :-)

Ik raad je dan ook zeker aan om deze Feature Request een like te geven. Hoe meer likes een Feature Request ontvangt, hoe groter de kans dat dit op de roadmap van onze developers terecht komt!

0
dewittehi 25 april 2018 (#1168)

Hallo, Kan ik de link waarmee ik mijn bestanden deel ook zelf opstellen, nu is het namelijk een stukje code geplakt aan mijndomein.nl/ maar voor het gemak van delen zou ik dat willen veranderen in bijvoorbeeld: mijndomein.nl/fotos

Kan dat?

bij voorbaat dank, Jonne

1
pietvandenberg 20 maart 2018 (#955)

Dank. Beide opties met succes geprobeerd.

0
Nick Brouwer Admin 19 maart 2018 (#946)

@pietvandenberg

Leuk om te horen dat je beginnend STACK-gebruiker bent :-) Als je de webinterface gebruikt, dan is het met de meeste browsers niet mogelijk om mappen te uploaden.

Dit is een beperking vanuit de browsers, waar wij helaas geen invloed op hebben. De meeste kans van slagen heb je als je Google Chrome gebruikt. Via die weg kun je vaak wel mappen en (sub)submappen uploaden.

Mocht dit geen uitkomst bieden, dan kun je er ook voor kiezen om STACK als netwerkschijf te gebruiken. Op die manier maak je een virtuele schijf op je iOS-computer aan, waar je naar wens bestanden en mappen naartoe kunt slepen. Deze worden dan direct naar STACK geüpload en nemen verder geen ruimte in op je computer.

0
pietvandenberg 18 maart 2018 (#941)

Beste,

Ik ben een beginnend Stack- en zelfs beginnend cloudgebruiker. Nu ik wil uploaden, lijkt het erop dat ik geen mappen, supmappen en subsubmappen kan uploaden, maar alleen de bestanden die in deze (sub)mappen staan. Dat wordt een bewerkelijke exercitie. Voorbeeld: map foto's; supmap 2018, subsupmap vakantie.

Mijn vraag: hoe kan ik complete mappen met hun volledige inhoud up- en downloaden (binnen de grens van 10GB)?

N.B. ik gebruik een ios-computer.

Bij voorbaat dank.

Piet

0
boutje 12 maart 2018 (#899)

@Nick Brouwer, OK, bedankt, ga ik doen.

0
Nick Brouwer Admin 12 maart 2018 (#890)

@boutje

Het is momenteel alleen mogelijk om of een los bestand of een map met anderen te delen. Je zou dus eventueel de bestanden in een map kunnen plaatsen om vervolgens de map zelf te delen.

Je zou het delen van meerdere bestanden tegelijk ook als Feature Request in kunnen schieten. Op die manier wordt jouw suggestie mogelijk in de toekomst alsnog toegevoegd :-)

Via deze pagina kun je een Feature Request insturen. Hoe meer likes de Feature Request heeft, hoe groter de kans dat dit bij onze developers terecht komt!

0
boutje 9 maart 2018 (#886)

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 10 bestanden aan te vinken en dan van die 10 de link in 1x te kopieren in plaats van elk bestand apart te moeten vinken en dan de link kopieren ? Bedankt bij voorbaat.

0
Nick Brouwer Admin 30 januari 2018 (#677)

@pieterweerts

Op dit moment niet, maar dat is zeker geen slecht idee! Ik raad je dan ook zeker aan om dit via je controlepaneel als 'Idee' in te schieten.

Op die manier komt je idee bij onze developers terecht en wordt dit mogelijk in de toekomst toegevoegd :-)

0
pieterweerts 29 januari 2018 (#676)

Kun je afbeeldingen ook voorzien van een tag en daarop zoeken?

0
Nick Brouwer Admin 23 januari 2018 (#653)

@boromeij

Aan het begin van het artikel vindt je een overzicht met artikelen waarin wordt uitgelegd hoe je met de verschillende applicaties kunt inloggen. Hier is verder geen verificatie voor nodig.

Mocht je hier nog verder vragen over hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je kunt hen bereiken middels de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina. We streven er naar om je binnen het uur van een inhoudelijk antwoord te voorzien.

0
boromeij 23 januari 2018 (#652)

ik weet niet hoe ik mijn account kan verifieren om met de aplicaties in te kunnen loggen, hoe doe ik dat?

