Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil mijn e-mail instellen via Outlook voor Office 365

In dit artikel lees je hoe je je e-mailadres bij TransIP instelt binnen Outlook voor Office 365.

Mocht je niet zeker zijn welke versie van Outlook je gebruikt, kijk dan op de pagina 'Welke versie van Outlook heb ik?' voor meer informatie. 

Heb je nog geen e-mailadres? Met de E-mail Only-pakketten en webhostingpakketten van TransIP maak je eenvoudig e-mailadressen aan.

Om e-mail via onze webhostingpakketten en E-mail Only-pakketten te kunnen gebruiken, is het van belang dat je domeinnaam de juiste DNS-instellingen gebruikt.

Als je domeinnaam de TransIP instellingen gebruikt, gebeurt dit automatisch. Als je zelf de DNS van je domeinnaam beheert, zorg er dan voor dat je de MX-, TXT- en CNAME-records van je webhostingpakket gebruikt.


Je e-mailadres instellen in Outlook voor Office 365


Stap 1

Ga binnen Outlook naar 'Bestand' links bovenin. Klik daarna op 'Account toevoegen' om jouw e-mailadres toe te voegen aan Outlook.

klik op account toevoegen



Stap 2

Voer nu je e-mailadres in en klik op 'Geavanceerde opties'.

Vink het vakje naast 'Ik wil mijn account handmatig instellen' aan en klik op 'Verbinding maken'.

voer je e-mailadres in en stel het handmatig in



Stap 3

Selecteer 'IMAP'.

Selecteer IMAP

IMAP of POP3?

In dit voorbeeld gebruiken we IMAP om het e-mailadres in te stellen. Bij het gebruik van het IMAP-protocol wordt er namelijk een kopie vanaf de mailserver gedownload. De e-mail zelf blijft dan op de mailserver staan, waardoor je je e-mailadres op meerdere apparaten kan gebruiken.

Het alternatief is het enigszins verouderde POP3 protocol. Hierbij worden e-mailberichten direct van de server af gehaald. Hoewel sommige e-mailprogramma's je de optie geven om een kopie op de mailserver achter te laten, dwingt het POP3-protocol je doorgaans om één e-mailprogramma te gebruiken.

Lees ook het artikel 'Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?' voor meer informatie.

Maak je toch liever gebruik van POP3? Gebruik dan de POP3-gegevens zoals beschreven in het artikel 'De algemene instellingen voor mijn e-mailadres'.



Stap 4

Je wordt nu gevraagd om de servergegevens van je e-mailadres in te vullen. Gebruik hiervoor de onderstaande gegevens.

Ik moet direct het wachtwoord van mijn e-mailadres invullen

Het is mogelijk dat je na stap 3 direct wordt gevraagd om het wachtwoord van je e-mailadres in te vullen. Dit betekent dat je domeinnaam de DNS-instellingen van je webhostingpakket gebruikt.

De DNS-instellingen van je webhostingpakket bevatten een DNS-record genaamd 'autoconfig'. Dit DNS-record stelt Outlook in staat om automatisch de juiste servergegevens van jouw e-mailadres op te vragen. Dit betekent dat je dus alleen nog het wachtwoord van je e-mailadres hoeft in te voeren.

Sla in dat geval stap 4 over en ga direct door naar stap 5.

Inkomende e-mail

  • Server: imap.transip.email
  • Poort: 993
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS

Uitgaande e-mail

  • Server: smtp.transip.email
  • Poort: 465
  • Versleutelingsmethode: SSL/TLS

voer de servergegevens in

Na het invoeren van de servergegevens klik je op 'Volgende'.



Stap 5

Voer nu het wachtwoord van je e-mailadres in en klik op 'Verbinding maken'.

voer je wachtwoord in

Weet je het wachtwoord van je e-mailadres niet meer? Stel dan een nieuw wachtwoord in met de stappen uit het artikel 'Ik wil het wachtwoord van mijn e-mailadres wijzigen'.

Hierna is je e-mailadres succesvol toegevoegd aan Office 365. 

account toegevoegdKlik op 'Gereed' om direct aan de slag te gaan met je e-mailadres of stel naar wens nog een e-mailadres in.

Heb je alles juist ingevoerd maar krijg je na het klikken op 'Verbinding maken' alsnog een foutmelding? Dan kun je het beste alle geavanceerde instellingen handmatig invoeren via de stappen in dit artikel: 'Ik wil mijn e-mail handmatig instellen in Outlook voor Office 365'.


In dit artikel hebben we je uitgelegd hoe je je e-mailadres instelt via Outlook voor Office 365.

Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
David Evers Admin 8 april 2022 (#7907)

@arcowitter, De stappen zoals ze in dit artikel staan omschreven zijn de juiste, maar we hebben inderdaad gemerkt dat dit in enkele gevallen alsnog in een foutmelding kan resulteren. Onderaan het artikel staat dit toegelicht.

Wanneer je alles juist hebt ingevoerd maar alsnog een foutmelding krijgt, kun je via het artikel Ik wil mijn e-mail handmatig instellen in Outlook voor Office 365 met een workaround je e-mailadres alsnog toevoegen.

