Feature Request overzicht

Feature request

Delen van bestanden en mappen met meerdere gebruikers in STACK

Binnen mijn STACK heb ik meerdere gebruikers welke elk een deel van de opslagruimte in beslag mogen nemen. Elk van deze accounts hebben ook een gedeelde map. Nu heb ik op dit moment bij elk van deze accounts een .txt bestandje met daar de links naar de gedeelde mappen van de andere accounts.

Idealiter kan ik ook deze gedeelde mappen toevoegen aan de andere accounts, zoals dit ook bij gedeelde mappen bij DropBox kan. Uiteraard zou dit ook van de beschikbare opslagruimte van beide accounts af kunnen gaan (gezien dit ook bij de andere cloud storage partijen gebeurd).

Het is daarnaast erg wenselijk dat je per map verschillende gebruikers toegang kan ont- en verlenen

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
emvanloon 21 november 2023 (#10594)

Gebruikersrechten per gedeelde map kunnen instellen zou heel erg welkom zijn. Ik lees nu hier dat dit al zeker 4 jaar speelt, wat is er aan de hand bij TransIP?

2
claudieebing 16 november 2023 (#10567)

het was fijn geweest als dit gemeld was bij de beschrijving. Ik heb stack genomen omdat ik met meerdere mensen in dezelfde mappen wil werken. Dit is tegenwoordig toch een vanzelfsprekende functie?

2
kwakzalverij 12 oktober 2023 (#10450)

Dit zou een zeer wenselijke toevoeging zijn.

2
mmavanbuuren 7 oktober 2023 (#10435)

Ongelofelijk dat deze feature er nog steeds niet is! Inmiddels zijn we meer dan 4 jaar verder en dit lijkt me nou niet bepaald een moeilijke feature om in te bouwen, vooral als het gaat over meerdere gebruikers binnen dezelfde STACK! Die delen sowieso al het aantal GB, waarom dan niet de mogelijkheid tot een gedeelde map?

2
wijkraadlent 3 oktober 2023 (#10417)

@Felix Smit, Inmiddels zijn we alweer 7 maanden verder. Is er al nieuws te melden? Ik heb juist recent een abo op Stack genomen om bestanden binnen de stichting te kunnen delen met bestuursleden en wisselende leden in werkgroepen. Ik dacht dat deze functionaliteit er al in zat, maar kom er nu achter dat je enkel met links mappen kunt delen. Dat maakt gebruikersmanagement niet mogelijk. Dat is voor ons wel vereist, ook vanuit de AVG, dus ik zeg het abonnement maar weer op en ga op zoek naar een service die dit wil kan. Mocht dit featurerequest nog ooit een keer uitgevoerd worden, dan zie ik dan wel weer of ik terugkom.

1
edborg 25 september 2023 (#10375)

Dit is ook precies waar ik tegen aan loop. Je zou willen dat je met twee gebruikers uit 1 map kan werken.

1
beeinmedia 12 september 2023 (#10324)

@Felix Smit, Hallo Felix, Is er al enig zicht op een implementatie? Dit loopt toch al heel erg lang.

3
elcyion 27 augustus 2023 (#10261)

Eeeeen, nummer 1547 die er voor stemt.... Bizar dat deze feature er niet is. Hoe lang gaat het "onderzoek hoe deze feature vormgegeven wordt" duren?

1
centraalcloud 3 augustus 2023 (#10195)

Enig uitzicht qua datum op deze feature?

1
labqv12 3 augustus 2023 (#10192)

Alsjeblieft bouw deze feature gewoon. Het is toch bijna een must geworden na zoveel jaar, come on guys!

1
rosenkohl 21 juni 2023 (#10072)

als muzikant zou het voor mij heel fijn zijn als ik een map zou kunnen delen met mijn muziek, zodat de ander er verder aan kan werken zonder eerst te moeten downloaden en unzippen en dan vervolgens een eigen afwijkende kopie te hebben, zo loopt alles door elkaar..zal eens naar nextcloud kijken..

1
moreloci 19 mei 2023 (#9928)

Ik mis de functionaliteit zoals Nextcloud heeft om mappen te kunnen delen met andere gebruikers van je instance. Links zijn handig als je ad-hoc iets wil delen met de buitenwacht, echter als je samen aan een project werkt, is een gedeelde map noodzakelijk.

0
mhhuijsman 10 mei 2023 (#9895)

@Felix Smit, Ik zou graag betrokken worden middels een interview. Groet, Michiel

0
mhhuijsman 10 mei 2023 (#9892)

Ik deel vaak een stack map met meerdere gebruikers. Zij kunnen dan ook documenten toevoegen aan de map. Vaak is het handig als ze ook een document kunnen verwijderen, bijvoorbeeld omdat ze zelf iets in het document hebben aangepast. Deze functionaliteit mist nu en wordt door ons ook zeer gemist! Groet, Michiel

0
benno 25 april 2023 (#9835)

@Felix Smit, jullie zijn met stack gebaseerd op owncloud. Owncloud kon dit al, de opvolger Nextcloud heeft nog veel meer in zijn mars.

Waarom is dit zo moeilijk?

0
marcverhey 5 april 2023 (#9769)

Dit zou wel heel fijn zijn, zeker voor de kinderen, hoef ik geen icloud te nemen.

1
jccloud 2 april 2023 (#9736)

nou werd eens tijd dat dit komt....

3
Felix Smit Admin 31 maart 2023 (#9730)

Er is nieuws! Het STACK-team onderzoekt nu hoe deze feature vormgegeven wordt. Sommigen van jullie hebben een uitnodiging ontvangen voor een telefonisch interview met onze Product Owner. Mocht je geen uitnodiging hebben ontvangen maar wel je ideeën over deze feature met ons willen delen, reageer dan op dit bericht. Ik zorg er dan voor dat jij ook een uitnodiging krijgt.

0
reutemeteut 16 maart 2023 (#9664)

Ik verwacht niet meer dat dit ervan gaat komen. Dat wordt dus elders shoppen...

0
paulschmidt37 9 maart 2023 (#9619)

Wanneer gaat dit toegevoegd worden? Staat al open vanaf 2019..

0
rozehallen 27 februari 2023 (#9580)

ik ben nu de 1500e liker van dit idee. Lijkt me wel dat hier eindelijk wat op moet gebeuren. issue is al sinds 2019..

1
dvdbot 5 januari 2023 (#9305)

Zo raar dat dit er na zoveel jaar nog steeds niet in zit - heb zelf NextCloud draaien en delen op bovengenoemde manier is standaard - daarnaast (als je de reacties leest) - wordt zelfs aangegeven dat dit een bewuste keuze was destijds, wel raar als je de optie geeft voor meerdere gebruikers onder één account...

Daarnaast, kan ik mij herinneren dat dit in het verleden wel gewerkt heeft - of tenminste dat het wel beschikbaar is geweest - kan nog herinneren namelijk dat ik het zelf al eens gedaan heb - maar kan mij natuurlijk ook vergissen.

Dus @transip - wanneer komt dit nou eens?

0
slangenedwin 13 december 2022 (#9203)

Wel MD in reacties maar niet deze feature... +1 voor dit request

1
kirnof 10 december 2022 (#9182)

Transip, ik ben teleurgesteld. Totale radiostilte op een thread als deze, wat toch een vrij basale functie in cloudstorage is. Anderzijds wel prijsverhogingen aangekondigd.

1
nellen1 25 november 2022 (#9140)

Ook een like voor deze functionaliteit. Kunnen jullie aangeven of hier serieus aan gewerkt wordt of dat we dit gewoon moeten vergeten?

1
tomsch 24 november 2022 (#9137)

Dames en Heren van transip. Maak hier werk van. Ik zie enorme business kansen voor jullie, maar ook een business bedreiging als jullie hier niet snel mee op de proppen komen. Bedrijven gaan dan echt op zoek naar alternatieven, ons bedrijf ook. Dus kom op met die functionaliteit!

0
jasvant12 9 november 2022 (#9074)

Zone nog niks mee gedaan. Ik ga ook verder zoeken.

0
poldir16 16 oktober 2022 (#8954)

Ik ga ook eens op zoek naar een alternatief voor Stack..

1
erikdekker 2 oktober 2022 (#8885)

4 jaar later... crickets

3
n8chtelijke 26 september 2022 (#8852)

Inmiddels al genoeg likes om deze functie beschikbaar te maken? Bijna 1500 lijkt me aardig wat ;)

4
jrsimpson 1 september 2022 (#8738)

Wanneer wordt deze functionaliteit toegevoegd? Bovenstaande request is van 2019 en nog steeds een grote behoefte. Zou voor mij zelfs een reden zijn om over te stappen naar andere dienst.

3
nldudok1 24 augustus 2022 (#8678)

Heel verbazingwekkend dat je niet meerdere gebruikers toegang tot een map kunt geven. Cloud opslag doe je om bestanden te delen met anderen. Link om te delen met zelfde wachtwoord voor iedereen is geen veilig alternatief voor gebruikersbeheer. Je kunt een wachtwoord niet meer afpakken. En iedere keer het gezamelijke wachtwoord wijzigen als er iemand geen toegang meer mag hebben is ook onwerkbaar. Zonder gebruikers toegang tot map kunnen geven valt het doel van stack voor een groot deel weg volgens mij. Na jaren wachten op deze functie heb ik er niet veel vertrouwen in dat het nog komt. Dus toch maar kijken of één van de grote Amerikaanse cloud leveranciers een optie is. Erg jammer vanwege buitenlandse / amerikaanse opslag. Maar deze feature is een must have. Geen wannahave.

