Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

De desktopapplicatie van STACK

Met de desktop applicatie van STACK synchroniseer je eenvoudig een map op je computer met een map op je STACK. Dit betekent dat de inhoud van de synchronisatiemap op je computer altijd gelijk blijft aan de inhoud van de doelmap op je STACK.

Als je bijvoorbeeld een document in de synchronisatiemap plaatst, zal deze direct geüpload worden naar de doelmap op je STACK. Dit werkt ook andersom; verwijder je een bestand uit de doelmap, dan zal deze ook uit de synchronisatiemap verdwijnen.

In dit artikel leggen we uit hoe je bestanden synchroniseert met de STACK-desktopapplicatie.


Installeer de desktopapplicatie

Om de STACK-desktopapplicatie te gebruiken, is het van belang dat je deze eerst op je computer installeert. De hiervoor benodigde installer vind je door in te loggen op het controlepaneel met je TransIP-account. Mocht je de inloggevens van je TransIP-account niet meer weten, volg dan de stappen in het artikel 'Ik ben mijn inloggegevens kwijt'.

Zodra je op je controlepaneel bent ingelogd, klik je bovenaan de pagina op het tabblad 'STACK'. Scrol nu naar beneden en klik naast 'Jouw STACK apps' op het tandwiel.

STACK apps downloaden

Op deze pagina zie je een overzicht met beschikbare downloads voor de STACK-desktopapplicatie. Naast de desktopsoftware zie je hier ook de apps terug voor Android en iOS. Wanneer je deze pagina op je smartphone of tablet bezoekt kun je hier de mobiele apps downloaden. Deze zijn overigens ook gewoon in de Play Store en App Store te vinden.

De verschillende STACK software

Klik nu onder jouw besturingssysteem op 'Downloaden'. Zodra het bestand is gedownload kun je deze openen om de installatie-wizard te starten. Mocht er een beveiligingswaarschuwing getoond worden, klik dan op 'Uitvoeren'.

De STACK-desktopapplicatie is alleen compatibel met de 64-bits versie van Windows, macOS en Linux.


Configureer de STACK desktopapplicatie

Zodra de installatie-wizard is afgerond wordt er gevraagd of je de STACK-desktopapplicatie wil openen. Wanneer je STACK voor het eerst opent zal er gevraagd worden om het 'Serveradres' in te vullen.

vul het serveradres in

Hier vul je jouw STACK-webadres in, die je kan vinden binnen het tabblad 'STACK' in je controlepaneel. Onder 'Jouw STACK webadres' zie je, je raadt het al, je STACK-webadres terug.

Vul nu jouw STACK webadres in en klik vervolgens op 'Next'.



De applicatie opent een pagina in je browser zodat je kunt inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord van STACK. Als two-factor authentication (2FA) is ingeschakeld voor jouw gebruiker, moet er ook een two-factor code ingevuld worden. Deze wordt gegenereerd door de two-factor app op je smartphone (bijvoorbeeld Google Authenticator of Authy).

Klik op 'Verifiëren' zodra je deze gegevens hebt ingevuld. Na het verifiëren word je doorgestuurd naar de volgende stap in de configuratie.

Waar vind ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord van STACK?

Je gebruikersnaam van je STACK vind je eveneens terug in je controlepaneel. Ga hiervoor opnieuw naar het tabblad 'STACK' en klik aan de rechterzijde op 'Beheren', gevolgd door 'Wachtwoord resetten'.

Wachtwoord resetten

Naast 'Gebruikersnaam' zie je direct jouw gebruikersnaam terug. Mocht je het wachtwoord van je STACK niet meer weten, dan kun je het wachtwoord op deze pagina direct aanpassen.

Jouw STACK gebruikersnaam en wachtwoord

Let op: De gebruikersnaam en het wachtwoord voor STACK zijn niet gelijk aan de inloggegevens van je controlepaneel.


Als je daarnaast de gebruikersnaam moet invullen voor het gebruik van één van de STACK-applicaties, onthou dan dat de gebruikersnaam hoofdlettergevoelig is. Dit betekent dat de gebruikersnaam alleen werkt als je deze met kleine letters invoert.



Naast 'Server' heb je nu de keuze om alles wat op je STACK staat te synchroniseren of om een selectie te maken van wat je vanuit STACK naar de lokale synchronisatiemap wil synchroniseren.

Naast 'Lokale map' geef je op wat jouw synchronisatiemap moet worden. Deze synchronisatiemap bevindt zich op je computer; mappen en bestanden die je hierin plaatst zullen naar STACK gesynchroniseerd worden.

Kies je lokale map

Nadat je een keuze hebt gemaakt klik je op 'Verbinden...'.


Het gebruik van de STACK-desktopapplicatie

Nadat je bent verbonden, wordt het instellingenvenster van de desktopapplicatie geopend. Mocht je het venster gesloten hebben, dan kun je deze weer via de taakbalk openen. Klik met de rechtermuisknop op het STACK-icoon en klik op 'Instellingen... / Settings...' om het instellingenvenster weer te openen.

