Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil mijn e-mail op mijn iPhone of iPad instellen

In dit artikel lees je hoe je je e-mailadres bij TransIP instelt op je iPhone en iPad.

Heb je nog geen e-mailadres? Met de E-mail Only-pakketten en webhostingpakketten van TransIP maak je eenvoudig e-mailadressen aan.

Om e-mail via onze webhostingpakketten en E-mail Only-pakketten te kunnen gebruiken, is het van belang dat je domeinnaam de juiste DNS-instellingen gebruikt.

Als je domeinnaam de TransIP instellingen gebruikt, gebeurt dit automatisch. Als je zelf de DNS van je domeinnaam beheert, zorg er dan voor dat je de MX-, TXT- en CNAME-records van je webhostingpakket gebruikt.

    Bij het schrijven van dit artikel is gebruik gemaakt van iOS versie 13.0. We beschrijven in dit artikel de stappen om je e-mailadres op een iPhone in te stellen. De stappen voor het instellen op een iPad zijn exact hetzelfde.


    Je e-mailadres instellen op je iPhone of iPad

    Om je e-mailadres op je iPhone of iPad in te stellen, open je de Mail-app. Deze app is standaard op iedere iPhone en iPad aanwezig.

    • Heb je al een e-mailadres in de Mail-applicatie ingesteld? Ga dan naar Stap 1.
       
    • Heb je nog geen e-mailadres op de app ingesteld? Dan wordt er direct gevraagd om een e-mailaccount in te stellen. Ga in dat geval direct naar stap 3.


    Stap 1

    Open nu het 'Instellingen'-menu en druk op 'Wachtwoorden en accounts'.

    Klik binnen instellingen op wachtwoorden en accounts



    Stap 2

    Kies nu 'Nieuwe Account'.

    Kies 'Nieuwe account'



    Stap 3

    Je ziet nu een overzicht van mogelijke e-mailaccounts. Omdat we een eigen e-mailadres willen toevoegen kiezen we hier voor 'Andere'.

    Kies 'Andere'



    Stap 4

    Kies nu voor 'Voeg mailaccount toe'.

    Kies voor 'Voeg mailaccount toe'

    Als je via de Mail-app je e-mailadres instelt, wordt deze stap overgeslagen. Ga in dat geval door naar Stap 5.



    Stap 5

    Voeg nu de algemene gegevens van jouw e-mailaccount toe.

    • Naam: Vul hier de naam in waar je e-mails mee wil versturen en ontvangen.
    • E-mail: Vul hier je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van je e-mailadres in.
    • Beschrijving: Hier geef je een naam op waarmee je het e-mailaccount kunt onderscheiden van andere (e-mail)accounts.

    Weet je het wachtwoord van je e-mailadres niet meer? Stel dan een nieuw wachtwoord in met de stappen uit het artikel 'Ik wil het wachtwoord van mijn e-mailadres wijzigen'.

    Vul de algemene gegevens in van jouw e-mailaccount



    Stap 6

    In het volgende venster kun je een keuze maken tussen het instellen van een IMAP- of POP3-account. In dit artikel geven we aan hoe je een IMAP-account instelt.

    POP3 of IMAP?

    In dit voorbeeld gebruiken we IMAP om het e-mailadres in te stellen. Bij het gebruik van het IMAP-protocol wordt er namelijk een kopie vanaf de mailserver gedownload. De e-mail zelf blijft dan op de mailserver staan, waardoor je je e-mailadres op meerdere apparaten kan gebruiken.

    Het alternatief is het enigszins verouderde POP3 protocol. Hierbij worden e-mailberichten direct van de server af gehaald. Hoewel sommige e-mailprogramma's je de optie geven om een kopie op de mailserver achter te laten, dwingt het POP3-protocol je doorgaans om één e-mailprogramma te gebruiken.

    Lees ook het artikel 'Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?' voor meer informatie.

    Maak je toch liever gebruik van POP3? Gebruik dan de POP3-gegevens zoals beschreven in het artikel 'De algemene instellingen voor mijn e-mailadres'.

    Kies hier IMAP.

    Je zult zien dat een aantal gegevens al voor je zijn ingevuld.

    voer email instellingen in

    De overige velden vul je in op basis van de onderstaande gegevens.

    Server inkomende post

    • Hostnaam: vul hier imap.transip.email in
    • Gebruikersnaam: Vul hier je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van je e-mailadres in.

     

      Server uitgaande post

      • Hostnaam: smtp.transip.email
      • Gebruikersnaam: Vul hier je e-mailadres in.
      • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van je e-mailadres in.

      Mochten er in jouw iOS-versie aanvullende instellingen worden gevraagd, zoals de poorten of SSL-instellingen, bekijk dan het artikel 'De algemene instellingen voor mijn e-mailadres' voor de juiste instellingen.