3
onderzoekdoen 22 augustus 2022 (#8663)

Erg jammer dat dit niet kan. Nu moeten we opzoek naar een ander bedrijf hiervoor. Ik had graag dit ook bij TransIP onder gebracht om het aantal losse leveranciers beperkt te houden.

2
mrquincle 19 augustus 2022 (#8648)

Net aangeschaft, maar gezien dit niet kan, ben ik denk ik zo weer weg inderdaad. Net mijn vriendin toegevoegd als gebruiker in de veronderstelling dat we wel iets zouden kunnen delen als gebruikers binnen een STACK, maar helaas pindakaas.

Vroeger misschien een bewuste keuze geweest van een techneut bij transip, maar keuzes zijn er om opnieuw te overwegen.

2
dennismars 21 juli 2022 (#8459)

Was er ook vanuit gegaan dat deze optie beschikbaar was maar dit is helaas niet het geval dus het account weer opgezegd vandaag.

1
bensomedia 12 juli 2022 (#8423)

Deze feature prioriteit nr 1 geven het is inmiddels 2022! Deze wens ligt er al meer dan 5 jaar.

1
gnamic 14 juni 2022 (#8276)

Ik zou ook graag willen weten of/wanneer deze functionaliteit wordt toegevoegd. Het zou wat mij betreft enorm veel waarde toevoegen aan Stack.

1
wieghersie 3 juni 2022 (#8225)

Wanneer komt deze mogelijkheid nu :'-)

2
cresc 17 mei 2022 (#8120)

Een feature request waar, gezien het aantal stemmen en de vele reacties, erg veel gebruikers op zitten te wachten. Ik controleer deze pagina regelmatig met de hoop een keer goed nieuws te lezen, maar helaas…

In oktober 2020 heeft TransIP laten weten dat het aanpakken van de deelfunctionaliteit wel degelijk op de planning staat. Erg jammer dat TransIP verder niets van zich laat horen.

1
pjotrva 16 mei 2022 (#8117)

Helemaal mee eens. Graag meer optie voor mappen en gebruikers. Een map kunnen toewijzen aan een gebruiker zodat zij de rest niet (hoeven te) zien. Meerder gebruikers per map etc.

0
bvanderveen 13 mei 2022 (#8111)

Ik support deze feature request.

Graag wil ik mappen hebben waarvoor ik gebruikers kan aan/afmelden als beheerder. Hiermee kan ik de server als 'totale dataopslag' van allerlei zaken gebruiken en de relevante gebruikers aanmelden voor de zaken waar zij belang bij hebben.

Bij wijze van: iedereen van mijn stack mag toegang hebben tot de gezinsfoto's, maar de financiën map mag wat beperkter worden opengesteld binnen de populatie gebruikers van mijn stack.

Ik hoor graag of dit mogelijk is!

0
secretarisviltkontaktgroep 6 april 2022 (#7886)

Heel graag meer mogelijkheden om iemand een eigen map toe te kennen die hij zelf kan inrichten

0
pop4shore 14 februari 2022 (#7589)

Dat is idd een goed idee. Ik zou graag in de app aparte toegang voor gebruikers krijgen. Nu delen we onze inloggegevens met de gebruikers niet omdat we bang zijn dat er per ongeluk dingen verwijderd worden. En blijven we dus noodgedwongen werken met het delen van links naar de online omgeving van Stack.

0
wieri420 14 februari 2022 (#7586)

Like++

1
mindfuln 12 februari 2022 (#7568)

Dit zou een erg mooie aanvulling zijn! Jammer dat het zo lang duurt voordat het eventueel geïmplementeerd kan worden....

0
cornedanen 8 februari 2022 (#7544)

Het delen van mappen en bestanden zou echt een uitkomst zijn om binnen onze voetbalvereniging gebruik van te kunnen maken. Voor deze optie zouden we zelfs maandelijks een hogere prijs willen betalen. Overgaan naar een VPS of Office365 is een mooie oplossing, maar voor een vereniging een dure investering.

3
mamboe29 25 januari 2022 (#7331)

Dit verzoek dateert van februari 2018... het is nu bijna vier jaar later en het lijkt niet opgepakt te worden. Beste TransIP team: wanneer komt dit verzoek op de lijst "changes to be implemented" te staan?

1
snuitkever 23 januari 2022 (#7319)

Zoals anderen ook aangeven zou ik graag de mogelijkheid hebben dat gebruikers binnen dezelfde stack een map met elkaar kunnen delen. Het hoeft van mij niet met andere stacks (zou ook leuk zijn, maar veel minder belangrijk). Ik gebruik stack met mijn gezin en het is heel fijn dat ieder z'n eigen account en data heeft en die ook kan syncen. We missen alleen het intern kunnen delen van mappen.

0
donmaat 23 december 2021 (#7144)

Wacht nog steeds op deze mogelijkheid! mappen en bestanden delen

0
luukg 13 december 2021 (#7036)

Hopelijk komt dit spoedig ter beschikking

0
mpadil 30 november 2021 (#6949)

Dit zou idd van enorme toegevoegde waarde zijn voor ons. Graag asap oppakken.

0
johnkosse 12 november 2021 (#6820)

Dat dit anno 2021 bijna 2022 nog niet kan...waardeloos.

0
saharablond 11 november 2021 (#6817)

Deze mogelijkheid zou een grote toevoeging zijn, voor mij werkt Stacks erg goed, alleen dit gedeelte (het delen van mappen) is nu erg omslachtig.

0
eadpp 2 november 2021 (#6769)

Ja graag bestanden kunnen delen en samenwerken tussen gebruikers van dezelfde stack.

0
dvdbroek 1 november 2021 (#6751)

Dit zou echt top zijn! Kwam hier omdat ik via contact form mee bezig was.

0
jaapzo 27 oktober 2021 (#6736)

Dit is ook precies de functionaliteit die wij graag zouden willen gebruiken.

0
anema 18 september 2021 (#6547)

Als ik op een "vreemde" pc inlog, dan wil ik dat doen als een gebruiker met beperkte rechten. Zoals vaker gezegd: Dit is een security issue. Graag geef ik aan welke mappen deze gebruiker kan benaderen, zonder hiervoor een link te moeten delen. Bovendien heb je via de link geen mogelijkheid om de "gallery" te gebruiken.

0
eerdelogie 13 september 2021 (#6496)

@phronx, Inderdaad ook wij willen gewoon no 1 (gebruikers moeten kunnen sharen binnen 1 STACK). En ik denk dat de meesten dat willen. Jammer als de "show" requests (WebP ondersteunen, fijnere mobiele apps enz. enz.) wederom voorrang krijgen op zo'n essentiele gevraagde verbetering. Is het niet een mooie opdracht voor de "infrastructuur"-devs om tegelijkertijd met hun verbeterwerk op te pakken? Rechten, security en infrastructuur gaan toch hand in hand?

2
hlooman 10 september 2021 (#6490)

Misschien ook een mogelijkheid in de toekomst om bepaalde rechten aan verschillende gebruikers toe te kennen binnen een gedeelde map zoals uploaden of alleen downloaden per gebruiker.

0
phronx 2 september 2021 (#6457)

Aanvullend op mijn eerdere bericht. Door het delen van bestanden en mappen te baseren op gebruikers (en eventueel groepen) kan de toegang tot deze bestanden en mappen achter 2FA blijven. Zou je ervoor hebben gekozen om 2FA te gebruiken voor extra veiligheid, dan doe je dit volledig teniet op moment dat je bestanden en/of mappen deelt.

Het is duidelijk dat STACK in haar huidige vorm niet is bedoelt voor gebruik door meerdere gebruikers en het (veilig) delen van bestanden. Erg jammer, wat mij betreft essentieel voor een dergelijk product als STACK. Nu zijn de mogelijkheden voor het (veilig) gebruik van STACK erg beperkt.

2
phronx 2 september 2021 (#6454)

Ik heb het idee dat twee verschillende features door elkaar worden gehaald en dat beide features ook een totaal andere complexiteit hebben wat betreft implementatie. Dit zijn wat mij betreft de twee verschillende features:

  1. Bestanden/mappen delen met andere gebruikers in jouw eigen STACK.
  2. Bestanden/mappen delen met een andere STACK.

In de reactie van de servicedesk in het bericht van @rhayes van 5 augustus lijkt het er dus op dat TransIP deze features door elkaar haalt. Het feature verzoek gaat wat mij betreft om nummer 1 en niet om nummer 2. Echter is de reactie weer toegespits op feature 2.