0
Nick Brouwer Admin 23 januari 2018 (#648)

@sharktale32

Excuses voor het ongemak. Momenteel is het in sommige gevallen inderdaad niet mogelijk om in te loggen met de iOS app. We werken keihard aan een oplossing voor deze bug. Hou de App store dan ook goed in de gaten, een nieuwe update komt er zo snel mogelijk aan!

0
sharktale32 23 januari 2018 (#647)

Ik kan niet meer inloggen via de app op de iPhone die werkt niet bij mijn partner op de iPhone het zelfde werkt ook niet meer. Alles is geüpdatet heb wachtwoord gereset maar helpt ook niet via de browser op mijn mac werkt het wel gewoon.

0
Beau Huisman Admin 3 januari 2018 (#564)

@romelingh, Dit is geen bekend probleem bij ons. Zou je hiervoor contact op kunnen nemen met onze specialisten via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina?

0
Beau Huisman Admin 3 januari 2018 (#563)

@beekmans65, Het is geheel afhankelijk van de browser die je gebruikt. Officieel ondersteunen browsers het uploaden van complete mappen namelijk niet. Dit is niet iets wat wij vanuit STACK tegenhouden. De meeste kans van slagen heb je met de meest recente versie van Google Chrome.

Als die voor jou ook niet werkt kan je mappen wel uploaden door STACK in te stellen als netwerkschijf. Dit artikel helpt je hier bij: https://www.transip.nl/vragen/753

0
romelingh 31 december 2017 (#556)

Ik heb een map met foto's gedeeld via een link. Op een PC kan degene met wie ik ze deel de foto's downloaden, maar een iOS device (iPhone) met Safari-browser reageert niet op de 'download' burron, en ook niet view 'Acties' - 'Downloaden'. Is dit een iOS of Safari beperking? Of is er iets anders aan de hand?

0
beekmans65 30 december 2017 (#553)

hoe kan ik een complete map met foto's van mijn pc kopieren naar stack uploaden? ik maak nu eerst een map aan in Stack en dan kopieer ik de foto's. Zou mooi zijn als ik de complete mapjes kan uploaden in een keer.

0
Nick Brouwer Admin 20 december 2017 (#529)

@elshofbv

Vanwege een beperking vanuit de browsers, kun je maximaal 10GB aan bestanden uploaden via de webinterface.

We raden je in dit geval de desktopapplicatie te gebruiken en via die weg de muziekbestanden te uploaden, hier zit geen limiet aan :-)

0
elshofbv 19 december 2017 (#528)

Ik probeer mijn muziekbestanden in iTunes in Stack te uploaden. Helaas lukt dat niet. Ik heb 50Gb aan muziek, maar als ik iTunes upload gaat het programma aan de slag met zo'n 220 Mb en dat kan het dus niet zijn. Voor de volledigheid; ik heb een iMac.

0
Nick Brouwer Admin 18 december 2017 (#519)

@nicolasfirst

Dit is op dit moment helaas nog niet mogelijk! Ik raad je wel zeker aan om dit via je controlepaneel als 'Idee' in te schieten. Op die manier komt dit op de feature request lijst van onze developers terecht. Hierdoor kan deze functie mogelijk in de toekomst worden toegevoegd!

0
nicolasfirst 18 december 2017 (#518)

Ik heb een map aangemaakt waarin mijn CV staat. Deze map heb ik gedeeld met diverse recruiters, Op LinkedIn en Facebook gezet en op nog een paar plekken.

Is er een mogelijkheid om te bekijken hoe vaak en eventueel vanaf welke locatie mijn CV is gedownload?

Nico

0
Nick Brouwer Admin 18 december 2017 (#516)

@yellowflight

Bedankt voor je kritische feedback. We vinden het natuurlijk erg vervelend dat je niet tevreden bent met je ervaring met STACK. Wij onderzoeken dan ook graag waar je exact tegen aan loopt, zodat we STACK nog verder kunnen verbeteren!

Zou je je specifieke stappen kunnen toelichten in een bericht naar onze supportafdeling? Je kunt hen benaderen via de knop 'Neem contact op' onder dit artikel. Op die manier willen we graag samen met je kijken naar de moeilijkheden die je met STACK hebt ondervonden.

