Feature Request overzicht

Feature request

Stack mappen uploaden

Direct mappen uploaden, incl content (webinterface). Hoe handig zou het zijn als ik direct hele mappen kan uploaden. Nu moet je handmatig een map aanmaken en een naam geven om vervolgens bestanden te kunnen toevoegen. Hierdoor is Stack momenteel alleen praktisch voor continue online synchronisatie met je cloud opslag, maar minder geschikt voor Backups zonder actieve synchronisatie. Echt een gemis.

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
volkswagen 31 maart 2021 (#5541)

Ja zoals ik al meer lees mis ik ook Dat er geen gehele mappen geüpload. Er zijn mappen die zelf weer uit submappen bestaan. Die moet je dan weer helemaal uitkleden en de mappen in STACK weer aanmaken en de bestanden er map voor map weer volières. Zou SUPER zijn als dat ook mogelijk is. Dan word STACK zelf ook wat professioneler en meer interessant om mee te gaan werken.

Gr. Ad

0
theomosselaar 1 oktober 2019 (#3576)

Ik gebruik Stack als uitwisseling met klanten ipv dropbox of drive. Erg handig en het wordt gewaardeerd door klanten. Gemis is nu dat de klant zelf een map kan aanmaken (of hele mappen kan uploaden).

0
monicav 9 augustus 2019 (#3392)

Het lukt me alleen wel met slepen van verkenner naar mijn storage! <3

0
Felix Smit Admin 7 mei 2019 (#3050)

@martinja, probeer je te uploaden via de STACK-webinterface? In het volgende artikel leggen we stapsgewijs uit hoe je bestanden kunt uploaden in die omgeving: www.transip.nl/knowledgebase/artikel/234-de-webinterface-van-stack/#delen

0
martinja 3 mei 2019 (#3032)

Voor mij is het niet duidelijk hoe je moet uploaden. Dat kan ik elders altijd gemakkelijk vinden. Wat doe ik niet goed ? Wat overzie ik niet ? Groetje, Martin

0
Nick Brouwer Admin 20 maart 2019 (#2853)

@marcelmo

Dat is inderdaad gek! Ik vermoed dat dit weer met het besturingssysteem te maken heeft. Helaas hebben wij hier geen invloed op.

0
marcelmo 19 maart 2019 (#2847)

@Nick Brouwer, Ok. Maar met een chromebook lukt dit dan weer niet! Vreemd!

0
Nick Brouwer Admin 26 juni 2018 (#1511)

@robbinhwk

Met Chrome werkt het inderdaad vaak wel! Nu hopen dat de andere browsers dit snel afkijken van Chrome ;-)

0
robbinhwk 26 juni 2018 (#1509)

Tot mijn verbazing werkt dit dus gewoon wel! Top! Gewoon in Chrome de webinterface open zetten, daarnaast heb ik de mappen die ik wil uploaden in de verkenner. Map simpel weg slepen en pleuren :) ! Ik probeerde dit gelijk met 15 mappen (met daarin weer 100-en mappen), dan zie je niets gebeuren en geeft hij een melding dat het hier en daar niet lukt. Nu doe ik het map voor map (jaar voor jaar in mijn geval), steeds daarin een aantal GB in losse mappen (foto's per evenement opgeslagen). Werkt perfect!

0
adjepetatje 9 juni 2018 (#1397)

Inderdaad lastig dat geen mappen kunnen worden geupload.

0
Nick Brouwer Admin 14 mei 2018 (#1246)

@bvansambeek

Wanneer de gebruiker een map deelt, kan hij hierbij 'Uploaden toestaan'. Dit geldt voor zowel bestanden als mappen.

Nu is het zo dat niet iedere browser het uploaden van mappen ondersteunt. Je zou het eens met Google Chrome kunnen proberen en hierbij de map in de browser te slepen. Mocht dit niet lukken, dan kun je controleren of je de laatste versie van Chrome gebruikt of kun je eventueel een andere browser proberen.

0
bvansambeek 10 mei 2018 (#1238)

Ik had een net iets andere user case: Er is een map met mij gedeeld via een link. Hier kan ik dan via de link naar toe en bestanden downloaden en uploaden. Maar ik kan geen mappen uploaden of aanmaken. Het aanmaken van een map in de web interface bij een aan mij gedeelde map zou eigenlijk tot de mogelijkheid moeten behoren.

0
Nick Brouwer Admin 26 maart 2018 (#1021)

@fransvdb

Top! De netwerkschijfverbinding neemt inderdaad geen ruimte van je computer in beslag :-)

Er wordt een virtuele STACK-schijf gecreëerd die je op je computer benadert, maar verder geen ruimte inneemt.

