Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

De algemene instellingen voor mijn e-mailadres

Met de webhosting- en E-mail Only-pakketten van TransIP maak je eenvoudig e-mailadressen aan. Om deze e-mailadressen vervolgens in een e-mailprogramma (zoals Outlook en Apple Mail) in te stellen, gebruik je de e-mailinstellingen uit dit artikel.

Voor een uitgebreide uitleg per e-mailprogramma raden we aan het artikel 'Ik wil mijn e-mailadres instellen' te lezen.

Let op: Bij het instellen van een e-mailaccount wordt er gevraagd om een protocol (IMAP of POP3) te kiezen voor je inkomende e-mail.

 

We raden aan om eerst een bewuste keuze tussen deze protocollen te maken voordat je je e-mailadres instelt. Bekijk het artikel over de verschillen tussen IMAP en POP3 voor meer informatie.


Instellingen voor inkomende e-mail (IMAP)

  • Server: imap.transip.email
  • Poort: 993
  • SSL: ingeschakeld
  • Gebruikersnaam: je e-mailadres
  • Wachtwoord: het wachtwoord dat je voor dit e-mailadres hebt ingesteld

Instellingen voor inkomende e-mail (POP3)

    • Server: pop3.transip.email
    • Poort: 995
    • SSL: ingeschakeld
    • Gebruikersnaam: je e-mailadres
    • Wachtwoord: het wachtwoord dat je voor dit e-mailadres hebt ingesteld

    Instellingen voor uitgaande e-mail (SMTP)

      • Server: smtp.transip.email
      • Poort: 465
      • SSL: ingeschakeld
      • Gebruikersnaam: je e-mailadres
      • Wachtwoord: het wachtwoord dat je voor dit e-mailadres hebt ingesteld


      Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

      Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.

      Heb je ook een goed idee?

      Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

      Heeft dit artikel je geholpen?

      Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

      Reacties

      Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

      0
      David Evers Admin 15 maart 2023 (#9646)

      @jsserver Wanneer alle instellingen uit dit artikel juist zijn en je geen mail binnen krijgt, controleer dan of het MX-record juist staat ingesteld voor je domeinnnaam. Het juiste MX-record voor e-mailadressen bij ons vind je in dit artikel.

      0
      jsserver 13 maart 2023 (#9637)

      krijg inkomende mail niet binnen via IMAP, SMTP uitgaand wel OK. Op mob tel. bij check waren de gegevens goed en kon er aangemeld worden ook via de webportaal bij TransIP

      0
      David Evers Admin 3 augustus 2022 (#8504)

      @ruudsjitsema We hebben ook een hulpartikel voor het instellen van je e-mailadres voor Android specifiek: Ik wil mijn e-mail op Android instellen. Krijg je nog steeds een foutmelding, dan raad ik je aan om een berichtje te sturen naar onze supportafdeling, zij helpen je graag verder! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

      0
      ruudsijtsema 1 augustus 2022 (#8495)

      Ik worstel met het installeren van mijn email adres op mijn Samsung mobiel. Bwen gekomen tot "inkomende serverinstellingen controleren ....." waarna kan account niet verifiëren "imap.transip.email reageert niet. U kunt het instelproces voortzetten, maar u kunt pas e-mails verzenden en ontvangen nadat uw account is geverifieerd".

      0
      David Evers Admin 3 juni 2022 (#8228)

      @bartcoenradi Ik raad je aan om dit Knowledge Base artikel te volgen voor het instellen van je e-mailadres op iPhone: Ik wil mijn e-mail op mijn iPhone of iPad instellen

      Kom je er niet uit, dan kun je onze helden van support benaderen via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina.

      1
      bartcoenradi 1 juni 2022 (#8210)

      Kom er nog niet uit voor de iphone.

      0
      Nick Brouwer Admin 9 september 2019 (#3505)

      @richardbronkhorst

      Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

      1
      richardbronkhorst 28 augustus 2019 (#3465)

      Geachte heer/mevrouw, Bij ons bestaande mailadres contact@thaisawoi.nl wordt nu de mail doorgestuurd naar mailadres richietbronky@yahoo.nl. Dit laatste mailadres is niet meer in gebruik wilt u deze koppeling weghalen en hiervoor in de plaats thaisawoi@gmail.com koppelen.