Je kunt uiteraard ook je verbeterpunten naar onze developers sturen middels 'Mijn Idee' in je controlepaneel. Alvast bedankt!

0
yellowflight 15 december 2017 (#507)

Wat een waardeloze applicatie. Om een paar originele AVI bestanden te backup-en meteen maar 2000Gb gekocht. Uploaden via de website loopt regelmatig vast. Instabiel dus, aanhaken waar de gebleven is doet die dan niet. Via de desktop applicatie is het helemaal drama. Dat blokkeert windows helemaal. File per file proberen te synchroniseren.. (13gb per file) Moest toch kunnen volgens de specs?? Vervolgens een melding dat die niet verder kan omdat het vol is?? Bij 100GB?? Het zal duidelijk zijn.. Stack is niet te methode voor serieuze toepassingen. Na een week proberen te uploaden wil ik deze rommel niet meer hebben. Dan toch maar weer terug naar Dropbox.

0
Nick Brouwer Admin 11 december 2017 (#469)

@cleomatra

We kijken dit graag voor je na. Zou je onze supportafdeling hier een bericht over kunnen sturen? Dit kun je doen met de knop 'Neem contact op' onder dit artikel. Vermeld hierbij het type telefoon, de versie van de telefoon en de versie van STACK.

Op die manier kunnen we je van meer inhoudelijke informatie voorzien :-)

0
cleomatra 9 december 2017 (#464)

Ik heb mijn eBooks op Stack gezet, om ze later op mijn SmartPhone te kunnen lezen. Het uploaden van PC ging prima, maar het downloaden van deze bestanden op mijn phone lukt niet.

Als ik het bestand aanklikt, en dan kies voor downloaden, opent een venstertje, dat zegt downloaden, met een balk eronder, maar er gebeurd helemaal niets. Ik wacht een paar minuten maar geen actie te zien.

Kunnen jullie me helpen, wat doe ik niet goed?

Mvg Ellen

0
Nick Brouwer Admin 4 december 2017 (#422)

Hoi Anouk!

Vervelend dat je deze meldingen krijgt bij het gebruik van de netwerkschijf. Wij willen hier graag samen met je naar kijken. Zou je hiervoor onze supportafdeling kunnen benaderen? Dit kun je doen door de knop 'Neem contact op' te gebruiken.

Onze helden van support streven er naar om je binnen een uur van een antwoord te voorzien!

0
anoukverbeek 1 december 2017 (#418)

Hallo allemaal, ik ben een startende gebruiker van STACK. De eerste ervaringen zijn hartstikke positief; ik heb al veel van mijn grafische bestanden, veelal gemaakt met programma's uit Adobe Creative Cloud "weg" kunnen zetten door ze te knippen en plakken naar m'n Stack-ruimte. Dit gaf veel vrije ruimte op mijn Laptop. Via download waren ze prima "op te halen" en te gebruiken, zonder problemen. Die eerste dagen leek alles vlekkeloos te lopen, maar sinds gisteren hebben we eea. omgezet en besloten mijn Stack-ruimte zoals hierboven beschreven te benaderen als netwerkschijf. Vanaf dat moment loop ik tegen een belangrijk probleem aan; ik krijg mijn Adobe Illustrator (.ai-bestanden) en Acrobat Reader (.pdf-bestanden) bij dubbel aanklikken niet meer rechtstreeks geopend vanaf die netwerkschijf. In plaats daarvan verschijnt er resp. een venster met daarin de tekst "dat het desbetreffende bestand niet is gevonden" (terwijl ik dit nb. heb aangeklikt) en dat "PDF niet geopend kan worden omdat het bestandstype niet wordt ondersteund of omdat het bestand is beschadigd". Dus, als los bestand zijn beide soorten bestanden te openen, doch rechtstreeks openen vanuit een map op die aangemaakte netwerkschijf is onmogelijk. Ik was bang dat de bestanden wellicht het max. formaat overschreden, maar dat is niet het geval. Wie heeft er een advies? Bij voorbaat dank voor jullie advies!

0
Nick Brouwer Admin 28 november 2017 (#397)

@zulustacks

Dit zou gewoon moeten kunnen! Let wel op dat er slechts één bestand per keer is aangevinkt, de preview functie zou dan prima moeten werken.

