Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik zie een foutmelding in de STACK desktopapplicatie

Wanneer je de STACK-desktopapplicatie gebruikt, kun je vrijwel alle soorten bestanden synchroniseren met STACK.

Desondanks kan het voorkomen dat je een foutmelding te zien krijgt tijdens de synchronisatie van sommige bestanden. In dit artikel geven we aan in welke situaties er mogelijk problemen met de synchronisatie kunnen voorkomen en hoe dit eventueel op te lossen is.


Bekijk de activiteiten van de desktopapplicatie

Wanneer een bestand of map onverhoopt niet synchroniseert, kun je binnen de desktopapplicatie zien waar dit door komt. Ga hier naar het menu 'Activiteit / Activity' en bekijk het tabblad 'Niet gesynchroniseerd / Not Synced'. Hieronder vind je de meest voorkomende meldingen terug.

Method not allowed

De melding 'Method not allowed' is een vrij algemene melding die aangeeft dat de betreffende bestanden niet geüpload kunnen worden. Vaak betekent dit dat de bestanden 'sparse' zijn. Op deze pagina vind je meer informatie over sparse bestanden.

STACK is helaas niet in staat om sparse bestanden te uploaden. Het gaat hierbij voornamelijk om bestanden zoals .ifo .vmdk .vob .iso .wav .aif .vdi .img.

De melding kan ook voorkomen bij afbeeldingen die mogelijk deels beschadigd zijn. Dit kun je controleren door de foto in bijvoorbeeld de STACK webinterface te openen en te kijken of de afbeelding nog goed zichtbaar is.

In de meeste gevallen kun je de bestanden alsnog uploaden door het betreffende bestand in te pakken in een .zip bestand en probeer het hierna nogmaals.

Let op: Ingepakte bestanden, zoals .zip bestanden, kunnen in de STACK webinterface niet gepreviewd of uitgepakt worden.

Bestand/Map is genegeerd omdat het verborgen is

Verborgen bestanden en mappen worden standaard niet gesynchroniseerd door STACK aangezien dit doorgaans systeem-mappen en bestanden zijn. Als dit niet het geval is en je de bestanden toch wil kunnen synchroniseren, dan kun je dit als volgt doen.

Open de STACK software en klik op het menu 'Algemeen / General'. Klik vervolgens op 'Bewerken genegeerde bestanden / Edit Ignored Files'. Vink nu het vinkje aan naast 'Synchroniseer verborgen bestanden / Sync hidden files' en klik op 'OK'

afbeelding van de STACK genegeerde bestandenlijst

Genegeerd vanwege de "wat synchroniseren" zwarte lijst

Wanneer je een map in de desktopapplicatie uitvinkt, geef je aan dat je de map lokaal niet langer wil synchroniseren. De map wordt dan lokaal vanaf je computer verwijderd, maar zal nog altijd op STACK beschikbaar zijn. Wanneer je de map in de desktopapplicatie weer aanvinkt, zal de map van STACK naar de synchronisatiemap op je computer worden gedownload.

De melding "Genegeerd vanwege de 'wat synchroniseren' zwarte lijst" kan getoond worden wanneer een map in de desktopapplicatie is uitgevinkt. Als er vervolgens een nieuwe map met dezelfde naam in de lokale synchronisatiemap wordt aangemaakt, is het mogelijk dat deze melding getoond wordt.

De oplossing is om deze map weer in de desktopapplicatie aan te vinken (en hierna in de pop-up op 'Toepassen' / 'Apply' te klikken). Het bestand wordt vervolgens vanuit STACK gedownload naar de synchronisatiemap op je computer. De inhoud van deze map blijft bewaard; er worden dus geen bestanden overschreven.

Niet toegestane karakters

Naast sommige bestandsnamen, zijn er ook karakters die niet gesynchroniseerd kunnen worden. Dit is soms vanwege veiligheidsredenen, maar kan ook simpelweg vanwege beperkingen van het gebruikte besturingssysteem zijn. 