      Alvast bedankt

      met vriendelijke groet,

      Thai Sawoi

      Richard Bronkhorst

      0
      Nick Brouwer Admin 23 juli 2019 (#3338)

      @mblank

      Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

      0
      mblank 20 juli 2019 (#3329)

      ik denk alles goed ingevuld te hebben aangaande hello@terramasiaibiza.com ( imap ) ....ik ontvang wel maar ik kan niet versturen ...wel op mijn iPhone maar niet als ik t via mail programma van mijn mac doe.

      graag hoor ik van u wat ik kan doen

      0
      Nick Brouwer Admin 19 juni 2019 (#3222)

      @dgelaudie

      Windows Live Mail wordt helaas niet langer ondersteund door Microsoft. Om deze reden is het ook niet meer mogelijk om e-mailadressen hierin in te stellen.

      We raden daarom aan om een nieuwer e-mailprogramma te gebruiken. In dit artikel vind je uitleg over het instellen van je e-mail op diverse e-mailprogramma's.

      0
      dgelaudie 12 juni 2019 (#3198)

      Hallo,

      Ik krijg het maar niet voor elkaar om met windows livemail mails te versturen. Vandaag kreeg ik de vraag of ik echt vanaf dit mailadres de mail wilde versturen ivm verificatie en dus moet ik het nu toch in orde maken na al die tijd. gr Danny

      0
      Nick Brouwer Admin 3 juni 2019 (#3152)

      @wijnant

      Excuses voor de late reactie. Afgelopen woensdag vond er helaas een korte storing plaats op de webmail, waardoor deze verminderd bereikbaar was. De storing was echter dezelfde middag verholpen. Onze excuses voor het ongemak!

      0
      wijnant 29 mei 2019 (#3131)

      Ik krijg sinds een kwartier de foutmelding bij via de browser inloggen op mijn transip email dat de verbinding met de IMAP-server is mislukt? Is hier iets aan de hand?

      mvg Ysbrand Wijnant

      0
      Nick Brouwer Admin 23 mei 2019 (#3114)

      @daveysmit

      Ai, dat is vervelend! Deze plek is echter bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren.

      Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

      0
      daveysmit 22 mei 2019 (#3111)

      Goedemorgen,

      Ik kan sinds gister geen email meer versturen wel ontvangen kan iemand mij daar mee helpen?

      0
      Nick Brouwer Admin 25 februari 2019 (#2756)

      @chamaro

      Ai, dat is vervelend. Wanneer je je e-mailadres aanmaakt, geef je hier direct het e-mailadres bij op. Mocht je het wachtwoord niet meer weten, dan lees je in dit artikel hoe je het wachtwoord eenvoudig weer wijzigt.

      0
      chamaro 23 februari 2019 (#2753)

      Beste, ik kan mij niet herinneren een wachtwoord te hebben ontvangen voor het nieuwe mail adres via TransIP.

      Ook kan ik bergen zien waar ik een nieuwe kan aanvragen.

      Graag verneem hoe of wat ik kan doen.

      0
      Matthijs van Beek Admin 11 december 2018 (#2364)

      @tdh,

      Zou je hiervoor een bericht naar onze supportafdeling kunnen sturen en aangeven om welk domein het gaat? Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

      0
      tdh 10 december 2018 (#2361)

      Gek genoeg kan ik wel mail versturen, maar niet ontvangen. Configureren via imap en desktopclient gaat niet. Webmail kan ik inloggen en mail versturen maar komt niks binnen.

      0
      Nick Brouwer Admin 4 december 2018 (#2334)

      @gatesoft

      Dit komt omdat je bij de IMAP-instellingen imap.transip.email moet invullen en bij de SMTP-instellingen smtp.transip.email. Als je de juiste gegevens bij de juiste instellingen invoert, zal de e-mail netjes geconfigureerd kunnen worden.

      0
      gatesoft 4 december 2018 (#2333)

      Ik krijg vanaf de IMAP client het melding "connection refused" voor smtp.transip.email. ????

      0
      Nick Brouwer Admin 16 augustus 2018 (#1774)

      @dikke18

      Wij hebben geen inzicht in de configuratie van je VPS en kunnen daarom niet aangeven hoe je de wachtwoorden van je e-mailaccounts in kan zien.

      Wanneer je e-mailaccounts door een andere partij op je VPS zijn geconfigureerd, is het van belang dat je deze partij hierover benaderd. Zij kunnen je hier ongetwijfeld bij van dienst zijn!