Je ziet nu een aantal tabbladen terug. 


Instellingenvenster

Klik op het linker tabblad (waar jouw gebruikersnaam en STACK-webadres vermeld zijn) om het instellingenvenster te tonen. Hier zie je welke mappen gesynchroniseerd worden.

Synchronisatiebeheer

Je kunt hier de synchronisatie voor specifieke mappen in- en uitschakelen door het vakje naast de map aan- of uit te vinken en dan op 'Toepassen / Apply' te klikken.

Let op: Mappen die je uitvinkt, zullen uit de synchronisatiemap op je computer verwijderd worden. De mappen zullen echter wel nog op STACK blijven staan.

Naast het STACK-icoon zie je een knop met drie puntjes. Klik hierop om de opties voor het synchroniseren te tonen.

  • Openen map: Hiermee open je de synchronisatiemap op jouw computer. Bestanden of mappen die je hier in plaatst zullen met STACK gesynchroniseerd worden. Zodra het bestand of de map succesvol is gesynchroniseerd, zul je hier een groen vinkje bij terugzien.
     
  • Pauzeren Sync: Hiermee kun je de synchronisatie van je bestanden en mappen pauzeren. Je kunt de synchronisatie hervatten door opnieuw met de rechtermuisknop op het STACK icoon te klikken en daarna op 'Hervat sync' te klikken.
     
  • Verwijderen map sync verbinding: Hiermee verwijder je de synchronisatie van jouw lokale STACK map. Hiermee worden de bestanden in jouw lokale map niet verwijderd, echter worden deze niet meer met STACK gesynchroniseerd.

    Mocht je op deze manier de synchronisatie met je lokale map hebben verwijderd en dit terug willen draaien, klik dan op 'Voeg map synchronisatie verbinding toe' en voeg de lokale map weer toe.

Activiteit

In dit tabblad vindt je een overzicht terug van de serveractiviteit en de synchronisatiegeschiedenis.

Wanneer een map of bestand niet gesynchroniseerd is, klik je op 'Niet gesynchroniseerd' om de oorzaak hiervan te zien. Bekijk het artikel 'Ik zie een foutmelding in de STACK desktopapplicatie' voor meer informatie en uitleg over de meest voorkomende oorzaken.

Niet gesynchroniseerd

Als je onderaan dit venster op 'Kopieer / Copy' klikt, kopieer je het huidige activiteitentabblad naar je klembord.


Algemeen

Onder 'Algemeen' kun je de algemene instellingen van de STACK desktopapplicatie beheren. Zo kun je onder andere aangeven of de desktopapplicatie gestart moet worden bij het opstarten van je computer, of je notificaties op je bureaublad wil ontvangen en zie je terug of er een update voor de software beschikbaar is.

tabblad algemeen


Netwerk

In het laatste tabblad kun je de netwerkinstellingen van de desktopapplicatie beheren. Zo kun je aangeven of je van een proxy gebruik wenst te maken bij het verbinden met STACK. Daarnaast kun je ook de bandbreedte van de desktopapplicatie beperken.

tabblad netwerk



In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je gebruik maakt van de STACK desktopapplicatie .

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling.

Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan een reactie achter!

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
rtwitje 24 augustus 2022 (#8681)

Mijn stack app op mijn Windows 10 Desktop werkt al enige tijd niet meer. Is daar een oplossing voor?

0
evanmeerendonk 16 augustus 2022 (#8609)

De App werkt nog steeds niet. Ik overwoog maar elders ruimte te komen en weg te gaan bij TransIp. Maar tenslotte heb ik dezelfde functionaliteit gevonden in het programma FileFreeSync. Je kunt daar batch-files mee aanmaken om directories te synchroniseren of te spiegelen. En het werkt ook via FTP als je dat wilt.

0
thoc 27 juni 2022 (#8381)

App werkt helemaal niet met windows 10 en 11

0
evanmeerendonk 15 juni 2022 (#8309)

Ik werk met Windows 10. Bij mij functioneert de laatst versie van de app ook helemaal niet: hij installeert wel en opent in eerste instantie dan ook, maar zodra ik hem vervolgens sluit kan ik er nadien op klikken wat ik wil, maar start hij niet. Precies hetzelfde probleem als bij dbaas vermoed ik. Ik ga dus ook graag terug naar de voorgaande versie; maar heeft iemand een idee waar ik die vandaan zou kunnen halen?

0
dbaas 29 mei 2022 (#8186)

@marwink2, ik heb hem inmiddels ook weer aan de praat. Uninstall en reinstall hielp niet, incl. verwijderen mappen (zoals door jou aangegeven), maar met een voorgaande versie (2.8.2.25721 build 20210809) werkt alles wel weer naar behoren. Zelfs na paar keer deinstall/reinstall van de laatste versie (2.10.1.35416 build 20220504) kreeg ik deze niet werkend.

0
marwink2 29 mei 2022 (#8183)

@dbaas, Oplossing bij mij was uiteindelijk: Stack nogmaals gedeïnstalleerd - handmatig de stack map in roaming en local volledig verwijderd (deze verdwijnen kennelijk niet met uninstall) - en tenslotte stack nogmaals opnieuw geïnstalleerd.