Om eerlijk te zijn vind ik het best wel bizar dat deze feature niet aanwezig is in STACK, aangezien het wel mogelijk is om meerdere gebruikers aan te maken. Met de huidige implementatie is het vrij zinloos om met meerdere gebruikers in STACK te werken, anders dan vanwege kosten, omdat er totaal geen integratie mogelijk is tussen de gebruikers. De enige vorm van delen van bestanden en mappen gaat buiten de gebruikers van je STACK om (link+password).

0
malpertuus 21 augustus 2021 (#6400)

Zou ik zeker apreciëren. Maar dan ook toegepast op de desktop toepassing zodat je de desktop toepassing kan downloaden en als gedeelde gebruiker de toepassing kan instellen op je deel van de stack opslag.

0
rhayes 5 augustus 2021 (#6334)

Ik heb de vraag aan de service desk gesteld wanneer deze feature wordt geïmplementeerd. Dit is het antwoord:

*Het kunnen delen van mappen en bestanden op STACK is inderdaad een essentiële feature. We zijn ervan op de hoogte dat het rechtstreeks kunnen delen tussen verschillende STACK-ruimtes een erg gewilde feature is. Het feit dat STACK meerdere gebruikers op één STACK ondersteunt maakt het implementeren hiervan helaas erg complex.

Op dit moment werken we hard aan het verbeteren van de infrastructuur en een aantal noodzakelijke verbeteringen van de mobiele apps. Het zal nog verschillende maanden duren voor dat klaar is. Daarna kunnen we ons richten op vette features, zoals deze.

Ik hoop je vraag hiermee te hebben beantwoord.*

0
eerdelogie 19 juli 2021 (#6220)

Kom op, waar blijft ie? We wachten ook al anderhalf jaar. Als er al in oktober aan begonnen is, zou het toch al enigzins moeten werken inmiddels?

0
gegtot 5 juli 2021 (#6115)

Concurrenten zoals OneDrive, DropBox ezv hebben deze functie allemaal... Ga met die banaan!

1
jaybee 21 juni 2021 (#6049)

Inderdaad. Een gedeelte van je Stack toe kunnen wijzen aan zelf gecreëerde gebruikers en samen delen. Zonder allerlei links, tekstbestandjes te moeten delen. Een gebruiker logt in op je Stack maar heeft toegang tot een select gedeelte. Dat zou heel mooi zijn en stukken beter dan al de deel-mogelijkheden van OneDrive, DropBox en meer. Een soort website waar verschillende gebruikers met verschillende rollen/bevoegdheden kunnen inloggen. Zou Stack en TransIP een cutting-edge voorsprong geven....

0
caeciliaschipluiden 10 juni 2021 (#5971)

Heel lang op zoek naar deze functionaliteit!

0
kirnof 29 mei 2021 (#5899)

@transip, enige update? Wanneer kunnen/mogen we verwachten dat dit (al dan niet als beta) beschikbaar komt?

0
depoortutrecht 2 mei 2021 (#5752)

Ja graag, zo kan ik onze medewerkers verschillende rechten geven en allemaal in de juiste mappen werken

0
nytram71 1 mei 2021 (#5749)

Eens, uitbreiding van sharing en rechten, en integratie moet toch een no brainer zijn voor de DEVs ? Lets go!!

0
zwab 28 april 2021 (#5743)

Aangezien ik de stack voor opslag foto,s doc,s etc gebruik zou ik het ook fijn vinden dat ik als administrator bepaalde mappen kan vrijgeven zodat er door derden met wachtwoord wijzigingen kunnen worden uitgevoerd.

0
fireflygrowlight 22 april 2021 (#5707)

Yes! Like. Gas op die lolly!

0
kwartiermakers 10 april 2021 (#5578)

Ja, ik zou ook graag zien dat advanced sharing asap mogelijk gaat worden, waarbij je groepen kunt aanmaken waarin gebruikers hangen en je de groep toegang kunt geven tot een share, waarbij de gebruikers in de groep toegang hebben (via de eigen portal) tot de share. Op deze manier ziet de gebruiker alleen wat hij/zij mag zien. Erg jammer dat jullie dit niet bieden, dit in tegenstelling tot bijv Google Workspace of Microsoft365 (is welliswaar van een andere orde, maar toch). De reden dat wij stack willen gebruiken zijn de encryptiemogelijkheden aan de achterkant van stack + hosting op eigen bodem! Dus graag hier asap gaan aanbieden!

0
knotsenburg 25 maart 2021 (#5523)

Feature request van een jaar oud en nul response, beetje jammer. Ook omdat Stack nu geen gratis hobbyproject is, maar een betaalde dienst.

0
houtonderhanden 19 maart 2021 (#5502)

Net nieuw hier. Wel verbaasd dat dit niet kan.

0
taarten 11 maart 2021 (#5462)

Dit lijkt me wel een must, zeker nu Stack betalend geworden is.

0
okaaij 3 maart 2021 (#5442)

Ik wil dit, en als jullie me toegang geven tot de source wil ik het zelf ook wel developpen, als dat de enige manier is om aan deze feature te komen!

2
dirinck 24 februari 2021 (#5409)

Kleine reminder voor TransIp -> We zitten nog steeds te wachten op deze functie. Misschien een kleine status update mededeling van een Admin zou wenselijk zijn...

Hoeveel likes hebben jullie nog nodig vooraleer tot implementatie over te gaan? Nu alle klanten betalend zijn moet hier toch spoed achter gezet worden, niet? Ik zou zeggen prioriteit nr: 1 !!!

Groeten, BD

0
razend 18 februari 2021 (#5387)

Jullie zou me ook blij maken wanneer een user met gedeelde map zich daarmee kon aanmelden op de stack desktop app

0
grafischgoedgeregeld 16 februari 2021 (#5382)

Dit duurt nu echt te lang. Kijk hier al zo lang naar uit. Had gehoopt dat het minimaal in de betaalde versie zou zitten, maar dat ik blijkbaar ook niet het geval.

0
michelvt 13 februari 2021 (#5357)

Daar wachten ik ook op ! Staat het al op de planning ?

0
wkampshoff 10 februari 2021 (#5352)

Deze feature is broodnodig. Ik kan nu geen gevoelige documenten afschermen voor sommige collega's dit is niet handig.

0
mdevries7 10 februari 2021 (#5350)

Beste Transip,

Is er al een update over de staat van deze Feature request? Ik zou deze feature namelijk graag gebruiken.

0
brenkema 4 februari 2021 (#5327)

Yes, heeeeeel graag!

0
pieterkleingeld 3 februari 2021 (#5320)

Graag deze mogelijkheid! Bijvoorbeeld om foto’s te delen.

0
arahmouni 29 januari 2021 (#5292)

Ik zou heel graag deze functionaliteit terug willen zien in Stack!

0
sonsan 24 januari 2021 (#5280)

Ik zou heel graag deze functionaliteit terug willen zien in Stack!

0
motushattem 17 januari 2021 (#5245)

Deze functionaliteit zou zeer, zeer welkom zijn. Je kunt dan ok werken vanuit 1 Stack. Als je dit nu wilt moet je meerdere Stacks beheren. De moeder van Stack, Owncloud-Nextcloud, levert deze mogelijkheid wel.

0
slosradio 5 januari 2021 (#5202)

Is inderdaad een functionaliteit die wij missen. Wij gebruiken de Stack binnen onze lokale omroep. Wij willen echter niet iedereen toegang geven tot alle bestanden, maar tot bepaalde mappen.

0
leegethas 17 december 2020 (#5132)

Zo snel mogelijk deze feature inbouwen, please.

0
stekamamultimedia 3 december 2020 (#5094)

upvote!

0
marijnh80 1 december 2020 (#5081)

Same here, wij wachten met SMART op deze functionaliteit! Helemaal nu thuiswerken de norm is!

0
beeinmedia 22 november 2020 (#5052)

Is er inmiddels tijdsplan aanwezig?

0
r2h 19 oktober 2020 (#4931)

Als vervolg op mijn reactie hieronder (https://www.transip.nl/knowledgebase/idee/604-delen-bestanden-mappen-meerdere-gebruikers/#comment-4929) wil ik even de reactie van TransIP delen, zodat jullie weten wat de status is:

TransIP: "We weten dat het kunnen delen van mappen tussen STACK-gebruikers een veelgevraagde feature is. Omdat de back-end van de dienst momenteel de meeste aandacht nodig heeft wordt er momenteel niet gewerkt aan deze feature. Dat gezegd hebbende staat het aanpakken van de deelfunctionaliteit wel degelijk op de planning."

En het antwoord op mijn vervolgvraag: "Is dat een week? een maand? een jaar? minimaal pas over een jaar? "

TransIP: "Het onder handen nemen van de deelfunctionaliteit zal bestaan uit verschillende aanpassingen. De eerste wijziging zal naar verwachting over één tot twee maanden uitgerold worden."

Iedereen succes met wachten en hopen dat de planning meezit.

1
r2h 19 oktober 2020 (#4929)

Beste TransIP, wij zijn op zoek naar een alternatief voor Dropbox en inmiddels zit ik weer op mijn stoel, nadat ik eraf gevallen was van de schrik. Ook wij gingen er van uit dat 'mappen delen en synchroniseren met gebruikers' een standaard feature is. Voornamelijk omdat jullie jezelf vergelijken met Dropbox, OneDrive, etc. en daarbij alleen maar groene vinkjes tonen bij jezelf.

