Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Klacht indienen over spam of misbruik van een TransIP klant

Het is uiteraard verboden voor klanten van TransIP om spam te versturen via het TransIP netwerk of om de diensten van TransIP te gebruiken in verband met spam, phishing, fraude, hacking en dergelijke illegale zaken.

Wij willen je aanmoedigen om contact met ons op te nemen over alle vormen van misbruik vanaf het TransIP netwerk. Je kan je klacht per e-mail sturen naar abuse@transip.nl. Onze support afdeling zal de klacht dan in behandeling nemen en waar nodig maatregelen treffen.

Stuur bij het melden van e-mail misbruik of spam altijd de volledige mail-headers van het spambericht mee. Deze informatie is essentieel voor het instellen van een onderzoek.

Houd er rekening mee dat wij vanwege privacy je niet altijd kunnen meedelen welke actie en maatregelen wij ondernemen tegen de betreffende klant. Ook kan het zijn dat wij tijd nodig hebben voor nader onderzoek of juridisch overleg. Elke klacht wordt namelijk grondig onderzocht en we nemen dergelijke klachten zeker serieus.

Als er sprake is van een misdrijf, neem dan zo snel mogelijk contact op met de politie in je woonplaats. Je kan ons je proces-verbaal nummer doorgeven, zodat ook wij deze informatie kunnen gebruiken voor een eventuele aangifte.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
ariannevdwaart 7 juni 2022 (#8237)

Helaas krijg ik via de email diverse berichten dat iemand zich toegang tot mijn website verleend. Eerst was het vooral spam. ( met rare berichten en websites die het daglicht niet kunnen verdragen)/ Deze bezoekers vertrouw ik niet. Mogelijk proberen zij mijn klanten naar hun website te lokken. Vorige week heb ik alle ongewenste gasten verwijderd bij het programma WORD.

De laatste week krijg ik meerdere verzoeken voor toestemming. Het aantal aanvragen en blogschrijvers neemt momenteel toe. ZIj willen een stuk schrijven maar ook dat is onzin en slaat meestal niet op mijn onderwerpen. Daarbij nemen ze gelijk een positie in, zoals van schrijver of redacteur. Dit kan ik tegenhouden door geen toestemming te verlenen. Toch is dit niet waterdicht. Er zijn wel mensen doorgedrongen die tegelijkheid mijn lezers meekrijgen. Mogelijk proberen zij mijn website over te nemen. Of tenminste mijn bezoekers naar hun blogs en websites.

Hoe kan ik mijn site hiervan verlossen? En hoe kan ikzelf de regie erover houden? Dit aanpassen in het controlepaneel of bij WORD? Graag hoor ik hoe dit is op te lossen.

Met groet, Arianne

0
bugs1966 5 april 2022 (#7871)

Beste,

Zoals gevraagd Seth, hierbij het antwoord vanuit het controlepaneel, graag de order stop zeeten.

Groeten,

Rob

0
snijtsheuvel 12 december 2021 (#7030)

mijn site is gehackt! heb nu alle beveiligingsmogelijkheden mogelijkheden aangezet, maar hoe krijg ik mijn website goed functionerend terug!! mijn inkomsten zijn afhankelijk van reserveringen via de website, elk moment dat hij gehackt is is dus rampzalig. Graag info..BVD

0
prism 21 juli 2021 (#6226)

Kennelijk is er recent een hele ip reeks van TransIP op een MTA reputatie lijst terecht gekomen door misbruik van een TransIP klant waardoor we vanaf al onze VPS'en en ook vanaf de door TransIP zelf gehoste MTA's geen email bezorgd krijgen bij een aantal providers in het buitenland.

Via de support afdeling begreep ik dat het TransIP beleid is dat de eindgebruiker zelf postmasters moet aanschrijven, via een MTA buiten het TransIP netwerk dus, over de reputatie van o.a. de eigen TransIP MTA's.

Overigens begreep ik dat ze voor Nederlandse providers wel een uitzondering maken, dus zodra de ip's van de TransIP MTA's op een slechte reputatie lijst komen schrijven ze wel KPN aan maar niet IONOS bijv, ook niet op expliciet verzoek.

Mijn idee dus; maak geen onderscheid tussen Nederlandse en niet Nederlandse providers.

0
reynt 3 januari 2019 (#2440)

Dat zit goed verstopt! waarom is het niet zichtbaar als ik op klacht zoek in hulp database?

0
Matthijs van Beek Admin 3 januari 2019 (#2439)

@reynt,

Vervelend te horen dat je niet tevreden bent met onze dienstverlening. Vanuit je controlepaneel kun je via contact > klacht een klacht indienen, of rechtstreeks via https://www.transip.nl/cp/contact/bericht/klacht/

0
reynt 3 januari 2019 (#2438)

waar kun je een klacht indienen over jullie service?

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op