Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Desktopapp synchronisaties resetten

Worden je bestanden niet goed gesynchroniseerd? In sommige gevallen is het nodig om de ingestelde synchronisaties te resetten. Hier leggen we uit hoe je dat doet.

Liever eerst contact met onze supportafdeling? We staan voor je klaar via een bericht in je TransIP-controlepaneel!


Windows

Sluit eerst de desktopapp af, in Windows doe je dat als volgt.

  • Klik rechtsonder naast de tijd van Windows met de rechtermuisknop op het icoon van de desktopapp.
  • Kies voor STACK afsluiten of Quit STACK.

Mogelijk is het STACK icoon verborgen. Klik dan geval eerst op het pijltje dat omhoog wijst in de taakbalk om het STACK icoon weer te geven.

Nu zoeken en verwijderen we de bestaande synchronisatie-databases op de onderstaande manier.

  • Open het programma PowerShell.
  • Plak onderstaande regel in PowerShell en druk op enter. Je ziet nu een lijst met lokale mappen die je synchroniseert met STACK, evenals de namen van de corresponderende synchronisatie-databases (dat zijn bestanden waarin de desktopapp bijhoudt welke bestanden nog moeten worden gesynchroniseerd).
cat $env:APPDATA\STACK\stack.cfg | Select-String journalPath,localPath | sort

Voer op dezelfde manier de onderstaande opdracht uit om de (eerste) synchronisatie-database te verwijderen. Daarbij zijn <localPath> en <journalPath> de waardes die je met de bovenstaande opdracht hebt gevonden.

rm -force <localPath>/<journalPath>

Dus bijvoorbeeld:

rm -force C:/Users/Felix/stack/._sync_790eec04eab5.db

Mocht je meerdere synchronisaties ingesteld hebben, herhaal de bovenstaande stappen dan voor de rest van de synchronisaties.

Na het verwijderen van alle synchronisatie-databases start je de desktopapp weer. Houd er rekening mee dat je lokale bestanden nu automatisch allemaal opnieuw vergeleken worden met de corresponderende bestanden op je STACK.

 


macOS

Sluit eerst de desktopapp af, in macOS doe je dat als volgt.

  • Klik rechtsboven in je scherm op het icoon van de desktopapp.
  • Kies voor STACK afsluiten of Quit STACK.

Nu zoeken en verwijderen we de bestaande synchronisatie-databases op de onderstaande manier.

  • Open de Terminal-app.
  • Plak onderstaande regel in Terminal en druk op enter. Je ziet nu een lijst met lokale mappen die je synchroniseert met STACK, evenals de namen van de corresponderende synchronisatie-databases (dat zijn bestanden waarin de desktopapp bijhoudt welke bestanden nog moeten worden gesynchroniseerd).
cat ~/Library/Preferences/STACK/stack.cfg | grep 'journalPath\|localPath' | sort

Voer op dezelfde manier de onderstaande opdracht uit om de (eerste) synchronisatie-database te verwijderen. Daarbij zijn <localPath> en <journalPath> de waardes die je met de bovenstaande opdracht hebt gevonden.

rm <localPath>/<journalPath>

Dus bijvoorbeeld:

rm /Users/felix/stack/._sync_790eec04eab5.db

Mocht je meerdere synchronisaties ingesteld hebben, herhaal de bovenstaande stappen dan voor de rest van de synchronisaties.

Na het verwijderen van alle synchronisatie-databases start je de desktopapp weer. Houd er rekening mee dat je lokale bestanden nu automatisch allemaal opnieuw vergeleken worden met de corresponderende bestanden op je STACK.

 


Linux

Sluit eerst de desktopapp af, in Linux doe je dat als volgt.

  • Open je favoriete terminal-app.
  • Plak onderstaande regel in de terminal en druk op enter. Je ziet nu een lijst met lokale mappen die je synchroniseert met STACK, evenals de namen van de corresponderende synchronisatie-databases (dat zijn bestanden waarin de desktopapp bijhoudt welke bestanden nog moeten worden gesynchroniseerd).
ps ax | grep stack
  • Kopieer het meest linker nummer van het stack proces, dit is de process ID van de desktopapp.
  • Voer de onderstaande opdracht uit om dit proces af te sluiten, waar <process ID> de waarde is die je zojuist hebt gevonden.
kill <process ID>

Nu zoeken en verwijderen we de bestaande synchronisatie-databases op de onderstaande manier.

  • Plak onderstaande regel in je terminal en druk op enter. Je ziet nu een lijst met lokale mappen die je synchroniseert met STACK, evenals de namen van de corresponderende synchronisatie-databases (dat zijn bestanden waarin de desktopapp bijhoudt welke bestanden nog moeten worden gesynchroniseerd).
cat ~/.config/STACK/stack.cfg | grep 'journalPath\|localPath' | sort

Voer op dezelfde manier de onderstaande opdracht uit om de (eerste) synchronisatie-database te verwijderen. Daarbij zijn <localPath> en <journalPath> de waardes die je met de bovenstaande opdracht hebt gevonden.

rm <localPath>/<journalPath>

Dus bijvoorbeeld:

rm /home/felix/stack/._sync_790eec04eab5.db

Mocht je meerdere synchronisaties ingesteld hebben, herhaal de bovenstaande stappen dan voor de rest van de synchronisaties.

Na het verwijderen van alle synchronisatie-databases start je de desktopapp weer. Houd er rekening mee dat je lokale bestanden nu automatisch allemaal opnieuw vergeleken worden met de corresponderende bestanden op je STACK.

 


Afhankelijk van de hoeveelheid bestanden die vergeleken moeten worden en je internetsnelheid kan dit proces enkele uren in beslag nemen.


 

In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je de synchronisaties in de desktopapp reset.

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling. Scrol hiervoor naar beneden en klik op de knop Neem contact op.

Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan een reactie achter!

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
yannickokken 12 juni 2022 (#8273)

Tnx, bij mij als ik een map uit de stack app deselecteerde werd deze niet van de computer verwijderd.

Nu werkt het weer goed.

0
sopkoppie 11 maart 2022 (#7745)

Mocht er een foutmelding komen dat de map die je wil syncen al gebruikt wordt, maak verborgen bestanden dan zichtbaar in de Verkenner en verwijder het .db-bestand. NB: niet doen terwijl de app nog aan het syncen is.

0
bvinapo 20 september 2021 (#6550)

Het duurt veel te lang om door alle mogelijkheden/oplossingen te scrollen. Een telefoon desk zou mijn probleem - niet synchroniseren - in 30 sec kunnen verhelpen.

0
sdb1945 25 juni 2021 (#6064)

Dit is gewoon belachelijk ik ben 76 en geen kerngeleerde

0
sdb1945 12 november 2020 (#5020)

Waarom kan de sync niet gewoon aangezet worden S.de Boer

0
James van den Pol Admin 27 oktober 2020 (#4941)

We hebben je sync client weer aangezet @wilam. Je kunt dus gerust weer gebruik maken van de desktopapplicatie :-)

0
wilam 25 oktober 2020 (#4938)

Hallo, Kunt u mij de desktop client sync weer aanzetten. Dank je wel. Groet, Wing

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op