Wat is de status van het toevoegen van deze onmisbare feature?

Zolang het niet vanuit de STACK desktop te regelen om mappen eenvoudig te delen/synchen (zonder losse links), ben ik van mening dat jullie 'Offline mappen synchroniseren met gebruikers' op https://www.transip.nl/stack/ moeten vermelden met een rood kruis erachter. Zoals STACK op dit moment wordt gepresenteerd is het erg misleidend.

Groet, Richard

1
westermanklip 16 oktober 2020 (#4926)

Deze feature is echt een must have in Stack! Waarom kan er in de standaard owncloud wel met gedeelde mappen gewerkt worden en in Stack niet?! Het continue delen van linkjes en wachtwoorden is heel erg onhandig, en tevens ongewenst vanuit security standpunt.

1
baszijlstranl 13 oktober 2020 (#4908)

Kleine reminder voor TransIp -> We zitten te wachten op deze functie. Nu moet een kleine groep gebruikers via links met wachtwoorden hun data delen. Ze willen allemaal gewoon aan de Stack app; en ik wil rechten uitdelen (en intrekken).

0
baszijlstranl 13 oktober 2020 (#4907)

@Felix Smit, zou je het mij ook willen laten weten?

0
meritsa 29 september 2020 (#4863)

Kunnen we websoftware als Own Cloud of dergelijks installeren op de stack en zo het gebruik en toegang managen ?

0
wilcopancras 24 september 2020 (#4852)

PS. Is inderdaad HET feature dat ik nodig heb om helemaal van dropbox af te stappen.

1
wilcopancras 24 september 2020 (#4851)

Please make.

(Vroeger was WIFI in een hotel een leuk extraatje. Inmiddels is geen WIFI in een hotel een dissatifier. Gedeelde mappen in een cloud-opslag zijn als WIFI in een hotel. Of toilet-papier op een camping-wc).

1
jvdzon 14 september 2020 (#4836)

Hoogste prioriteit. Dit voorkomt dat we met onze organisatie met Sharepoint moeten gaan werken, wat én duur, én onhandig is.

0
ejsaan 8 september 2020 (#4821)

Ik sluit me van harte aan bij al die andere 799 reacties die het toewijzen van gebruikers aan mappen mogelijk maakt. Ook ik dacht dat dit aanwezig was. Althans die suggestie werd wel gewekt. Erg jammer dat dit niet zo is. Alsjeblieft Stack. Geef hier de hoogste prioriteit aan. HEEEEL veel mensen zitten hier op te wachten!!!

1
schevers 2 september 2020 (#4814)

Bij mij zou Dropbox dan ook meteen exit zijn!

0
computerreparatiemeijer 1 september 2020 (#4813)

Plz. Make this happen!

0
driesdegelder 31 augustus 2020 (#4808)

Dit zou super handig zijn.

0
mafli 19 augustus 2020 (#4673)

Ik heb nu 1000 GB aan Stack ruimte. Ik ben er blij mee, maar als deze feature erbij komt ben ik helemaal tevreden. Dan gaat Dropbox de deur uit.

0
berbs 17 augustus 2020 (#4664)

Dit zou een mooie toevoeging zijn

0
globalmail 3 augustus 2020 (#4627)

Dit zou echt een welkome toevoeging zijn aan Stack.

Zeker wanneer wijzelf maar ook onze klanten deze map(pen) direct kunnen koppelen zoals nu gaat met de windows stack tool. Dat maakt werken en beheren nog makkelijker zonder browser. Dan kan bv Wetransfer de deur uit en onze FTP op off line :-)

Voor klanten die liever werken met de browser, blijft het dan een handige oplossing terwijl wij als beheerder alle files zien in verkenner. De klant bepaald zelf hoe hij de bestanden aanlevert.

Voeg dan gelijk de mogelijkheid toe om een eigen portaal samen te stellen voor de herkenbaarheid. Logo of browser layout. Uiteraard met de tekst "Powered by trans ip / Stack"

Als dit werkt kom ik zeker terug! Voor nu zie ik even geen meerwaarde. sorry!

2
addvalues 23 juli 2020 (#4596)

Toen ik afgelopen week voor mijn bedrijf een Stack "aanmaakte" ging ik er eigenlijk vanuit dat deze functionaliteit al zou bestaan. Het zou mogelijk mogelijk moeten zijn om gebruikers per map (waarbij submappen de eigenschap erven) autorisaties te geven, zoals dat bijvoorbeeld ook onder Windows werkt!

Dit is een must have!

0
vooijsj 22 juli 2020 (#4591)

Deze feature zou ik ook graag beschikbaar hebben.

0
adrianjc 15 juli 2020 (#4578)

Oh wat een heerlijkheid zou het zijn als deze feature beschikbaar komt..

1
dashorion 7 juli 2020 (#4539)

Dit is echt een feature die ik ook gigantisch mis en wat me tegenhoudt om stack zakelijk te gebruiken.

1
extera 7 juli 2020 (#4538)

Ik zit ook al jaren op deze functie te wachten. Jammer dat er niets mee gedaan wordt

1
pekawe 28 juni 2020 (#4522)

Transip, graag deze functionaliteit voor elkaar maken! Dit lijkt me wel een essentieel onderdeel van cloudstorage. Naast het opslaan van eigen gegevens in de cloud is vooral en samen delen en bewerken een belangrijke functie. Lijkt me zinvol dat jullie dit zsm voor elkaar maken en graag reactie hierop geven.

1
woodman89 19 juni 2020 (#4509)

Het is een beetje een deceptie dat deze functionaliteit niet standaard beschikbaar is. Bij deze mijn upvote voor deze feature request. Leuk om gebruikers te kunnen toevoegen, maar dat wordt pas echt zinnig als je ook samen aan dezelfde bestanden kan werken.

3
kappie395 9 juni 2020 (#4482)

Hallo Stacks Admin,

is er nu al bekend wanneer dit nu wel gaat komen? Want ook ik zou graag met mijn 2 accounts die ik hier heb daar graag gebruik van maken. En is er naar 2 jaar al iemand die er naar gekeken heeft??

1
secretariswhere 4 juni 2020 (#4463)

Ik had ook gedacht dat dit al tot de mogelijkheden behoorde toen ik een account aanmaakte. Onder gebruikers versta ik mensen met wie ik samen aan bestanden kan werken.

0
vansetten 2 juni 2020 (#4452)

@kriekos, je deelt eerder met wat eigen gebruikers dan de hele wereld ja!

0
vansetten 2 juni 2020 (#4451)

@manfreds, das slecht voor busines als transip /stack zo traag is met wat bouwen poehee

1
vansetten 2 juni 2020 (#4450)

@ejje101, nog geen nieuws na 2 jaar helaas, klinkt niet hoopvol zo!

0
vansetten 2 juni 2020 (#4449)

@Nick Brouwer, hoezo bewuste keuze van weglaten? Is juist een mooie feature dan dat standaard delen met de wereld toch?!

0
vansetten 2 juni 2020 (#4448)

heel groot gemis ja, had verwacht dat het er in zou zitten, helaas niet dus. Vooral omdat ik de groot verbruiker ben en veel aanmaak. Scheelt delen van mappen met gebruikers veel en is gewoon veel makkelijker. Had ook wel verwacht dat die feature nu wel eens klaar zou zijn. Vooral na ruim 2 jaar had dit er wil ingebakken kunnen worden toch? ;-) Beetje laks die DevOppers hiero, zou nieuwe zoeken ;-)

2
hadrianius 31 mei 2020 (#4443)

Ja, dit zou echt zeer zeer fijn zijn als functionaliteit.

2
basbem 31 mei 2020 (#4442)

Ik wil dit ook graag gebruiken. Ik heb een betaald account en heb meerdere gebruikers binnen het gezin.

Maar om bepaalde zaken te delen is het nu altijd gezeur met deellinks sturen en die openen dan weer in de browser i.p.v. in de stack-app.

3
dvj 26 mei 2020 (#4431)

Hmmm dacht dat dit wel standaard zou zijn :(

3
tucker 14 mei 2020 (#4405)

Duurt lang TransIp!

1
itnewbee 11 mei 2020 (#4397)

Zeer wenselijk. Zo kan ik mijn Stack goed delen met het gezin, familie, collega's en/of vrienden!

1
mitella16 9 mei 2020 (#4389)

De toegang verlenen aan specifieke personen is een grote wens! En komt zeker de veiligheid ten goede ten opzichte van een gewone link.

2
werxe 30 april 2020 (#4348)

Ook ik wil graag dat er de mogelijkheid komt om mappen in Stack met meerdere gebruikers te delen.

1
mjsgerritsen 22 april 2020 (#4327)

Ik zou Stack graag willen gebruiken om mijn klanten een veilige uploadmogelijkheid voor documenten te geven die ik nodig heb om het project uit te voeren. Het zou ook mooi zijn als er een notificatie wordt verzonden wanneer een gebruiker een nieuw document plaatst in de map die beschikbaar is gesteld. En de toegang tot die map goed beveiligd is, voldoet aan GPDR-normen.