Wanneer een bestandsnaam de volgende karakters bevat, kunnen deze niet gesynchroniseerd worden: \ < > " | ? * 

Connection Closed / Operation Canceled

Deze melding betekent doorgaans dat het bestand dat je probeert te synchroniseren een te lange naam heeft. Het gaat hierbij alleen om de naam van het bestand zelf, dus niet de onderliggende mappen.

De bestandsnaam mag namelijk maximaal 148 karakters bevatten. Zie je deze melding terug, controleer dan de bestandsnaam en verklein deze indien van toepassing. Probeer het bestand vervolgens opnieuw te synchroniseren door deze opnieuw in je lokale STACK map te plaatsen.

Het bestand is opgenomen op de negeerlijst

Deze melding wordt in de Engelse versie van STACK 'File is listed on the ignore list' genoemd.

Als je deze melding ziet, betekent dit helaas dat het bestand vanwege veiligheidsredenen niet gesynchroniseerd kan worden. Een overzicht van de bestandstypen die niet geüpload kunnen worden vind je in dit artikel.


 

Kijk goed na of je de synchronisatie van je bestanden op basis van de bovengenoemde stappen kunt laten hervatten.

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling. Scrol hiervoor naar beneden en klik op de knop Neem contact op.

Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan een reactie achter!

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
cerror 9 december 2021 (#7012)

Ik krijg bij grote (meerdere gigabytes) de connection closed melding. De namen zijn niet te lang (bijv /MAPNAAM/MUZIEK.rar), maar ze downloaden niet naar mijn schijf. De schijf is NTFS, dus dat is het probleem niet.

0
rhinestone 4 augustus 2021 (#6301)

Hoi, ik krijg regelmatig de melding 'kon map c:\voorbeeld\subdir niet verwijderen. De subdir zelf is leeg. Wat te doen? Ik werk met de laatste versie (controleer op updates uitgevoerd) en mijn pc is Windows 10.

0
cverhoek 4 november 2020 (#4961)

Klopt het dat een bestand niet wordt geüpload als de naam te lang is?

0
Felix Smit Admin 24 augustus 2020 (#4707)

@martinag, de eerste melding krijg je te zien wanneer de lokale database die bijhoudt wat de synchronisatiestatus is van de verschillende bestanden in de map geen wijzigingen kan wegschrijven. Dit kun je proberen te verhelpen door de synchronisatieverbinding in het Instellingen-venster van de desktopapplicatie te verwijderen en daarna weer toe te voegen.

De tweede melding betekent dat je lokale schijf te weinig schijfruimte heeft. Je kunt ruimte vrijmaken op je schijf, of je kunt gebruik maken van STACK als netwerkschijf in plaats van de desktopapplicatie.

Tot slot, de desktopapplicatie synchroniseert één of meerdere mappen op je computer met (één of meerdere mappen mappen op) je STACK. Dit betekent dat de bestanden op je STACK ook op je computer staan. Als je dit niet wilt kun je de desktopapplicatie verwijderen en je STACK instellen als netwerkschijf. In dit artikel leggen we uit hoe dat werkt. Tot slot kun je de synchronisatiemap verwijderen van je computer. Standaard is dat een map genaamd stack in de thuismap van je computergebruiker.

0
martinag 31 mei 2020 (#4444)

Ik heb drie vragen in een waarvoor ik in de help geen antwoord vind bij gebruik van STACK (met de WIndows desktop app):

Ik krijg foutmeldingen "Fout bij het schrijven van de metadata naar de database" gevolgd door naam van een bestand. Wat betkent dit? is het bestand wel of niet geupload naar STACK?

Tweede foutmelding die ik zie is "De download zou de lokale vrije schijfruimte beperken tot onder het limiet". Hierdoor zitten een (groot) aantal bestanden niet in de back-up die nu loopt.

Hoe is dit op te lossen?

Tot slot: de lokale STACK map lijkt behoorlijk wat schijfruimte in te nemen; hoe kan ik zien hoeveel en waar komt dat door?

alvast bedankt voor antwoord!