0
fransvdb 26 maart 2018 (#1018)

In chrome lukte het van de eerste keer. Bedankt voor de hulp. Het duurt wel even voor hij begint met uploaden. Maar dat zal wel aan mijn verbinding liggen. Als volgende ga ik de netwerkschijf proberen. Dit op voorwaarde dat die schijf geen ruimte op mijn computer inneemt. Die informatie vind ik niet direct. Maar ik kan niet goed zoeken.... IK probeer en laat later weer iets weten.

0
Nick Brouwer Admin 26 maart 2018 (#1016)

@weviestonder

Geen probleem en goed om te horen dat het is gelukt met de sync app :-)

Mocht je vragen hebben over het gebruik van de netwerkschijf verbinding, kun je ook altijd onze supportafdeling benaderen met de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

We streven er naar om je binnen een uur van een inhoudelijke reactie te voorzien!

0
weviestonder 26 maart 2018 (#1015)

@Nick Brouwer, Het is me uiteindelijk toch gelukt met de sync app. Ik heb op de browser een folder aangemaakt welke niet synchroniseert met m'n laptop. Vervolgens met de desktop app een nieuwe folder toegevoegd om te synchroniseren en de online folders uitgesloten. Nadien de folder terug uit de sync app verwijderd... Blij dat het gelukt is al is deze manier niet de bedoeling denk ik. De netwerk schijf verbinding moet ik nog eens uitpluizen hoe dat werkt, als dit ruimte op m'n HD in beslag neemt kan ik deze manier niet gebruiken aangezien ik niet genoeg GB over heb. Ik vermoed dat er een intern station bv F: aangemaakt wordt net zoals je bv een ISO mount. Virtual HD dus. Ik bekijk het zsm. Bedankt voor de hulp!

0
Nick Brouwer Admin 26 maart 2018 (#1009)

@weviestonder

Ai, vervelend om te horen dat dit niet binnen Chrome lukt. Zoals vermeld kun je als alternatief ook een netwerkschijfverbinding aanmaken. Op die manier maak je een virtuele schijf waar je naar wens bestanden en mappen kunt uploaden. Deze worden dan direct naar STACK geüpload.

0
maikkuipers 24 maart 2018 (#1005)

ik mis dit ook ik gebruik stacks alleen maar voor backup

0
weviestonder 23 maart 2018 (#1001)

Hallo, ook ik kom hier terecht omdat ik geen folders kan uploaden naar Stack. Ook niet met Chrome jammer genoeg. Ik ben de hele middag bezig geweest om mijn .WAV samples te backuppen op 2 ext Hd's nu zou ik deze ook graag op stack zetten, niet via de sync app. Nu + 10.000 files in een paar 100 folders. Zie je me al bezig om die folders manueel aan te maken op Stack? Een rar maken van de verzameling en uploaden is ook geen optie aangezien ik dan moeilijk nieuwe files in de juiste folder kan updaten. Een button op Stack met "Upload Folder" zou een verademing zijn... Zo kan ik de main directory selecteren. Hopelijk komt er een oplossing zo kunnen we optimaal gebruik maken van de nu al geweldige service! Grtn

0
fransvdb 21 maart 2018 (#963)

prachtig en bedankt voor uw snelle reactie. IK ga uw voorstellen met het weekend uitproberen en laat nog wel iets weten.

0
Nick Brouwer Admin 20 maart 2018 (#959)

@fransvdb @bik

Het klopt dat het uploaden van mappen met de webinterface soms voor problemen kan zorgen. Dit is echter een beperking vanuit de browsers en niet de STACK webinterface.

Wat vaak uitkomst biedt is het gebruik van Google Chrome als browser. Mappen via Chrome uploaden lukt namelijk in de meeste gevallen wel.

Daarnaast kun je er ook voor kiezen om STACK als netwerkschijf te verbinden op je computer. Je hebt dan een virtuele schijf waar je mappen en bestanden naartoe kunt slepen. Deze worden vervolgens direct naar STACK geüpload.

Wellicht dat dit helpt :-)

1
fransvdb 20 maart 2018 (#958)

Ik stelde vandaag ook vast dat hele mappen ineens uploaden niet kan. Op zoek naar de oplossing kwam ik hier terecht. Het is een beetje onzinnig dat ik een paar honderd mappen eerst ga aanmaken in stack om er daarna pas de bestanden te kunnen in uploaden. Dan ben ik volgende week nog bezig. Zo'n tijdverspilling vind ik niet verantwoord. Je kan ook alles op een hoopje gooien om later (met veel tijd verlies) uit te vissen waar dat bestand weer is. Maar dan moet ik mijn bestanden uit de juiste mappen halen om ze in stack op een ongeordende hoop te gooien. Geen van beiden doe ik. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt.... dan wordt het voor mij bruikbaar.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op