2
yekoster 22 april 2020 (#4325)

Is er al zicht op?

2
yekoster 22 april 2020 (#4324)

Deze functie zou een uitkomst zijn. Is best een gemis momenteel, dus buitengewoon welkom!

0
hazelman 6 april 2020 (#4277)

Ook ik wil graag dat er de mogelijkheid komt om mappen in Stack met meerdere gebruikers te delen.

1
klm642 5 april 2020 (#4275)

Ook ik wil STACK gebruiken met meerdere gebruikers. Is een enorm gemis dat dit nog niet kan. Graag een update wat de plannen zijn en waarneer (datum) we deze mogelijkheid kunnen verwachten?

2
mgeilen 3 april 2020 (#4269)

Ik wil Stack gebruiken met meerdere gebruikers, net zoals bij Dropbox bv. Dit is een gemist en erg onhandig.

0
cedricpeetroons 30 maart 2020 (#4246)

Waiting since 2018 for a basic functionality. Sure that you are a professional company?

3
svenolio 28 maart 2020 (#4221)

Er staat "Aangemaakt door: jmul, 6 mei 2019" maar er zijn al reacties sinds "17 februari 2018" en lees uit de reacties dat er ook al in sept. 2018 gereageerd is door een Admin dat deze feature mogelijk overwogen zal worden door de hoeveelheid 'likes'. Inmiddels is het 2020 is er al enig nieuws, dit is toch inderdaad wel een basis functionaliteit van bijna elke cloudopslag service.

0
mooselonely 26 maart 2020 (#4213)

Wanneer komt dit? Is voor onze vereniging (3500+ leden) een showstopper om Stack in gebruik te nemen

0
mooselonely 26 maart 2020 (#4212)

Wanner komt deze erin? Is voor onze vereniging (3500 leden) een showstopper dat-ie ontbreekt.

0
groenlinksoverbetuwe 24 maart 2020 (#4206)

Kunnen jullie iets meer zicht geven of deze feature komt en wanneer dan?

1
lineos 21 maart 2020 (#4198)

Heel graag toevoegen deze optie!!

1
djnet 19 maart 2020 (#4195)

Ik steun dit verzoek van harte!

1
richardkaart 9 maart 2020 (#4161)

Deze feature zou zeer welkom zijn, inderdaad!

0
devriesm 8 maart 2020 (#4157)

Ik wil in een uitgebreide folder structuur rechten kunnen toepassen per folder. Het aanmaken van shares per folder, werkt niet. Is leuk voor toegang tot 1 folder, maar niet voor toegang tot meerdere folders.

1
markowichertjes 8 maart 2020 (#4155)

Graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1
wustenveld 5 maart 2020 (#4148)

Yes, natuurlijk toevoegen dit! Dat was voor mij ook de reden om serieus naar Stack te kijken. Wat ik wil is één goede mappenstructuur aanleggen, en binnen die mappen structuur gebruikers (of groepen zou nog mooier zijn) toegang geven tot specifieke mappen.

Zo zou ik iemand die voor ons de administratie doet toegang willen geven tot /administratie en /klanten/contracten (ofzoiets). Terwijl iemand die verkoop doet, in dit voorbeeld, toegang moet tot /verkoop en /klanten/contracten.

En dan inderdaad op basis van gebruiker of een gebruikersgroep (met daarin meerdere gebruikers). En niet op basis van een link want dat vind ik veel te link. Je moet je dan ook gewoon met een geldig account aanmelden op stack, en op basis dáárvan toegang krijgen.

Als zoiets er in zit migreer ik direct en ga ik iedereen aanraden hetzelfde te doen. Stack is interessant omdat je betaald voor de ruimte, en niet zozeer voor het aantal accounts. Wat in mijn ogen ook het meest logisch is. Maar wanneer je met die gebruikers binnen je stack dan ook nog deze opties hebt dan is het een complete no-brainer.

1
eerdelogie 4 maart 2020 (#4145)

Tja, absoluut noodzakelijk. Flinke teleurstelling dat het niet gewoon al in zit.. Een webdav COPY of MOVE naar een gesharede map, zonder een hele roundtrip via de client, was nou juist wat het voor group-werk handig zou maken. Dus snel inbouwen/weer aanzetten s.v.p.

1
spelenderwijsleren 3 maart 2020 (#4142)

Zit ik mooi voor alle medewerkers van ons bedrijf interne gebruikers aan te maken, onder de veronderstelling dat zij dan de gedeelde bestanden kunnen bekijken of tenminste de bestanden op de STACK kunnen bekijken en gebruiken. Blijkt dat alleen het administrator account de geuploade bestanden kan zien. Dat maakt dit programma wel een beetje obselete he jongens? Geen wonder dat mijn baas maar bleef zeggen ik blijf wel bij Dropbox die kan de bestanden die ik upload dus helemaal niet zien! Dit is echt een MUST hoor voor een CMR systeem zoals dit, anders is het niks anders dan alleen maar een glorified externe cloud opslag.

2
mliebrand 29 februari 2020 (#4130)

Deze dienst afgesloten met het idee dat dit basisfunctionaliteit zou zijn. Jammer, dealbreaker.

0
martijnreckman 12 februari 2020 (#4077)

GRAAAAAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1
brennanharte 6 februari 2020 (#4053)

zeer gewenste oplossing, een van de hoofdredenen waarom ik dit zou kiezen of een dergelijke dienst

3
ervedo 3 februari 2020 (#4041)

Graag deze optie toevoegen (zit immers ook in andere storage oplossingen). Ik kan wel mappen delen (maar die gebruikers kunnen geen bestanden verwijderen of hernoemen) en als ik ze als gebruikers toevoeg, kan ik als admin weer niet bij hun bestanden. Niet echt een collaboration tool die ik eigenlijk wel zoek. Dus ik hoop dat dit snel toegevoegd wordt, anders moet ik op zoek naar een andere oplossing...

0
jeda68 28 januari 2020 (#4022)

Dit zou een hele mooie uitbreiding van de functionaliteit zijn, dus ja graag zo snel mogelijk toevoegen.

0
ksmconcordia 23 januari 2020 (#4012)

Ja, dit is een mogelijkheid waar ik erg naar gezocht heb en ook de support over benaderd heb. Gebruikers kunnen wel zelf bestanden en mappen aanmaken, maar de beheerder kan deze dan weer niet zien. Merkwaardig en jammer.

0
svallas 21 januari 2020 (#4008)

Aan de reacties te zien loopt dit al bijna een jaar, zijn er al vooruitzichten? Ik vind STACK echt ideaal, maar als de folders en bestanden niet gedeeld kunnen worden buiten de gedeelde links om, hebben wij er weinig aan.

Kunnen we svp een update krijgen?

0
evdo 19 januari 2020 (#3998)

Ook wij zitten hier met smart op te wachten, is er al meer bekend over wanneer dit er komt?

0
tedamsterdam 8 januari 2020 (#3963)

Dit zou toch wel supercool zijn. Dan gaat Stack ineens serieus meespelen in de cloud. (doen ze -we- al natuurlijk maar een beetje prikkelen mag/moet. Dat dit nu NIET kan is echt ongeloveloos)

0
pcma 30 december 2019 (#3922)

Is er inderdaad al duidelijkheid wanneer je een map kunt delen met meerdere gebruikers?

1
mrsydster 5 december 2019 (#3859)

Nog steeds een gewilde feature. Al een update over de integratie?!

0
ultimo 3 december 2019 (#3851)

+1 ben net overgegaan naar stack als mijn cloud oplossing die we thuis delen.

Toch fijn als het foto archief niet 4x opgeslagen hoeft te worden en niet 4x ruimte verbruikt.

0
branjalink 30 november 2019 (#3835)

voeg dit alsjeblieft toe!!

0
winchester9 28 november 2019 (#3830)

Ik zou zo mijn andere account(s) inruilen als deze feature er zou komen.

1
gielk 25 november 2019 (#3828)

DEZE FUNCTIE MOET ER KOMEN !

0
schcdata 19 november 2019 (#3806)

Graag deze functie toevoegen is een must.

0
huuradviesgroningen 15 november 2019 (#3790)

Graag deze functie toevoegen! Voor zakelijk gebruik is dit 1000000x beter. En dit is de optie waardoor ik overweeg over te stappen naar een andere host/cloudservice.

0
klm642 5 november 2019 (#3744)

Ook een wens van mij!

0
erikjandevries 4 november 2019 (#3720)

Ik wil graag verschillende users kunnen aanmaken die toegang hebben tot hun eigen map en een gedeelde map in mijn stack storage, maar deze users moeten geen toegang krijgen tot alle mappen in de storage. Ik hoop dat deze functionaliteit snel komt!

0
zwartgoud 2 november 2019 (#3718)

Doe gewoon ff inbouwen mensen!

0
edewaal97 30 oktober 2019 (#3705)

Bijzonder eigenlijk dat dit uitgeschakeld is, aangezien de core van Stack gebaseerd is op OwnCloud, en het hierin wel degelijk mogelijk is. Wordt het niet eens tijd dit in te gaan schakelen nu dit schijnbaar de grootste feature request is?