0
jannijmeijer 20 augustus 2019 (#3422)

@antoine4459. Ik heb de lokale copies verwijderd met daarachter "-conflict". Sindsdien heb ik geen foutmeldingen meer gehad. Wat de reden daarvoor geweest is, geen idee. Maar zoals iemand van transip al reageerde op mijn vraag, plaats de vraag bij support. Dit omdat onze foutmelding niet in bovenstaande lijst staat.

0
antoine4459 19 augustus 2019 (#3420)

@jannijmeijer, kan je met mij delen wat jouw oorzaak en oplossing was? Ik krijg nl dezelfde foutmelding "conflict server version downloaded,local copy renamed and not uploaded". Merci! Antoine

0
Nick Brouwer Admin 25 maart 2019 (#2879)

@bloopster

In het kort: Door de foutmeldingen op te lossen ;-)

Het idee van deze lijst is om aan te geven dat er iets mis gaat bij het synchroniseren of een andere activiteit op de desktopapplicatie. De lijst kan niet leeg gemaakt worden, want als de foutmeldingen aanwezig blijven, wordt de lijst vanzelf weer aangevuld.

Als je niet uit één of meer foutmeldingen komt, stuur dan een bericht naar onze supportafdeling met de specifieke foutmelding(en). Zij helpen je dan graag deze op te lossen.

Je bereikt onze supportafdeling met de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina en met de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
bloopster 23 maart 2019 (#2877)

Hoe kan je de lijst met foutmeldingen leegmaken ?

0
Nick Brouwer Admin 6 augustus 2018 (#1698)

@mlacremers

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
mlacremers 3 augustus 2018 (#1692)

Mmmmm. Er wordt niets geupload helaad en ook geen foutmelding.Bij het uploaden staat de <naam_foto) en daaronder Uploaden...(instant upload). Daarachter een kruisje. Maar er gebeurt niets!

0
Nick Brouwer Admin 4 juli 2018 (#1544)

@mguikema Ai, dat is erg vervelend! Deze plek is echter bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren.

Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
mguikema 3 juli 2018 (#1543)

Mijn osx(10.13.5) crashed en moet opnieuw vanwege het problemen met de synchronisatie. Het is na zeker 10 keer tijd een bericht te sturen. Ik heb automatisch starten met inloggen uitgezet en zoveel mogelijk processen gestopt. Iedere keer als ik de stack sync app start crashed mijn systeem na het uploaden van een paar bestanden. Volgens mij zijn het .cr2, .jpg of .xmp bestanden met 'normale' bestandsnamen, foto bestanden met toebehoren waar hij op stuk lijkt te lopen. Hebben jullie enig idee?

0
gilbertdr 26 maart 2018 (#1014)

Ik installeerde Stack-desktopversie opnieuw en alles werkt.

0
gilbertdr 26 maart 2018 (#1013)

Ok. Doe ik

0
Nick Brouwer Admin 26 maart 2018 (#1010)

@gilbertdr

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
gilbertdr 24 maart 2018 (#1002)

Ik krijg bij opstart een fout in een .dll Ik verving deze reeds door een andere. Kan stack niet meer opstarten op mijn desktopversie. HELP

0
jannijmeijer 15 maart 2018 (#927)

Oké, bedankt. Zal ik doen.

Jan

0
Matthijs van Beek Admin 15 maart 2018 (#918)

@jannijmeijer

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
jannijmeijer 14 maart 2018 (#914)

Goedenavond,

bij diverse files komt de laatste week de melding: "conflict server version downloaded,local copy renamed and not uploaded" In de map waarin de file staat is nu ook een file te vinden met dezelfde naam met daarin "-conflict" toegevoegd. Tevens loopt de desktop applicatie zeer traag. Wat kan hiervan de oorzaak zijn. Gr.

Jan

0
Nick Brouwer Admin 28 februari 2018 (#842)

@rcruiming

Goed om te horen! Wat betreft die foutmelding, je zou eens kunnen controleren of het bestand ook in de webinterface aanwezig is.

Verwijder deze vervolgens uit de webinterface en upload daarna het bestand opnieuw via de STACK desktopapplicatie.

Mocht dit geen uitkomst bieden, benader dan onze supportafdeling. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina. Zij helpen je hier dan graag bij verder!