Daarnaast is het zo dat niet álle bestandstypen in de webinterface gepreviewd kunnen worden. Mocht het nog steeds niet lukken om te previewen, stuur dan even een bericht naar onze supportafdeling met de knop 'Neem contact op' onderaan dit artikel.

Via die weg kunnen we dit mogelijk nader voor je onderzoeken en heb je doorgaans met een uurtje al een reactie binnen :-)

0
zulustacks 28 november 2017 (#393)

Hallo, waarom kunnen degene waarmee ik een map deel niet (meer) 'preview-en'?

0
Nick Brouwer Admin 14 november 2017 (#330)

@loeshendriks98

Sommige browsers staan inderdaad niet toe om volledige mappen te uploaden. Kun je proberen Google Chrome te gebruiken en dan de hoofdmap naar de webinterface te slepen? Dit moet uitkomst bieden :-)

Let wel op dat browsers standaard een uploadlimiet van 10 GB aanhouden. Als de hoofdmap deze limiet overschrijdt zal deze dan ook niet geüpload kunnen worden. In dat geval kun je de mappen binnen de hoofdmap het beste in batches uploaden.

-Nick

0
loeshendriks98 13 november 2017 (#325)

Is het ook mogelijk om een volledige map structuur zoals op je mac direct over te plaatsen naar Stack icl. inhoud? Als ik nu een complete map wil overplaatsen naar Stack krijg ik de melding: Er was een probleem bij het uploaden van: .... (de naam van de map).

Als ik alle mapjes handmatig opnieuw moet gaan aanmaken en vullen op Stack ben ik nog wel even bezig namelijk

0
Beau Huisman Admin 3 november 2017 (#295)

@reneb3 Helaas is die mogelijkheid er niet. Niet alle bestandsextensies kan je direct vanuit de STACK app openen. Je zal de bestanden eerst moeten downloaden en ze moeten openen vanaf je telefoongeheugen.

0
reneb3 2 november 2017 (#292)

Kan bestandstype niet openen.

Ik gebruik Guitar Pro (.gp3, .gp4, *gp5 etc.) bestanden. Heb ook de GuitarPro App op mijn smartphone. Kan het GP bestand niet openen, ook niet "openen met", krijg dan de melding "niet ondersteund". Is er een eenvoudige manier die kan zorgen dat ik de GP bestanden wel gewoon kan afspelen vanuit StackStorage?

0
Beau Huisman Admin 2 november 2017 (#286)

@walkerhm Dat kan je, met de webinterface, doen door op een andere computer in te loggen en hier de bestanden te downloaden.

0
walkerhm 31 oktober 2017 (#275)

Hoe kan ik downloaden naar een van mijn andere computers

0
Nick Brouwer Admin 16 oktober 2017 (#200)

Hoi Yves,

Bedankt voor de terugkoppeling! Dit was inderdaad duidelijk :-) Ik geef deze informatie sowieso door aan onze developers, dan duiken we hier wat verder in.

We stellen je op de hoogte wanneer we meer weten!

-Nick

0
nyanime 16 oktober 2017 (#199)

Hallo Nick,

Ik wilde deze reactie nog even hier plaatsen als verduidelijking van de vorige: het betreft video's bekijken via de "gedeelde links". Ik heb namelijk ook geen problemen met het previewen van de video's als ik het gewoon via mijn eigen account doe, maar wanneer ik via de gedeelde link een video (mp4 / <25 min.) wil bekijken en dan vooruitspoelen loopt deze vast en wil deze niet meer laden. Dit probleem doet zich echter alleen voor in Google Chrome (heb het namelijk ook al getest in Mozilla Firefox en Internet Explorer en daar werkt het gewoon naar behoren). Ik hoop hiermee jullie wat extra informatie te hebben gegeven om het probleem wat sneller te verhelpen.

Als ik nog andere vragen heb laat ik dat wel via een persoonlijk bericht weten. Nog bedankt voor de snelle reactie!

~ Yves

0
Nick Brouwer Admin 16 oktober 2017 (#195)

Beste Yves,

Leuk om te horen dat je zo tevreden over ons bent!

Ik begrijp dat het vervelend is dat niet alle mediabestanden optimaal kunnen worden afgespeeld met STACK. We hebben dit zojuist getracht na te bootsen en zien, naast het feit dat er eventjes gebufferd moet worden, geen problemen terug met het previewen van gedeelde videobestanden met een afspeellengte van minstens 90 minuten.