0
stivehu 16 oktober 2019 (#3632)

Kom er net pas achter dat je dus geen folders kan delen. Moeten we inloggegevens gaan delen. En dat in deze tijd van cloud :-) ?

0
tedvanbavel 5 oktober 2019 (#3598)

ben van dro box overgestapt , dit is echt wel een gemis!

0
bensomedia 4 oktober 2019 (#3595)

kunnen we dit niet even massaal gaan liken...dit zouden ze toch gewoon moeten ontwikkelen!!

0
sobriquet 27 september 2019 (#3560)

O, wacht, dit kan nog niet? Misschien moet ik dan m'n abonnement maar meteen weer opzeggen.

0
helpdeskzhr 17 september 2019 (#3529)

Ik hoop dat deze functie snel beschikbaar komt!

0
comjanniekieft 9 september 2019 (#3507)

Dit is een heel belangrijke functie, eigenlijk de belangrijkste reden waarom ik stack gebruik. Ik dacht namelijk dat het al kon.

1
vdvm 5 september 2019 (#3491)

Ik krijg vanuit mijn klanten veel vraag naar een Dropbox / Google Drive alternatief maar dan gebaseerd in Nederland in verband met de AVG. Het delen van mappen tussen gebruikers is de enige drempel die nog over is - de kosten zijn verder geen probleem. Zou na bijna 2 jaar toch fijn zijn als die functionaliteit toegevoegd wordt.

0
jpwerkrevisie 4 september 2019 (#3487)

dit is wel een vereiste om STACK goed te kunnen gebruiken als fileserver...

0
freedrive010 2 september 2019 (#3476)

Ik wacht met smart op het moment dat ik volledig kan over te stappen op STACK, servers in NL en data versleuteld. Nu is het beperkt tot een back up functie en is het een leuk extraatje dat je af en toe een file kan delen 1 kant op. Per map gebruikers aanmaken en kunnen bewerken is een minimum voor bedrijven. Gezien de vraag hiernaar denk ik wel dat die feature er gaat komen.

0
remcobers 28 augustus 2019 (#3457)

Eigenlijk belachelijk dat zoiets basis niet erin zit.

0
rlenferink 19 augustus 2019 (#3419)

@Nick Brouwer@Felix Smit Is er al bekend wanneer deze feature toegevoegd gaat worden? Als muziekvereniging zouden we graag Stack gebruiken omdat we dan weten dat de gegevens in Nederland staan (AVG). Deze missende feature weerhoudt ons er momenteel van om Stack te gaan gebruiken.

0
ericrutgers94 19 augustus 2019 (#3415)

Is er al een release date bekent?

0
leonvooijs 9 augustus 2019 (#3394)

Zou zeker top zijn! Jammer dat het er nog niet in zit.

0
tgctrading 5 augustus 2019 (#3378)

Verschillende gebruikers toegang geven tot bepaalde mappen is essentieel!

0
robbah 5 augustus 2019 (#3377)

Deze feature request staat al sowieso vanaf februari 2018 open aan de reacties te zien. Lijkt mij dat er wel veel vraag naar is. Zou mooi zijn als dit geïmplementeerd wordt...

0
kriekos 25 juli 2019 (#3351)

Lijkt mij een basis functionaliteit...

0
mvand 23 juli 2019 (#3336)

Erg belangrijke feature, deze zie ik graag terug binnen mijn stack omgeving.

0
peridoto 20 juli 2019 (#3328)

IS voor mij een belangrijk feature zijn. Graag toevoegen.

1
systemoperator 10 juli 2019 (#3293)

Dit is echt een “must have” functie. Kan niet wachten totdat het zover is!

0
poolijs76 9 juli 2019 (#3287)

@Nick Brouwer, Is er al meer duidelijkheid over wanneer dit toegevoegd gaat worden?

0
poolijs76 9 juli 2019 (#3286)

zonder deze functionaliteit hebben er er helaas niet veel aan...

0
frederikgoussaert 23 juni 2019 (#3230)

zou fantastisch zijn !

0
tclinne 20 juni 2019 (#3226)

Voor onze tennisvereniging zou dit ook welkome toevoeging zijn. Dat kan per commissie toegang geregeld worden

0
jjongbloets 19 juni 2019 (#3221)

Het missen van deze feature is voor mij een reden om niet over te stappen op STACK, ik hoop dat het snel geïmplementeerd wordt.

0
psmits1567 17 juni 2019 (#3216)

Zou zeer wenselijk zijn!

0
ceves 6 juni 2019 (#3162)

Zou erg fijn zijn als dit idd kan.

0
smashbergenopzoom 5 juni 2019 (#3158)

Is hier een update over?

0
webijsadmin2016 3 juni 2019 (#3154)

Is er al wat meer bekend wanneer dit toegevoegd gaat worden

0
rvdsict 29 mei 2019 (#3132)

Zou misschien een prima feature zijn om een aantal gratis gebruikers over te halen naar de betaalde versie.

0
wesley0610 20 mei 2019 (#3103)

Dit is de rede waarom ik gedwongen ben om voor groepsprojecten op de universiteit en tijdens werk onedrive of dropbox te gebruiken. Ik heb vele medestudenten geholpen met het krijgen van 1tb gratis opslag. En nu moeten we toch nog een andere applicatie gebruiken helaas..

Ik zou graag deze functie snel beschikbaar zien!

0
greensint 20 mei 2019 (#3102)

Hier zit ik wel op te wachten

0
martinetheeuwen 20 mei 2019 (#3098)

"Deel met mensen binnen jouw stack (op naam of email adres te selecteren)"

0
jcnwagenaar 16 mei 2019 (#3079)

Dit zou een goede toevoeging zijn!

0
hspenkelink 16 mei 2019 (#3078)

Ik wacht ook al heel lang op deze feature. Dit zou stack echt een enorme boost in functionaliteit geven!

0
diosdinxperlo 24 april 2019 (#2998)

@tdekrom, Ik mag toch hopen dat de ruimte alleen ten koste gaat van de eigenaar van de map en niet van de rest. Lijkt mij niet fair als het anders is (ook al moet ik stiekem toegeven dat de "delen"feature voorrang heeft boven de ruimte dubbel tellen)

2
diosdinxperlo 24 april 2019 (#2997)

Wij hebben als vereniging gekozen voor Stack om onze gegevens veilig in Nederland op te kunnen slaan en te delen binnen het bestuur. Dan moeten we wel mappen onderling kunnen delen. Ik hoop maar dat gezien de vele reacties dit nu snel wordt opgepakt, anders denk ik dat we uiteindelijk toch ergens anders naar toe gaan. Dit is dermate basis functionaliteit voor een "business" versie die gebruikers ondersteund, dat ik behoorlijk verbaasd was om te zien dat dit niet mogelijk is (anders dan via WebDav sharing). Verder een goed product, maar deze feature is voor ons een "must have".

1
krisdd 24 april 2019 (#2993)

Zonder "shared"/"groep" folder functionaliteit kan met niet vlot samenwerken. Samenwerken op een (cloud)drive is nochtans een basisfunctionaliteit. Het delen van mappen met de link functionaliteit is geen "shared" functionaliteit omdat er geen gebruikersgegevens worden gevraagd als iemand de link van de gedeelde map gebruikt. @Stack: wordt hier aan gewerkt? wanneer zal het klaar zijn?

0
tdekrom 17 april 2019 (#2959)

Mappen delen om samen te werken is een hele fijne functie. Het voordeel van het delen van mappen tussen STACK accounts weegt zeker op tegen het feit dat de beschikbare opslagruimte van beide accounts zou gaan.

0
sirietta 6 april 2019 (#2921)

Yes please, folder met een tweede gebruiker delen is heel belangrijk! Ik wil echt weg van de Google Drive, maar zonder deze functie is het nog een heel gedoe.

1
freedrive010 5 april 2019 (#2916)

Beperkte share functie is helaas een gemis, ik wacht en hoop dat Stack dit spoedig ontwikkeld zodat ik andere cloud(s) achter mij kan laten, vooralsnog ben ik gebonden aan DRive/Dropbox etc.

Om normaalte werken is het een minimum dat je met elke partij afzonderlijk een folder kan delen incusief alle rechten om daarin te kunnenn werken.

Vertouw erop dat die optie er wel komt.

Keep up the good work!!

2
eventuin 3 april 2019 (#2904)

Super belangrijk om bestanden en bestandsbeheer binnen een folder te kunnen delen!

1
bieuwe 12 maart 2019 (#2821)

Ik kan me inderdaad alleen maar bij de eerdere reacties aansluiten dat het niet makkelijk kunnen delen van mappen een groot gemis is. Dat is juist waarom ik graag dingen in de cloud heb, zodat ik zelf overal bij kan, maar dat ook alles makkelijk te bereiken is voor mijn partner. Ik had verwacht dat als ik hem een inlog zou geven voor de stack, dat hij dan ook bij de bestanden van mij zou kunnen, of dat we ze dan in elk geval makkelijk zouden kunnen delen, maar dat is helaas toch wat tegenvallend zo. Ik hoop dat jullie dat zeer snel aanpassen.