      Let op: Op sommige iOS-versies kan bij 'Server uitgaande post' staan dat het invoeren van de gebruikersnaam en wachtwoord optioneel is.

      Zorg er voor dat je hier alsnóg de gebruikersnaam (het e-mailadres) en het wachtwoord invoert. Doe je dit niet, dan zal je e-mailadres niet juist ingesteld zijn om e-mails te kunnen versturen.

      Nadat alle gegevens zijn ingevuld, druk je op 'Volgende'. 



      Stap 7

      Kies tot slot welke apps je aan het e-mailaccount wil koppelen en druk op 'Bewaar' om jouw e-mailaccount te activeren.

      kies apps

      De configuratie van jouw e-mailadres is nu voltooid, je kan nu jouw e-mailadres bij TransIP gebruiken op je iPhone en iPad!



      In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je je e-mailadres bij TransIP instelt op je iPhone of iPad.

      Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

      Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

        Heb je ook een goed idee?

        Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

        Heeft dit artikel je geholpen?

        Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

        Reacties

        Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

        0
        speculaasbrok 10 november 2023 (#10540)

        ik heb het via imap toegevoegd in de gmail app, maar is er ook een mogelijkheid om conversaties/gespreksweergave uit te schakelen en alle email appart te hebben staan, kan ik in de app niet instellen en ook niet via de webmail

        0
        amanivdes 27 juli 2020 (#4605)

        @Nick Brouwer, is dat al gedaan? Want het klopt nog steeds niet.

        Groetjes,

        Amani

        0
        zipb 11 augustus 2019 (#3397)

        Inmiddels de algemene instellingen voor email pagina gevonden. Poortnummers van de mail servers moeten handmatig worden aangepast(geavanceerd), SSL moet aan. Nu doet de mail het op mijn iPhone.

        0
        zipb 11 augustus 2019 (#3396)

        Bovenstaand stappenplan is niet voldoende om email aan de praat te krijgen op mijn iPhone 8 met de laatste iOS. Er wordt gevraagd naar SSL ja/nee en nog wat meer van dat soort dingen.

        Een link op deze pagina naar de meer uitgebreide instelling voor mail zou wel handig zijn.

        1
        rijnaard 9 augustus 2019 (#3395)

        @Nick Brouwer, leuk dat je aangeeft dat dit niet de plek is om vragen te stellen. Feit is dat mensen dezelfde vragen blijven stellen dus handig om naast je comment ook ff een antwoord te geven ipv doorverwijzen. Klinkt voor mij als dubbel werk. Nu moet ik weer contact opnemen met je helpdesk terwijl de vraag al 10 keer gesteld is. Daarnaast lijkt het mij ook goed om even te kijken of dit niet juist de plaats moet zijn waar vragen gesteld moeten worden (aangezien iedereen dit doet);).

        0
        Nick Brouwer Admin 12 juni 2019 (#3195)

        @brautos

        Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

        0
        brautos 11 juni 2019 (#3192)

        Hi, ik heb alles ingevuld en wanneer ik wil voltooien zegt hij; brautos is al toegevoegd. Deze IMAP-account is al toegevoegd aan je iPhone.

        Wanneer ik Mn mail open dan geeft het aan dat dat e-mail ophalen is mislukt. De e-mailserver ‘IMAP.transip.email reageert niet. Controleer of je de juiste accountinformatie hebt ingevoerd in de emailinstellingen.

        Wat moet ik nu doen?

        0
        Nick Brouwer Admin 20 mei 2019 (#3100)

        @patricksmeets

        Bedankt voor de feedback. We zullen zeer binnenkort de te nemen stappen opnieuw evalueren en het artikel waar nodig updaten.

        0
        patricksmeets 17 mei 2019 (#3094)

        Zoals anderen kreeg ik het niet aan de praat met de standaardinstellingen. Nu zit ik in geavanceerd te klooien en dan mist zoals iemand anders ook al zei wel het stukje SSL aan ja of nee, hoe de serverports in te stellen en andere details. Prima handleiding, maar geen enkel plan B voor als het niet (meteen) lukt en hoe je kunt checken of het aan de instellingen of aan (bijvoorbeeld) servers ligt.

        0
        Nick Brouwer Admin 14 januari 2019 (#2499)

        @maxlipiay

        Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

        0
        maxlipiay 14 januari 2019 (#2498)

        Hallo,

        Ik kan mijn mail niet instellen op mijn Iphone. Krijg steeds de melding dat de smtp.transip.email niet reageert.

        Wat moet ik doen om mail op mijn iphone SE te krijgen?