Mocht je niet direct beeld terug zien, dan biedt het verversen van de pagina vaak uitkomst, hou hierbij wel rekening met de bufferperiode.

Zoals je al meldt is STACK geen volledige mediaspeler. Wij zijn verder continu bezig om onze dienstverlening te verbeteren, waarbij de stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid op de eerste plaats staat. De mogelijkheid om mediabestanden binnen STACK nog beter te kunnen bekijken staat dan ook zeker wel op onze feature request lijst, maar ik kan je geen exact tijdstip geven waarop dit uitgevoerd zal worden.

Mocht je verder nog vragen hebben, schroom dan niet om contact met ons op te nemen middels de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina :-)

-Nick

0
nyanime 14 oktober 2017 (#185)

Ik ben over het algemeen wel tevreden over STACK webinterface (en de klantenservice van TransIP), maar zoals al was vermeld: het is geen volledige mediaspeler. Er word namelijk wel geadverteerd dat foto's, video's en andere bestanden gemakkelijk kunnen worden gedeeld, alleen als het dan gaat om afspelen van video's via Google Chrome (een van de meest gebruikte browsers) dan is wel redelijk teleurstellend. Ik heb al sinds dat ik een STACK account heb (mei 2017) al meerdere malen gemeld dat video's (24+ min.) niet meer laden als je ze eenmaal vooruitspoelt (via Google Chrome). Nu zijn we al 4-5 maanden verder en ik krijg steeds meer het gevoel dat ik makkelijk nog een jaar moet wachten (als het niet langer is) voordat jullie dit oplossen.

~ Yves

0
Nick Brouwer Admin 9 oktober 2017 (#161)

Beste Luc,

Met STACK kun je bestanden los previewen om bijvoorbeeld een afbeelding te bekijken of een mp3 bestand te beluisteren.

STACK is echter niet een volledige mediaspeler, dus de functionaliteit om volledige albums af te spelen is niet aanwezig ;-)

Wellicht dat dit in de toekomst een functie wordt, maar voor nu moet ik je nog even teleurstellen. Hou tot die tijd onze updates goed in de gaten!

-Nick

0
lucverpoort 8 oktober 2017 (#152)

Beste,

Kan ik mp3 audio bestanden afspelen? Het lukt mij één per één maar ik kan niet alle nummers (bv alle liedjes van een cd) automatisch na elkaar laten afspelen. Kan iemand mij helpen?? Ik werk met iMac en Iphone

Dank

Luc

0
Nick Brouwer Admin 28 september 2017 (#104)

Beste Anjo,

Op dit moment is STACK (nog) niet te gebruiken met de .app functie van iOS 11. We zijn de mogelijkheden aan het onderzoeken om deze ondersteuning in de nabije toekomst alsnog te kunnen realiseren, hou onze updates dan ook goed in de gaten!

Tot die tijd kun je uiteraard de bestanden van je STACK in de STACK app zelf terug zien :-)

-Nick

0
busyto 24 september 2017 (#96)

Ik krijg het niet voor elkaar om op mijn Ipad bestanden van mijn Stack te zien. Ik heb .app gedownload en geinstalleerd, maar zie geen bestanden. ik hoor graag

Anjo

0
transip 14 september 2017 (#61)

Beste Tino,

Dat is vervelend! We helpen je hier natuurlijk graag bij om dit voor jouw specifieke situatie op te lossen.

Om dit te kunnen doen hebben we je een bericht gestuurd via jouw controlepaneel. We zien graag je reactie hierop tegemoet zodat we hier samen met je naar kunnen kijken :-)

0
tinostoop 11 september 2017 (#55)

Stack synchroniseert niet meer

0
transip 6 september 2017 (#34)

Bedankt voor de feedback! We zullen dit artikel evalueren en zo nodig aanpassen zodat deze nóg duidelijk wordt :-)

0
janhurenkamp 4 september 2017 (#27)

De hele handleiding is niet te volgen voor mensen die niet thuis zijn in de materie. alles draait in een cirkel rond, je komt nergens uit en de beloofde opslagplaats (voor mij een map) krijg ik niet voor elkaar. Het herhaalde aanbod om jullie specialisten te raadplegen als je er niet uitkomt, zegt al genoeg over de gebruikersonvriendelijkheid

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op