0
studiowolfox 11 maart 2019 (#2817)

Zonder betere sharing functionaliteit moet ik helaas deze tool afwijzen voor mijn doeleinden. Zelfs dropbox heeft in ieder geval een share feature. Ik hoop vooral op functionaliteit zoals bij Drive waarin een subfolder in een shared folder ook nog met anderen gedeeld kunnen worden, in tegenstelling tot dropbox.

0
os57751 8 maart 2019 (#2809)

Ik ben teleurgesteld over de beperkte "sharing" functionaliteit. Reden om naar een andere oplossing te zoeken.

2
widar 8 maart 2019 (#2801)

Graag realiseren! zou geweldig zijn.

0
robsel 7 maart 2019 (#2798)

Ben ook vóór, delen van bestanden lijkt me een essentiële feature van cloud opslag. Kijk naar Nextcloud, daar kun je zelfs delen met gebruikers op een andere server (al is dat hier niet van toepassing).

0
szeedijk 25 februari 2019 (#2755)

Ps. Opmerking van jullie hieronder was dat jullie dit nog niet opgepakt hadden omdat jullie druk waren met de ontwikkeling van SFTP. SFTP werkt ondertussen al, dus pakken jullie nu deze op?

0
szeedijk 25 februari 2019 (#2754)

Dit is voor mij nog steeds de reden dat ik Helaas Dropbox als main software gebruik en Stack is leuk voor erbij. Als deze optie eindelijk geimplementeerd wordt kan ik Dropbox vaarwel zeggen en Stack als main software gaan gebruiken. Heel vreemd dat ze dit nooit eerder opgepakt hebben...

0
marcusutrecht 22 februari 2019 (#2749)

De optie om mappen te delen en daar gebruikers aan te koppelen is denk ik een essentiële optie voor optimaal gebruik van een clouddienst als deze. Ontbreken hiervan zal een hoop (zakelijke) gebruikers doen afzien van Stack

0
7rhans 21 februari 2019 (#2748)

Het kunnen samenwerken in een map is één van de belangrijkste redenen om in de cloud te werken. Ik zou het erg waarderen als dit een hogere backlog prioriteit krijgt.

0
edwingerritsen1983 14 februari 2019 (#2701)

Het kunnen samenwerken in een map is één van de belangrijkste redenen om überhaupt in de cloud te werken. Ik zou het erg waarderen als dit een hogere backlog prioriteit krijgt.

Ik ben op dit moment aan het kijken naar STACK als zakelijke cloud oplossing. Het oontbreken van deze feature is voor ons een dealbreaker.

0
bryandenijs 4 februari 2019 (#2630)

Omdat StackStorage volledig Nederlands is en de bestanden op Nederlandse servers wordt opgeslagen, is het voor mij een keuze om StackStorage te gebruiken voor onze muziekvereniging waarbij we te maken hebben met AVG. We willen bijvoorbeeld ledengegevens opslaan en hier alleen het bestuur van de vereniging toegang tot geven. Zonder het kunnen delen van mappen tussen gebruikers, kunnen wij dit niet fijn voor elkaar krijgen op Stack. Voor zover ik weet voldoen andere cloud-opslag services niet aan de AVG-wetgeving.

0
ipmfh 3 februari 2019 (#2621)

Het kunnen delen van mappen is essentieel. Stack is een mooi product, maar het gemis van kunnen delen van mappen maakt het een stuk minder aantrekkelijk. Kan er een planning gegeven worden over wanneer deze functie verwacht wordt? Dit is toch erg belangrijk in de keuze om STACK al of niet verder in de organisatie in te gaan zetten.

0
fleumer 1 februari 2019 (#2614)

Heeeeeel graag!

0
ilanman 27 januari 2019 (#2588)

same here, dit is een cruciale feature voor mij/ons.

heb net een abonnement op Stack genomen en een paar gebruikers aangemaakt. niet aan gedacht dat het delen van mappen alleen zag op een link voor de web-interface. om het te blijven gebruiken, is het voor ons noodzakelijk dat we native (samen) in gedeelde mappen kunnen....

pleeeeaaaase?!?

0
vallipuram 17 januari 2019 (#2518)

Ik ben op dit moment druk bezig met het overwegen bij welke cloud service ik voor de komende jaren een abonnement zal afsluiten. Ontzettend jammer dat deze functionaliteit nog steeds niet geïmplementeerd is in Stack, anders zou het een hele makkelijke keuze zijn... Maar juist omdat dit toch best wel een 'basisfunctionaliteit' zou moeten zijn van dit type software (en zeker als je de functie aanbiedt om meerdere gebruikers toe te voegen), denk ik dat ik het voorlopig nog maar moet zoeken bij een andere aanbieder.

0
Felix Smit Admin 7 januari 2019 (#2461)

@bartezz, zojuist heb ik je een bericht gestuurd via het TransIP-controlepaneel! :)

0
arjanroos 7 januari 2019 (#2454)

Helden van TransIP,

Is er inmiddels al wat meer bekend? Deze feature zou betekenen dat veel bedrijven dit als een unique selling point gaan zien. De gebruikers die dit graag zien gebeuren zijn vaak ook degenen die allerlei andere diensten bij jullie afnemen. (Iets met omzet verhogen :-) ) Lijkt mij een mooie voor de komende sprint! ;-)

1
bartezz 6 januari 2019 (#2453)

Is er al wat meer bekend wanneer dit toegevoegd gaat worden? Ging er eigenlijk vanuit dat dit zou kunnen toen ik een upgrade aanvroeg. Was vanzelfsprekend voor me aangezien ik geen service ken die dit niet aanbiedt :(

2
schampers 12 december 2018 (#2369)

Het gemis van deze feature maakt dat ik overweeg toch permanent te zoeken naar een andere dienst die deze feature wel heeft. Eventueel zelfs betaald want zonder mappen te kunnen delen heeft STACK voor mij totaal geen waarde. Het zou heel fijn zijn als deze feature toch op korte termijn gerealiseerd kan worden.

0
Felix Smit Admin 4 december 2018 (#2331)

@amakran, we zijn inderdaad bekend met de wens om mappen en bestanden te kunnen delen met andere STACK-gebruikers. We zijn hier echter nog niet mee bezig, omdat we momenteel aan andere features zoals SFTP werken.

0
amakran 3 december 2018 (#2328)

Status van deze request?

0
rayv1988 28 november 2018 (#2308)

Is het niet veel makkelijker om een snelkoppeling naar url te mogen toevoegen? Dan kan je mappen sharen. Lijkt mij voorlopig een prima workaround.

2
vaross2a 23 november 2018 (#2279)

zolang ik niet samen met mijn collega's in dezelfde map kan werken is stack volkomen nutteloos

0
merhardt 22 november 2018 (#2270)

Zeker een belangrijk punt wil ik stack binnen mijn bedrijf kunnen verkopen.

0
Matthijs van Beek Admin 7 november 2018 (#2195)

@hjbruins,

Dit staat los van dit feature request en kun je vanuit de webinterface van STACK doen, zie https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/234-wil-webinterface-van-stack-gebruiken/

Mocht je er niet uitkomen, zou je dan vanuit je TransIP-controlepaneel een bericht naar onze supportafdeling kunnen sturen?

0
hjbruins 6 november 2018 (#2193)

Ik heb een TransIp account met 1 TB. Deze wil ik graag verdelen over 4 gezinsleden, maar dit lukt mij niet. Heeft dat met dit Feature Request te maken?

1
skyl1ne 8 oktober 2018 (#2040)

Mee eens, zou graag bericht willen ontvangen over deze feature.

1
Nick Brouwer Admin 20 september 2018 (#1966)

@huurmanleiden

Op dit moment kan ik hier nog geen toezegging over doen. We zijn ons er echter wel van bewust dat dit één van de meest gevraagde features is. We zijn dan ook de mogelijkheden aan het onderzoeken hoe we dit kunnen toevoegen. Wanneer en of dit gerealiseerd kan worden, kan ik echter op dit moment nog niet zeggen.

Zodra hier meer informatie over bekend is, wordt iedereen die dit Feature Request heeft geliked hiervan op de hoogte gesteld.

0
huurmanleiden 19 september 2018 (#1965)

Voor ons als bedrijf essentieel dat dit werkt voordat we stack zullen aanschaffen Is er al bekend of deze feature wordt gemaakt en per wanneer beschikbaar is?

0
dennisz1986 13 september 2018 (#1942)

Zeer welkom!

0
szeedijk 4 september 2018 (#1879)

Dit is denk ik 1 van de belangrijkte opties binnen cloud working

2
ircghost 30 augustus 2018 (#1859)

Het kunnen samenwerken in een map is één van de belangrijkste redenen om überhaupt in de cloud te werken. Ik zou het erg waarderen als dit een hogere backlog prioriteit krijgt.

1
rvdehertog 27 augustus 2018 (#1837)

Heb dringend behoefte aan deze feature. Zonder deze optie is Stack voor mij geen oplossing. Dan moet ik maar gebruik gaan maken van OwnCloud oid.

@transip: misschien goed voor jullie om hierover te communiceren wat de verwachtingen zijn?