0
arcowitter 6 april 2022 (#7877)

Precies de instructies opgevolgd, maar het lukt niet; 'Er ging iets fout'. Zo te zien gaat het al jaren bij mensen fout; lijkt me dan wel handig om dit artikel te updaten en ervoor te zorgen dat de juiste gegevens hier WEL staan.

0
lisannevanderploeg 8 mei 2021 (#5779)

Echt frustrerend dit. Ik heb nu sinds een week dat mijn ingestelde e-mail niet meer wil laden in Outlook. Het gekke is dat andere e-mails (niet via TransIP) wel willen, maar alleen de e-mailadressen gemaakt via TransIP het niet meer 'doen'. Het wachtwoord klopt (is zelfs gewijzigd zodat er geen typfouten in kunnen etc.) maar Outlook pakt het niet meer. TransIP zegt dat het een fout van Outlook is, maar zelfs na het programma te verwijderen en daarna opnieuw te installeren kan ik niet meer op mijn mail komen. Diverse poortnummers geprobeerd, alles klopt (ook uitgaande en inkomende + de poortnummers) maar ik krijg continu de melding 'Kan niet aanmelden. Controleer de referenties en probeer het opnieuw.' Kan niet zonder mijn e-mail, dus baal hier ontzettend van. Helpdesk van Outlook geeft niet thuis. Iemand die dit probleem ook heeft en weet hoe je dit oplost?

0
dezonnecirkel 5 februari 2020 (#4049)

ik heb nog office 2013, daar werkt het anders, en ik krijg ik vooralsnog niet voor elkaar...

0
Nick Brouwer Admin 18 juli 2019 (#3326)

@mohamud

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
mohamud 11 juli 2019 (#3301)

Bovenstaande stappen succesvol uitgevoerd. Echter zie ik niet al mijn verzonden emails terug in outlook. Kan ik hiervoor hulp krijgen?

mvg,

mohamud

0
Nick Brouwer Admin 23 januari 2019 (#2563)

@robertwienk

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
robertwienk 21 januari 2019 (#2549)

Er is iets misgegaan. We couldn't logon to de incoming (IMAP) server. Deze melding krijg ik in outlook. Als ik POP3 kies in outlook heb ik direct verbinding. IMAP geniet de voorkeur. Wat gaat er fout?

0
Nick Brouwer Admin 19 december 2018 (#2408)

@groofack

Ai, dat is vervelend! Zou je wat screenshots kunnen maken van de instellingen die je invoert en deze naar onze supportafdeling kunnen sturen? Zij kijken graag met je mee :-)

Je bereikt onze supportafdeling met de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
groofack 19 december 2018 (#2407)

Ik kan niet meer inloggen op verschillende accounts op Outlook 2016. Als ik inlog krijg ik het onderstaande bericht in mijn beeld. Ik verricht alle acties die jullie hierboven beschrijven.

"We couldn't connect to the outgoing (SMTP) server using the specified encryption method. Please check the outgoing (SMTP) server encryption method and try again"

0
Nick Brouwer Admin 2 november 2018 (#2166)

@lisettemiddelkoop

Hm, dat is gek! Ik raad je aan om hiervoor contact op te nemen met onze supportafdeling. Stuur hierbij wat screenshots mee van de stappen die je volgt, dan kunnen we hier samen met je naar kijken :-)

Je kan ons supportteam bereiken met de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina of met de knop 'Contact' in jouw controlepaneel.

0
lisettemiddelkoop 1 november 2018 (#2156)

Ik wil mijn transip mail toevoegen aan mijn outlook. Op mijn laptop ging dat via de bovenstaande stappen perfect. Echter lukt het me niet op de desktop op mijn werk.

na het doorlopen van de stappen hierboven krijg ik de melding: Er is iets misgegaan The outgoing (SMTP) server doesn't recognize your account. Please chech your email address and try again

Heeft iemand enig idee wat het probleem hier zou kunnen zijn?

0
Nick Brouwer Admin 6 september 2018 (#1903)

@edwinmsc

Dit komt voornamelijk omdat lang niet alle mailprogramma's deze functie van POP3 aanbieden. Voornamelijk om die reden raden wij aan om IMAP te gebruiken. Het vermelden dat deze optie aanwezig is, is daarentegen geen slecht punt ;-) Ik zal het artikel evalueren en eventueel een toevoeging maken.

0
edwinmsc 6 september 2018 (#1899)

In tegenstelling tot dit artikel werk ik al jaren met pop3 en met verschillende apparaten. Even in de instellingen aangeven dat alle berichten op de server blijven staan, en je hebt altijd een compleet digitaal archief. Deze mogelijkheid wordt in jullie bovenstaande uitleg niet vermeld. Waarom niet? Wat mis ik?

0
Nick Brouwer Admin 7 mei 2018 (#1221)

@pk99

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
Beau Huisman Admin 11 januari 2018 (#601)

@fritslaan, Zou je hiervoor een bericht kunnen sturen naar onze specialisten? Zij kijken graag met je mee. Je kan ze bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

0
fritslaan 4 januari 2018 (#572)

ondanks de instellingen krijg ik deze melding ( test e mailbericht; de reactie van de server was 550 5.7.0 mail from domain 0 (inf wat doe ik fout

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op