0
rcruiming 27 februari 2018 (#838)

@Nick Brouwer, Bedankt voor het antwoord! Ik heb inmiddels gemerkt dat dit probleem zich niet meer voordoet. Ik heb nu zonder problemen al mijn bestanden die langere paths dan 148 hadden kunnen uploaden, te gek! Alles is vlekkeloos geupload, behalve twee bestanden. Hierbij zegt de STACK app het volgende: Conflict: Server version downloaded, local copy renamed and not uploaded.

Beide bestanden zijn niet geupload en ook als ik ze hernoem blijft deze foutmelding komen en worden ze niet geupload. Hoe kan ik dit oplossen?

0
Bas van Ooijen Admin 27 december 2017 (#543)

@arboon

Dit zal inderdaad redelijk wat voeten in de aarde hebben, vandaar ook dat we eerst de mogelijkheden aan het onderzoeken zijn. Jij ook hele fijne feestdagen gewenst!

0
arboon 24 december 2017 (#538)

en natuurlijk hele fijne feestdagen!

0
arboon 24 december 2017 (#537)

De beperking van de bestandsnaamlengte is echt heel jammer. Ik bewaar mijn artikelen met de volledige titelnaam en heb ze georganiseerd in mappen en submappen. Ik hoop dat jullie dat kunnen aanpassen, maar ik begrijp dat dat een grote verandering vraagt van het filesysteem? Voor de rest een prachtige service!! met vriendelijke groeten

0
Nick Brouwer Admin 15 december 2017 (#505)

@rcruiming

Het limiet van 148 karakters is een beperking vanuit het filesystem waar we gebruik van maken. We begrijpen verder dat het erg vervelend is dat de client na het opsporen van een dergelijk bestand niet doorgaat met de overige bestanden.

We zijn dan ook de mogelijkheden aan het onderzoeken om dit nog efficiënter te laten verlopen. Hou onze updates dan ook vooral goed in de gaten!

0
rcruiming 15 december 2017 (#500)

Waarom is het een probleem om files te uploaden die een path/filename hebben die langer is dan 148 karakters? Het is erg vervelend dat dat niet mogelijk is, bij een dienst als Dropbox is dit bijvoorbeeld geen probleem. Daarnaast begrijp ik niet zo goed waarom de gehele sync stopt zodra STACK zon file tegenkomt. Waarom gaat ie niet gewoon verder met de rest van de files en slaat ie de files die een te lange naam hebben gewoon over?

0
Nick Brouwer Admin 20 november 2017 (#357)

@sanfey

Ai, dat is vervelend! Kun je onze supportafbeelding een schermafbeelding sturen van de stappen die je hiervoor neemt? Aan de hand hiervan kunnen we hier samen met je naar kijken zodat je zo snel mogelijk kunt gaan synchroniseren :-)

Je kunt onze supportafdeling benaderen door de knop 'Neem contact op' onder dit artikel te gebruiken.

0
sanfey 18 november 2017 (#354)

Ik heb mij aangemeld en wil gaan synchroniseren, maar ik krijg steeds de melding: 'Authenticeren mislukt'...

0
Nick Brouwer Admin 16 oktober 2017 (#189)

@ictessentis

Dit willen we graag voor je onderzoeken. Zou je hiervoor onze supportafdeling voor kunnen benaderen? Door een bericht te sturen middels de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina kunnen onze helden van support je zo goed mogelijk hierin ondersteunen.

-Nick

0
ictessentis 11 oktober 2017 (#167)

Uit een eerste test blijkt dit toch een groot probleem : Eén subdirectory van 4,5 Gb gekopieerd naar Stack folder. Het origineel bevindt zich nog steeds op Dropbox en synchroniseert daar al jaren foutloos. Amper 1,2Gb raakt gesynchroniseerd, voor de rest een hele reeks errors ... Zelfs na volledig leegmaken, herinstallatie & -configuratie van Stack software terug hetzelfde resultaat. Zelfs simpele pdf's raken er niet door.

Misschien gerelateerd aan bestandsnamen van OSX HPFS ? (10.11.6 op testsysteem) ?

