Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil een (netwerk)storing melden

  • Actuele informatie over storingen die onze gehele infrastructuur treffen vind je op transnoc.nl.
  • We informeren je per e-mail over storingen die specifiek jouw dienst(en) treffen.
  • Onbereikbaarheid van een dienst als gevolg van een probleem in de eigen configuratie vallen niet onder storingen. Je bent uiteraard wel welkom om onze supportafdeling om advies te vragen.

Wij monitoren 24 uur per dag, 365 dagen per jaar ons netwerk. Bij onbereikbaarheid van diensten is er altijd een dienstdoende standby-medewerker beschikbaar die hier via ons monitoringsysteem direct melding van krijgt. Deze zullen vervolgens zo spoedig mogelijk worden opgelost.

Wij zullen je altijd middels het sturen van een e-mail, naar het door ons bekende e-mailadres, op de hoogte houden tot wij de storing kunnen afmelden. Zorg dan ook dat je in je controlepaneel onder ‘mijn account’ > ‘gegevens’ de onderhoudsmeldingen hebt aangevinkt.

Desondanks kun je 24 uur per dag een storing aan ons melden door een e-mail te sturen naar storingmelden@transip.nl.

  • De storing dient een netwerkstoring te betreffen of er moet een redelijk vermoeden bestaan dat het probleem een netwerkstoring betreft.
  • VPS: Wij adviseren je bij verdenking van een VPS storing de functionaliteit van je VPS te testen via de console in het controlepaneel voordat je een melding inschiet. In het geval je VPS actief is en je IP adressen bereikbaar zijn, kan je aannemen dat het probleem geen netwerkstoring betreft en zich hoogstwaarschijnlijk schuil houdt binnen je configuratie.
  • Webhosting: Storingen of onregelmatigheden met betrekking tot e-mail en webhosting kan je melden via je de contact knop in je controlepaneel of support@transip.nl.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
irisarbo 5 december 2023 (#10636)

Is er een storing gaande? Ik kan onze VPS niet bereiken, herstart maakt niets uit

0
deroict 4 oktober 2023 (#10420)

zijn er problemen met de name servers van transip ?

0
fairtradebr 3 oktober 2023 (#10408)

Ik kan wel email versturen, maar er komt geen email binnen.

0
dmic 28 september 2023 (#10387)

Ik kom niet bij mijn stack bestanden. Als ik inlog krijg ik melding "de schijf is momenteel niet bereikbaar".

0
stillpoint 20 september 2023 (#10351)

We hebben afgelopen week regelmatig uitval op onze HA-IP. Gelukkig krijgen we soms een mail maar niet altijd. Dit soort 'storingen' zou ik graag direct per SMS ontvangen aagezien dit voor ons vrij critische storingen zijn. Kunnen jullie daar eens over nadenken?

0
Matthijs van Beek Admin 5 augustus 2021 (#6316)

@jordaanmuseum,

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
jordaanmuseum 25 juli 2021 (#6250)

Beste Vanaf 15.521 vandaag krijg het Jordaanmuseum spam mail continue stroom van mails komen in de mailbox. Kan ik op de server die mails blokkeren? Zo ja hoe Gaarne een aantwoord aan info@jordaanmuseum.nl en een cc antwoord naar miekekrijger@xs4all.nl

0
Nick Brouwer Admin 8 juli 2019 (#3282)

@b10ict

Dit nummer is ook bestemd voor particulieren die gebruik maken van onze VPS-diensten.

Hou er wel rekening mee dat dit nummer alleen voor het melden van netwerkstoringen gebruikt dient te worden. Hierbij is het van belang dat je eerst uitsluit dat het probleem zich niet alleen op jouw VPS of colocatie afspeelt.

Mocht je een vraag of een probleem hebben over je webhostingpakket, dien je contact op te nemen via de knop 'Contact' in je controlepaneel. Wij zullen je dan zo snel mogelijk van een antwoord voorzien.

0
b10ict 7 juli 2019 (#3275)

Wel handig als duidelijk vermeld wordt dat dit nummer uitsluitend voor bedrijven is bestemd die colocatie e.d. afnemen.

0
Nick Brouwer Admin 2 november 2018 (#2177)

@socionext02

Het stuk over problemen met webhosting lijkt toch vrij duidelijk ;-) Mocht je website het niet doen, raad ik je aan om contact op te nemen met onze supportafdeling.

Je kan hen bereiken met de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina.

0
socionext02 2 november 2018 (#2173)

Volkomen vage definitie. Mijn website is down, geen idee wat er aan de hand is.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op