Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Mail die ik naar Hotmail/Gmail verstuur komt niet aan

Het versturen van e-mails vanaf een e-mailadres wordt aan strenge richtlijnen onderworpen door onder andere Hotmail en Gmail, maar ook door andere mailproviders. Om te voorkomen dat jouw mails geweigerd worden of als 'ongewenst' gemarkeerd worden raden we je aan om de onderstaande instellingen te controleren voor jouw domein / mailadres / VPS.

  • Het is belangrijk dat er een reverse DNS record staat ingesteld voor de verzendende (mail)server. Bij een webhostingserver van TransIP zal dit standaard al ingesteld staan, maar voor een VPS zul je dit nog moeten instellen. Je kunt deze reverse DNS-record (ook wel PTR genoemd) instellen voor de IP-adressen van je VPS in je controlepaneel. Meer informatie over het instellen van reverse DNS vind je in ons Reverse DNS-artikel.
  • In het geval van een VPS; vul hier een hostname in waar vanaf je ook de mail wilt verzenden, dus vaak server.domeinnaam of mail.domeinnaam.
  • Zorg ervoor dat je een domeinnaam kiest die een SPF-record heeft die verwijst naar het IP-adres van de server. Meer informatie over SPF-records vind je in onze knowledgebase. Je kunt op http://www.kitterman.com/spf/validate.html je SPF-record laten controleren.


Hieronder staan links geplaatst met de richtlijnen die worden gehanteerd door Gmail en Hotmail voor het ontvangen van mail:

Wanneer je aan de bovenstaande richtlijnen voldoet, zul je normaliter geen problemen meer hebben met het verzenden van je e-mails.


 

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
dtbuursma 29 juni 2020 (#4523)

Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn verzonden e-mails naar e-mailadressen met een Hotmail account. Deze komen in de spam, terwijl ontvangers met een G-mail account mijn e-mails wel in de inbox ontvangen. Alles getest en gecontroleerd, 0 foutmeldingen. Waar gaat het fout?

0
Nick Brouwer Admin 24 oktober 2017 (#246)

@connectcase

Dit kijken we graag voor je na! Kun je onze supportafdeling benaderen middels de knop 'Neem contact op' onderaan dit artikel? Vermeld dan wat de versturende en verzendende e-mailadressen zijn en een tijdstip van versturen.

Op basis hiervan kunnen we je mogelijk van meer informatie voorzien :-)

-Nick

0
connectcase 23 oktober 2017 (#226)

Het domein op de VPS van mijn klant:

  • heeft rDNS
  • heeft een gevalideerd SPF-record
  • is nog nooit voor bulkemailing gebruikt (want nieuw)
  • is niet blacklisted

Testen via kitterman.com en MXTools zijn allemaal positief. En toch.....

Alle emails naar Gmail-adressen worden gebounced met de melding dat het "likely unsolicited e-mail" is. Mailen naar andere mailadressen is geen enkel probleem. Productforums van Google leveren ook niks op.

Ik geloof zeker dat ik degene ben die iets fout heeft ingesteld, maar wie o wie kan me vertellen wat?

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op