Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil een domeinnaam naar een andere provider verhuizen

Verhuiscode

Om een domeinnaam te kunnen verhuizen naar een andere provider, is in de meeste gevallen een verhuiscode nodig. Deze verhuiscode kun je bij TransIP te allen tijde terug vinden in jouw controlepaneel. Let er wel op dat er ook extensies zijn welke geen gebruik maken van een verhuiscode, maar via een bevestiging per mail.

De verhuiscode van een domein

  • Ga binnen het controlepaneel naar het tabblad 'Domein & Hosting' en selecteer in de linkerkolom het betreffende domein (niet aanvinken).
  • Scroll dan naar de onderkant van de pagina.
  • Onder 'Autorisatiecode' vind je jouw verhuiscode terug, maar deze zal eerst om veiligheidsredenen als ••••••• aangegeven zijn.
  • Klik op het 'OOG'-icoontje om de verhuiscode alsnog te tonen.

 

Deze verhuiscode kun je bij je nieuwe provider aanleveren om de verhuizing bij hen in gang te zetten.


Transfer Lock

Als je gebruik maakt van domein locking, (dit is niet voor alle extensies beschikbaar) verwijder dan eerst in het controlepaneel het LOCK van het domein. Dit kan door onder 'Domein & Hosting' de domeinnaam aan te klikken en vervolgens onderaan de pagina onder de kop 'Transferlock' het lock uit te schakelen.

Overige gekoppelde diensten

Wanneer de domeinnaam naar jouw nieuwe provider is verhuisd, is het van belang dat je bij TransIP nog wel eventuele aan dit domein gekoppelde diensten (bijv. doorstuurservice of webhosting) opzegt via het controlepaneel. Kijk ook hier voor meer informatie over het opzeggen van diensten.


Let op: Wanneer je een domeinnaam wil verhuizen is het van belang dat je het domein niet opzegt. Doe je dit wel, dan zal het domein in quarantaine vervallen en kan deze niet gebruikt of verhuisd worden. Wel kan het domein nog uit quarantaine gehaald worden. Kijk ook hier voor meer over de status 'Quarantaine'.

Mocht de verhuiscode niet zichtbaar zijn of mocht je nog overige vragen hebben over verhuizingen, quarantaine of andere zaken, neem dan contact op met onze supportafdeling via de knop 'Neem contact op' onderaan dit artikel.

Heb je een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
Nick Brouwer Admin 9 november 2018 (#2204)

@yordy25

Ah, voor .DE domeinnamen zijn de verhuiscodes niet direct inzichtelijk. Om deze te ontvangen, raad ik je aan contact op te nemen met onze supportafdeling.

Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

0
yordy25 9 november 2018 (#2201)

Ik kan nergens Autorisatiecode vinden, hoe moet ik nou mijn verhuiscode opvragen?

0
Matthijs van Beek Admin 16 februari 2018 (#775)

@moreict

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
moreict 16 februari 2018 (#774)

Ik heb een domeinnaam gekocht en moet het overnemen. Heb een token voor verhuizing en een formulier voor ISDN. Hoe kan ik dit afhandelen Dank Martin van der Mooren

1
Nick Brouwer Admin 19 december 2017 (#527)

@buurthulp

Nadat een domeinnaam succesvol is verhuisd, zeggen wij deze automatisch per direct voor je op. Hier hoef je zelf niets voor te doen :-) Om die reden raden we sterk aan om een domeinnaam niet zelf per direct op te zeggen als je deze wil verhuizen.

Andere diensten kun je via 'Mijn Account' > 'Diensten' in je controlepaneel naar wens opzeggen. Hier kun je kiezen uit 'Per einde contract' en 'Per direct'.

0
buurthulp 19 december 2017 (#526)

ik vraag me nog af of ik na het verhuizen WEL per direct mijn abbonement kan opzeggen

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op