Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

De VPS mailservice geeft een SPF-foutmelding

Maak je gebruik van de VPS mailservice en krijg je de foutmelding "SPF records for <hostname> have not been configured correctly. Please see https://www.transip.eu/knowledgebase/entry/350 for more information." ? Het betreffende DNS-record kan dan niet teruggevonden kunnen worden door onze mailservers.

vps mailservice spf-record

Er zijn doorgaans vier mogelijke oorzaken van dit probleem:

  • Je probeert e-mails door te sturen / forwarden. Het is helaas niet mogelijk e-mails door te sturen met de VPS-mailservice.
     
  • Je hebt de DNS-records correct ingesteld, maar de DNS-wijziging is nog niet verwerkt. Dit kan maximaal 24 uur duren (doorgaans een stuk korter) voordat de wijzigingen wereldwijd verwerkt en zichtbaar zijn. Dit is iets waar wij helaas geen invloed op hebben.
     
  • De DNS-records zijn onjuist ingesteld. Om dit op te lossen kun je het beste controleren of het bovenstaande record succesvol aan het (sub)domein is toegevoegd, waar je vanaf probeert te mailen. Je kunt voor het instellen van de DNS-records voor de mailservice op je domein dit artikel gebruiken. Gaat het op een subdomein? Dan vind je hier meer informatie terugvinden over het instellen daarvan.
     
  • Je gebruikt een ander domein, dan het domein waarvoor je de DNS-records hebt ingesteld. Dit kun je controleren door in de foutmelding te kijken naar het stukje waar in het voorbeeld hierboven <hostname> staat. Is dit een ander domein dan waarmee je wil mailen? Controleer dan je mailserver op je VPS en de instellingen in de mailsoftware waaruit je de mail stuurt.

Voor algemene tips bij problemen met de VPS mailservice, zie dit artikel.


 

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
bonophosting 16 september 2021 (#6532)

Het kan ook zijn dat je een dubbele reeds bestaande SPF record in je dns hebt staan. Bijvoorbeeld als je eerst een andere mail service gebruikte. Het kan dus zijn dat je een geldige transip spf record hebt toegevoegd, maar als er nog een SPF record bestaat geeft dit dus een foutmelding van de transip mail server.

0
Matthijs van Beek Admin 3 december 2018 (#2326)

k heb even meegekeken en het probleem zit hem in je SPF-record; het is nu een lange tekst-string, maar tussen iedere toevoeging moet een spatie, dus bijvoorbeeld: v=spf1 +a +mx ip4:123.123.123.123 include:_spf.transip.email ~all

0
yesblue 2 december 2018 (#2322)

@moviat, ik heb dit probleem ook met mijn vps, heb jij hier een oplossing voor gevonden ? Ik kom met de support helaas niet verder...

Groetjes,

Patrick

Email: Patrickdelima@icloud.com

0
moviat 17 december 2017 (#512)

Deze pagina (URI) wordt ook gebruikt bij de volgende melding: "421 4.7.0 An Internal Server Error has occurred. SPF records for <domain name> could not be verified. Please try again later. Please see https://www.transip.eu/question/110000767 for more information."

Ik heb gemerkt dat met een dig +trace de TXT record van een domein toch op te vragen is.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op