        Hoor graag,

        Dank en groet,

        Max Liptiay

        0
        Nick Brouwer Admin 26 november 2018 (#2285)

        @jjsmit

        Vervelend om te horen dat het nog niet lukt je e-mail via de iPhone in te stellen. Hou er wel rekening mee dat deze plek bedoeld is om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

        Stuur hen hierbij wat screenshots toe van de instellingen die je invoert en geef aan om welk domein het exact gaat. Wanneer je overigens je domeinnaam verhuist, betekent dit niet automatisch dat de e-mail bij je oude provider ook mee wordt verhuisd. Hier kunnen onze supporters je desgewenst meer over vertellen :-)

        0
        jjsmit 24 november 2018 (#2281)

        Bij invullen SMTP Host blijft iPhone heel lang zoeken en komt er niet doorheen. Bij invullen inkomende server krijg ik direct akkoord, dus dat gaat goed. Uiteindelijk krijg ik de melding dat " de Server identiteit niet kan worden gecontroleerd door instellingen" ??

        Ik had deze email adressen al bij vorige provider. Ik heb gisteren mijn domein naar jullie overgezet. daardoor bleek de mail meteen niet meer te werken via de vorige provider. Dus nu de email adressen bij jullie in het controle paneel opnieuw aangemaakt. Ik ga er van uit dat ik op onze telefoons en laptops alleen de instellingen van de betreffende email account hoef aan te passen en niet eerst te verwijderen en opnieuw aan te maken? Via de webmail zie ik dat e.e.a. weer aankomt, maar nu nog de instellingen op de telefoon..

        0
        Nick Brouwer Admin 26 september 2018 (#1993)

        @debb

        Dat klopt inderdaad. De agenda-functie is (nog) niet aanwezig bij onze e-maildiensten. Hier is echter wel al een Feature Request voor ingeschoten: https://www.transip.nl/knowledgebase/idee/638-agenda-functionaliteit-bij-transip-email/.

        Ik raad je dan ook zeker aan om deze Feature Request een like te geven, hoe meer likes, hoe groter de kans dat dit op de roadmap van onze developers komt :-)

        0
        debb 25 september 2018 (#1990)

        Mail instellen is zo gebeurd, fijn! Maar ik zie nu dat er geen mogelijkheid voor een agenda bij zit?! Klopt dat?

        0
        Matthijs van Beek Admin 16 juli 2018 (#1610)

        @geertemo

        Dit artikel is inderdaad bedoeld voor onze maildiensten. Voor mail op VPS'en kun je het beste de betreffende artikelen raadplegen. Ik zie dat je Plesk gebruikt. Voor mail i.c.m. Plesk kun je het volgende artikel raadplegen: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/763-plesk-tutorial-series-e-mail-gebruiken/

        Mocht je aan de hand van dat artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan de pagina.

        0
        geertemo 14 juli 2018 (#1601)

        Helaas geeft deze uitleg geen informatie over een domein eigen mailserver. Met name uitleg over de instellingen voor SSL en Identiteitscontrole zou fijn zijn.

        0
        Nick Brouwer Admin 7 maart 2018 (#875)

        @elviradvdgriend

        Ai, dat is vervelend, we kijken dit graag voor je na! Kun je onze supportafdeling wat screenshots sturen van de instellingen die jij invult? Aan de hand hiervan kunnen we je mogelijk van meer informatie voorzien.

        Je kunt onze supporters bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

        0
        elviradvdgriend 7 maart 2018 (#874)

        hi,

        Ik krijg de melding dat de SMTP-server niet reageert. Heb alle gegevens nu drie keer nagelopen, maar zie niet waar het mis gaat. Kunnen jullie me helpen? (account: Woordenliefde.nl)

        Groet,

        Elvira

        0
        Nick Brouwer Admin 20 februari 2018 (#790)

        @bammetje

        Ai, dat is vervelend! Onze supporters kijken graag met je mee. Ik raad je dan ook aan om hen een bericht te sturen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel.

        Stuur hier wat screenshots mee van de instellingen die je hebt opgegeven. Aan de hand hiervan kunnen we dit verder voor je onderzoeken :-)

        0
        bammetje 19 februari 2018 (#785)

        Hi, ik heb een probleem met de mail instellen. Ik kan hem niet werkend krijgen voor maartenjpg.nl. Hij geeft aan dat de emailserver niet reageert. Wat kan ik doen om dit op te lossen? Hoor graag! Gr Maarten

        0
        Nick Brouwer Admin 12 februari 2018 (#749)

        @adonlou

        Ai, dat is vervelend! Dit kijken we graag voor je na. Zou je wat schermafbeeldingen kunnen sturen van de ingevoerde gegevens naar onze supportafdeling?

        Je kunt hen benaderen met de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina en de knop 'Contact' in je controlepaneel.

        0
        adonlou 12 februari 2018 (#745)

        krijg op mijn iPhone een relay kan niet melding. Kan op de iPhone geen uitgaande serveradres kiezen 465 ipv 993 (inkomende imap)

        2
        wansink 8 november 2017 (#310)

        Erg helder en makkelijk. TOP.

        Kom je er niet uit?

        Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

        Neem contact op