Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil mijn e-mailadres instellen

Met onze E-mail Only- en webhostingpakketten maak je naar wens e-mailadressen aan. Je kan je e-mailadressen bij TransIP altijd via de webmail benaderen, maar we kunnen ons voorstellen dat je hier ook een e-mailprogramma voor wil gebruiken.

Daarom vind je hieronder de algemene instellingen benodigd voor het instellen van een e-mailadres. Daaronder vind je een overzicht van handleidingen waarmee je eenvoudig je e-mailadressen instelt op een e-mailprogramma van je computer, tablet of telefoon.

Let op: Het is niet mogelijk om e-mailforwards of e-mailgroepen op deze manier in te stellen, aangezien hier alleen e-mail mee wordt doorgestuurd.

 

Meer informatie over e-mailforwards en e-mailgroepen vind je in het artikel 'Ik wil mijn e-mail doorsturen naar één of meerdere e-mailadressen'.


Algemene e-mailinstellingen

Voor het instellen van je e-mailadres heb je de juiste instellingen nodig voor zowel inkomende (IMAP of POP3) als uitgaande (SMTP) e-mail.

Bij het instellen van een e-mailaccount wordt er gevraagd om een protocol (IMAP of POP3) te kiezen voor je inkomende e-mail. We raden aan om eerst een bewuste keuze tussen deze protocollen te maken voordat je je e-mailadres instelt. Bekijk het artikel over de verschillen tussen IMAP en POP3 voor meer informatie.

De instellingen zijn voor elk e-mailprogramma hetzelfde, je kunt ze hieronder terugvinden.


Instellingen voor inkomende e-mail (IMAP)

  • Server: imap.transip.email
  • Poort: 993
  • SSL: ingeschakeld
  • Gebruikersnaam: je e-mailadres
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat je voor dit e-mailadres hebt ingesteld

Instellingen voor inkomende e-mail (POP3)

  • Server: pop3.transip.email
  • Poort: 995
  • SSL: ingeschakeld
  • Gebruikersnaam: je e-mailadres
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat je voor dit e-mailadres hebt ingesteld

Instellingen voor uitgaande e-mail (SMTP)

  • Server: smtp.transip.email
  • Poort: 465
  • SSL: ingeschakeld
  • Gebruikersnaam: je e-mailadres
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat je voor dit e-mailadres hebt ingesteld

Handleidingen om je e-mail in te stellen

Hoewel je met de algemene instellingen in elk e-mailprogramma je TransIP e-mailadres kunt instellen, zijn de stappen overal anders. Hieronder vind je onze handleidingen voor het instellen van jouw e-mailadres in verschillende e-mailprogramma's.


E-mail instellen via Windows

Ik wil mijn e-mail instellen via Outlook 2010, 2013 en 2016 (Windows)
Ik wil mijn e-mail instellen via Outlook voor Office 365
Ik wil mijn e-mail instellen via de Mail app voor Windows 10
Ik wil mijn e-mail in Thunderbird instellen


E-mail instellen op je Mac

Ik wil mijn e-mail instellen via Outlook 2016 (macOS)
Ik wil mijn e-mail instellen via Mail voor macOS


E-mail instellen in Gmail

Ik wil mijn e-mail in Gmail instellen


E-mail instellen op je telefoon en tablet

Ik wil mijn e-mail op Android instellen
Ik wil mijn e-mail op mijn iPhone of iPad instellen


Webmail

Je kunt uiteraard je e-mail altijd in je browser bekijken met de TransIP webmail. In het artikel 'Aan de slag met de TransIP-webmail' lees je hoe je de verschillende functies van de webmail benut.


 

Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je kunt hen benaderen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'. 

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
panrecords 24 september 2022 (#8834)

Ik gebruik Thunderbird als e-mail programma

0
meesbos 21 juni 2022 (#8351)

Beste gebruikers,

Ik heb mijn e-mail van transip gekoppeld aan mijn gmail, maar als ik iets van mijn gmail verwijderd wat naar mijn transip mail is gestuurd gaat het niet weg bij transip. ik wil dit wel graag, wand anders staat heel die mail vol, maar ik wil niet twee mails schoonmaken/bijhouden. Hoop dat het een beetje duidelijk is. Hoop dat iemand mij kan helpen.

0
Nick Brouwer Admin 5 juli 2019 (#3269)

@rutgervandijk

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
rutgervandijk 1 juli 2019 (#3262)

Beste TransIP,

Mijn mailbox is bijna vol (94%). Is het mogelijk deze capaciteit te verhogen? Mijn stackruimte heeft nog ruimte genoeg, kan ik dit deels gebruiken voor extra mail ruimte? Of hebben jullie tips met het verkleinen van deze mailbox zonder belangrijke berichten te verliezen?

Soms heb ik dat een mail niet wil versturen vanaf mijn MacBook Pro via getetherde 4G data. Tips?

Met vriendelijke groeten, Rutger

0
Nick Brouwer Admin 28 september 2018 (#2006)

@janplak

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
Nick Brouwer Admin 28 augustus 2018 (#1845)

@valkaenator

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
valkaenator 28 augustus 2018 (#1843)

Ik stuur een email vanuit mijn gmail en het komt nooit aan bij de webmail. Mijn berichten komen wel binnen bij de gmail.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op