1
Nick Brouwer Admin 10 augustus 2018 (#1732)

@jeffvm Dit is inderdaad met 214 likes het Feature Request met de meeste stemmen. Dit terwijl deze pas in maart dit jaar is aangevraagd! Ik kan je dan ook meegeven dat we hier heel serieus naar aan het kijken zijn.

Ik kan je echter nu nog geen exacte datum geven. Zodra we meer informatie hebben, wordt iedereen die deze Feature Request een like heeft gegeven hiervan op de hoogte gebracht. Hou onze updates dus goed in de gaten ;-)

0
jeffvm 10 augustus 2018 (#1728)

Gaat dit er ooit nog komen? volgens mij is dit namelijk een feature request die nu al 3 jaar staat met zeer veel stemmen.

0
miesjel65 6 augustus 2018 (#1703)

lijkt me een feature die bepaald of Stack een werkelijk alternatief wordt voor onedrive/dropbox etc. Anders is het slechts een hele grote externe harde schijf...

Ben zeer enthousiast over de interface en functionaliteit van stack, maar dit is een dealbreaker voor velen, vrees ik

0
rvdehertog 2 augustus 2018 (#1687)

Naast verschillende gebruikers met hun eigen map is een gezamenlijk gedeelde map nodig. dat zou heel fijn zijn als men in een gedeelde map een nieuwe map of directory zou kunnen aanmaken. Ik zit er met smart op te wachten en kan Stack zich meten met de andere aanbieders zoals dropbox of owncloud. Is voor onze club een noodzaak dat deze functionaliteit wordt toegevoegd.

0
edheintz021 17 juli 2018 (#1620)

Inderdaad, dat zou heel fijn zijn als men in een gedeelde map een niueuwe map of directory zou kunnen aanmaken. Ik zit er met smart op te wachten en kan Stack zich meten met de andere aanbieders. Dank en groet Ed Heintz

0
theuts 12 juli 2018 (#1594)

Heel graag! Als deze deelfunctie komt is de Stack net zo goed als Dropbox!

0
cargawar 24 juni 2018 (#1488)

Ik zou graag deze feature willen zien in stack. Maakt het delen van de ruimte met mijn gezin een stuk overzichtelijker.

0
vvharkstede 22 juni 2018 (#1474)

Zou voor onze club erg handig als deze functionaliteit wordt toegevoegd.

0
svvosta 21 juni 2018 (#1466)

Echt een must voor het goed werken in een team.

0
vierpuntnul 20 juni 2018 (#1456)

Njah, dit dus... Zit standaard in Owncloud/Nextcloud ingebakken. Zou normaal niet complex mogen zijn om dit opnieuw te enablen toch?

Enige feedback hierop van TransIP uit?

0
lhennen 20 juni 2018 (#1454)

Een essentiele functie voor teamwork...

0
edcetera 19 juni 2018 (#1447)

Dit is een groot gemis. Ik hoop dat dit zo spoedig mogelijk toegevoegd kan worden om Stack optimaal te kunnen gebruiken!

0
kjve 6 juni 2018 (#1383)

Zou inderdaad erg fijn zijn, dan kan ik van dropbox af.

0
safeharbour 6 juni 2018 (#1382)

Nu wij als bedrijf aan het groeien zijn is het voor ons van groot belang om uitgebreidere autoriaties te kunnen gebruiken. Ik hoor graag wanneer dit gerealiseerd gaat worden. Ik stap niet op maar het is voor ons nu wel een probleem. Als dit lang op zich laat wachten dan gaan we ondanks dat het nu erg goed en stabiel is andere opties overwegen.

3
Nick Brouwer Admin 25 mei 2018 (#1332)

@bvkrimpen

Op dit moment nog niet. Dit is wel één van de hoogst scorende Feature Requests die nu zijn ingediend.

Wij zullen deze optie dan ook spoedig evalueren. Zodra hier een concrete beslissing over is gemaakt, worden alle gebruikers die hier een like aan hebben gegeven op de hoogte gesteld.

1
bvkrimpen 25 mei 2018 (#1331)

Is er al een update. Voor onze vereniging is dit echt een must om met de bestuursleden goed te kunnen samenwerken en zeker met de privacy wet om zo bepaalde leden ergens wel toegang toe te geven en ergens anders weer niet voor.

0
avdrimmelen 25 mei 2018 (#1329)

Wij zijn een half jaar geleden over gestapt van DropBox naar een betaalde versie van STACK en zijn tevreden, echter missen wij deze functionaliteit wel en zouden deze héééél graag toegevoegd zien.

0
sagbjorn 23 mei 2018 (#1307)

Wij zouden hier ook erg blij worden wanneer dit ook mogelijk wordt in Stack! :)

0
robbertdtc 21 mei 2018 (#1290)

Dit kan niet snel genoeg geregeld worden!

0
manfreds 18 mei 2018 (#1273)

Ik wacht ook op deze feature voor nieuwe stack klanten van ons.

1
thijs272 15 mei 2018 (#1255)

Zoals mlangeveld ook heeft gereageerd, dit is een grote MUST voor sportclubs en verenigingen! Dit is de enige reden dat we nog niet zijn overgegaan op STACK! Zo snel mogelijk toevoegen alsjeblieft!

0
mlangeveld 14 mei 2018 (#1251)

Dit is echt noodzakelijke functionaliteit om binnen clubs en verenigingen effectief te kunnen samenwerken.

Graag snel toevoegen.

0
azwamborn 4 mei 2018 (#1213)

En ook voor zakelijke klanten eigenlijk onmisbaar.

0
tomcoen 4 mei 2018 (#1208)

Het feit dat ik geen mappen kan delen met andere stack gebruikers is de enige reden waarom mijn stack niet gebruikt wordt. Zodra deze functionaliteit wordt toegevoegd kan ik eindelijk afscheid nemen dropbox en onedrive.

0
schampers 1 mei 2018 (#1182)

Ik hoop dat deze feature op korte termijn toegevoegd kan worden. Ik merk dat ik stack nu (bijna) niet gebruik vanwege het gemis aan deze feature. Zodra dit wel mogelijk is zou het delen van mappen/bestanden binnen het gezin, of met vrienden een heel stuk makkelijker worden en kan ik eindelijk dropbox vaarwel zeggen.

2
majdebruijn 1 mei 2018 (#1181)

zojuist 2TB stack gekocht, ik ging er van uit dat dit mogelijk was. Het is 1 van de basis functionaliteiten die iedereen verwacht.

0
lyckeirene 24 april 2018 (#1158)

ja zou fijn zijn moest dit kunnen net zoals bij dropbox. Ik kijk daar naar uit om Stack ten volle te kunnen gebruiken.

0
Nick Brouwer Admin 5 april 2018 (#1064)

@ejje101

Hoewel dit één van de populairste Feature Requests is, kan ik hier nog niet direct nieuws over uitbrengen. Er staan momenteel meerdere vette features op onze roadmap, die we het komende jaar willen toevoegen.

Voor nu is het nog even geduld uitoefenen, zodra dit is toegevoegd aan STACK zullen we je hier uiteraard van op de hoogte stellen!

0
ejje101 3 april 2018 (#1061)

@Nick Brouwer, Is er nieuws of dit word toegevoegd aan stack?

0
arnoutschoofs 25 maart 2018 (#1007)

Deze functie zou inderdaad het leven een beetje makkelijker om samen met anderen dezelfde folder te kunnen gebruiken en delen. Dus heren en damens van TransIP, graag had ik deze functie ingebouwd gezien. Groeten.

0
jasta8 23 maart 2018 (#995)

Het delen van bestanden met meerdere gebruikers, zoals in de stijl van dropbox en drive... Dat is echt een killer feature die we nu idd moeten missen. Het maakt het voor mij als student moeilijk om het STACK systeem te promoten voor groepsopdrachten... Delen van een link is leuk voor éénmalig gebruik, maar moeilijk voor echt samen te werken. Dus ik hoop dat STACK snel deze feature inbouwen, dan kan ik van dropbox en drive afstappen :-)

0
bashuisman 19 maart 2018 (#948)

Helemaal mee eens, op deze manier zou STACK veel meer potentie hebben om te gebruiken!

2
Nick Brouwer Admin 19 februari 2018 (#784)

@cornehaasjes

STACK is inderdaad op OwnCloud gebaseerd, maar is niet één op één overgenomen. Om die reden is het mogelijk dat sommige functies die in OwnCloud aanwezig zijn, niet direct voor STACK bruikbaar zijn. Aan de andere kant biedt STACK weer mogelijkheden die anderzijds bij OwnCloud niet aanwezig zijn.

In dit geval is het delen van subfolders met andere (sub)accounts niet in STACK aanwezig. Het is destijds een bewuste keuze geweest om dit niet toe te voegen. Ik raad je wel zeker aan om deze Feature Request te liken. Hoe meer gebruikers een Feature Request liken, hoe groter de kans dat dit alsnog zal worden toegevoegd!

0
cornehaasjes 17 februari 2018 (#781)

OwnCloud kan dat en NextCloud ook. STACK is volgens mij op één van beide gebaseerd. Waarom STACK niet? Ik neem aan dat deze functie niet zonder reden is weggelaten.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op