0
Nick Brouwer Admin 5 oktober 2017 (#128)

@noennieh@dirkdvr@edwinvandeburgt

We kijken dit graag voor jullie specifieke situaties na! Kunnen jullie ons een bericht sturen via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina? Dan zal onze supportafdeling hier samen met jullie naar kijken :-)

-Nick

0
edwinvandeburgt 3 oktober 2017 (#123)

Erm... Het blijkt dat de hieronder/boven genoemde files v.w.b. de MIDI-files corrupt zijn en enkel uit 0x00 bestaan. Ook de VIDEO_RM.DAT bestaat enkel uit 0x00, maar ik heb geen idee of dat ook een corruptie is, of dat dat voor dit type bestand is toegestaan. Geen idee hoe stack precies werkt, maar zo op het eerste gezicht is het raar als je geen bestand met enkel 0x00 kan syncen...

0
edwinvandeburgt 3 oktober 2017 (#122)

Sommige bestanden kunnen niet overgezet worden om een dubieuze reden, terwijl andere bestanden in dezelfde map wel overgezet kunnen worden. Van mijn totale data van 255GB betreft dit de volgende 4 bestanden (over proberen te zetten m.b.v. Beyond Compare, maar via de Stack sync tool werkte het ook niet, vandaar dat ik een compare ben gaan draaien):

Unable to copy N:\oldmyfiles\MYFILES2012\Baby\DVD\VIDEO_RM\VIDEO_RM.DAT: A device attached to the system is not functioning Unable to copy N:\other\MIDI\2003-01\Oud\Various\FLDSOGLD.MID: A device attached to the system is not functioning Unable to copy N:\other\MIDI\2003-01\Oud\Various\TOOMUCH1.MID: A device attached to the system is not functioning Unable to copy N:\other\MIDI\2003-01\Oud\Various\TEARSINH.MID: A device attached to the system is not functioning

Met vriendelijke groeten en bedankt voor de gratis storage!

Edwin.

0
dirkdvr 2 oktober 2017 (#120)

Sinds enige tijd kan de software niet meer inloggen. 1:Wat kan ik doen? 2: kan er een opsomming gegeven worden hoe de netwerkinstellingen best staan?

Groeten, Dirk

0
noennieh 28 september 2017 (#110)

ik ondervind sinds geruime tijd problemen met het synchroniseren van mijn foto's op mijn telefoon (samsung s7edge) heb de stack app al eens opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat. ook wil ik de map wijzigen maar mijn beeld blijft zwart

0
Nick Brouwer Admin 22 september 2017 (#84)

Hoi Nienke,

Het lijkt er op dat deze foutmelding specifiek optreedt door het gebruik van deze back-up programma's.

Je zou eens kunnen proberen om deze back-up programma's tijdelijk uit te schakelen en dan de synchronisatie nog eens uit te voeren.

Mocht de synchronisatie in dat geval wel lukken, dan is het goed mogelijk dat deze programma's niet compatibel zijn met het gebruik van STACK.

Mocht je de foutmelding nog steeds zien na het uitschakelen van de back-up programma's, neem dan contact op met onze supportafdeling via de knop 'Neem contact op' onderaan deze reactie. Via die weg kunnen we dit dan mogelijk verder voor je onderzoeken!

-Nick

0
naphoto 15 september 2017 (#68)

Deze foutmelding staat niet in het lijstje: 9/15/17 11:59:31 AM, Hapuna/2014temp? zijn kopie bestanden/telefoonkosten, stack,The item is not synced because of previous errors: Error downloading https://naphoto.stackstorage.com/remote.php/webdav/Hapuna/2014temp%3F zijn kopie bestanden/telefoonkosten - server replied: Conflict mijn vragen:

  1. wat moet ik nu doen?
  2. hoe moet ik dit conflict vermijden?
  3. er lopen twee andere back-up programma's (BackupBlaze, en Google's Backup & Sync). Is dat een probleem met Stack van TransIP? Zijn zij niet compatibel?

Bedankt bij voorbaat, Nienke

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op