      0
      dikke18 15 augustus 2018 (#1772)

      beste, ik wil graag de wachtwoorden van mijn diverse emailaccounts weten. een andere partij heeft het VPS verhaal bij u georganiseerd dus het systeem is mij niet bekend en kan het nergens vinden. m.vr.gr. Theo

      0
      finnrt 24 april 2018 (#1160)

      Iemand enig idee met welke settings ik de email kan linken aan Laravel Framework?

      Krijg deze error: (1/1) Swift_TransportException Expected response code 220 but got code "", with message ""

      1
      hexashots 17 april 2018 (#1120)

      @Nick Brouwer, hartelijk bedankt! heel duidelijk zo. opzich begrijpelijk dat het allemaal nog niet verhuisd is. bedankt!

      Olivier

      0
      Nick Brouwer Admin 17 april 2018 (#1119)

      @hexashots

      Goed om te horen dat het is gelukt je e-mail in te stellen!

      In dit geval komen de e-mails nog niet aan, omdat het domein nog niet naar ons verhuisd is. Ik heb je zojuist een bericht in je controlepaneel gestuurd met meer inhoudelijke informatie :-)

      0
      hexashots 17 april 2018 (#1118)

      Het instellen is perfect gelukt, dankzij de heldere uitleg boven. na een paar testmails te hebben verstuurd zie ik dat al mijn mailtjes in de spam-folder terecht komen, hoe kan ik dit voorkomen?

      hartelijke groet, Olivier Groot

      0
      Nick Brouwer Admin 26 februari 2018 (#835)

      @wereldvlaggen

      In dat geval raad ik je aan om onze supportafdeling te benaderen. Ik vermoed dat het hier om foutieve DNS instellingen gaat, waardoor sommige e-mail niet juist aankomt.

      Onze supportafdeling kan dit direct voor je nakijken als je een bericht stuurt via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina :-)

      0
      wereldvlaggen 26 februari 2018 (#834)

      Hoi Nick, de instellingen heb ik gekeken, echter kom ik er nog niet uit.

      0
      Nick Brouwer Admin 26 februari 2018 (#833)

      @wereldvlaggen

      Ai, dat is vervelend! We helpen je hier natuurlijk graag bij.

      Onze support afdeling is echter niet telefonisch bereikbaar. Omdat bij veel vragen er nauwkeurig zaken uitgezocht moeten worden werken wij via het ticket systeem en de email. Op deze wijze kunnen we onze klanten beter van dienst zijn.

      Als je de knop 'Neem contact op' onder dit artikel gebruikt, kun je onze supportafdeling benaderen. We streven er naar om je binnen een uur van een antwoord te voorzien.

      0
      wereldvlaggen 26 februari 2018 (#832)

      Nieuwe pc, nieuwe Outlook. emailadres 1 werkt perfect, emailadres niet. Test email van MS komt wel binnen maar de resterende ( oude ) niet. Alles ' overgenomen ' maar werkt helaas niet. Ik vertrek morgen naar het buitenland, zou iemand van support me even kunnen bellen, ik zou het echt waarderen.

      0
      Nick Brouwer Admin 15 januari 2018 (#623)

      @villadata

      Vervelend om te horen dat het nog niet lukt om je e-mailadres in te stellen. Ik heb het nagekeken en zie dat je in jouw situatie probeert je e-mail in te stellen in een extern boekhoudprogramma. Wij kunnen niet garanderen dat onze e-maildiensten op alle externe programma's werkzaam zijn.

      De gegevens die je hierbij hebt ingevoerd zijn verder wel correct, dus het probleem ligt inderdaad niet hier. We raden je dan ook aan om de maker dan wel leverancier van het boekhoudprogramma te benaderen. Zo kun je na gaan of er iets in de instellingen van het programma aangepast kan worden. Mochten de instructies van de maker niet duidelijk zijn, dan kijken onze helden van support hier graag met je naar. Je kunt hen benaderen met de knop 'Neem contact op' onder dit artikel.

      0
      villadata 11 januari 2018 (#603)

      Het zou goed zijn als jullie het probleem helpen oplossen. Dat doen jullie nu niet. Alleen geven jullie aan dat jullie het niet weten. Alles is correct ingevuld aan onze kant. Het probleem ligt dus niet hier.

      1
      uutelst 29 november 2017 (#402)

      helder en step by step!

      Kom je er niet uit?

      Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

      Neem contact op