0
dbaas 28 mei 2022 (#8180)

@marwink2, hier zelfde. Al oplossing hiervoor (gekregen)?

0
marwink2 25 februari 2022 (#7676)

Na een pc-crash heb ik stack opnieuw moeten installeren. Installatie (op oudere Windows PC) ging goed maar de applicatie start niet op. Alles weer volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. Graag hulp!

0
nogaltijdstralend 18 februari 2022 (#7625)

Hallo, mijn desktop app van Stack werkt niet op mijn Window11 pc. Synchronisatie vindt wel plaat. Als ik met linkermuis knop app aanklik gebeurt er niets. Met rechtermuisknop zie ik alleen de normale optiesverschijnen zoals kopieren enz. Niet een optie om synchroniatie aan of uit te zetten. App deinstaleren en opnieuw installeren geen geen ander resultaat. Wie weet de oplossing?

1
wouterdeboer 15 februari 2022 (#7601)

Prima beschrijving als alles goed gaat maar waar vind ik de foutmeldingen die onderweg ontstaan? Zoals de foutmelding The folder is used in a sync connection. Hoe krijg je die foutieve melding uit het systeem?

0
mvanreijen 3 februari 2021 (#5317)

Vraagje over deze applicatie.

Ik heb een schijf op mijn computer met een hoop data. Allemaal dingen waar ik de afgelopen jaren aan gewerkt heb. Wat ik zou willen is dat de hele schijf gesynct wordt, daar slaap ik vast beter van.

M'n Stack ruimte is nu leeg. Wat gaat er gebeuren als ik de app installeer en 'm aan D:\ koppel? Gaat hij dan D:\ syncen en dus leeggooien? Of gaat hij dan syncen en dus alles uploaden? Of moet ik een lege directory aanwijzen?

Ik lees hierboven dat er situaties zijn waarbij de lokale data verdwijnt, en dat mag dus niet gebeuren..

Mic

0
etiennetss 13 december 2020 (#5122)

Werking synchronisatie


Functioneel wil ik voor belangrijke bestanden bij een crash van de iMac een andere kopen en de bestanden kunnen terugkoppelen aan de nieuwe computer. Bij een nieuwe computer is de betreffende directory met belangrijke bestanden leeg. Ik vraag mij af:
Zal de synchronisatie ervoor zorgen dat de lege directory wordt gesynchroniseerd? (in dat geval ben ik namelijk al mijn bestanden kwijt)`

0
roelandsmits 5 november 2020 (#4969)

Is het mogelijk om de desktopapplicatie van STACK automatisch op bepaalde tijden stippen/intervallen een back up te laten maken en i.p.v. continue?

0
wilcopancras 5 november 2020 (#4962)

Onderstaande truukje werkt helaas niet zomaar, omdat tijdens het de-installeren de configuratiebestanden niet verwijderderd worden. Deze bestanden staan in in de map (C:\users\<ik>\AppData\Roaming\STACK). Wanneer je Stack de-installeert en weer opnieuw installeert is er niets veranderd. Als je deze map handmatig verwijderd werkt het wel.

Ik wilde mijn stack ook verplaatsen van mijn C:\ schijf naar mijn E:\ schijf, ivm de beschikbare ruimte, maar ik heb dit iets anders aangepakt dan in het (korte) antwoord.

Ik heb: 1) in de stack-app op windows alle vinkjes verwijderd. Hierdoor worden alle bestanden van de PC (in de map op C:) verwijderd, maar ze staan nog wel op de STACK cloud opslag.

2) via het Windows control panel > uninstall program uitgevoerd,

3) handmatig bovenstaande map verwijderd,

4) via de site van transip het installatie bestand opnieuw gedownload (zie bovenstaand artikel),

5) tijdens de installatie een nieuwe map geselecteerd. Zie tweede plaatje onder link

Zo worden de bestanden vanaf de stack naar de nieuwe map op de PC gekopieerd.

Overigens, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'er dubbel opstaan'. Ik heb zelf één map met stack-bestanden (synchronisatiemap?) Alles wat ik daarin zet wordt automatisch veilig gesteld op STACK en kan ik bv. ook vanaf mijn telefoon benaderen. Dit is voor mij voldoende. Je kunt in de stack-app trouwens er ook voor kiezen om alle mappen uit te vinken, dan wordt er niets meer met je PC gesynchroniseerd - maar dan gaat voor mij het hele idee een beetje verloren.

0
lschaap 10 oktober 2020 (#4899)

k zie dat al de mappen die ik synchroniseer in de STACK app voor windows10, een kopie gemaakt wordt in een synchronisatiemap. Echter deze staat nu op de C-drive, hoe kan ik het verplaatsen naar een andere Harddisk op mijn p.c.? Eigenlijk jammer, want zo hou ik weinig schijfruimte over op mijn p.c. als alles er dubbel opstaat.

Antwoord: De makkelijkste manier:

  • De-installeer STACK.
  • Verplaats dan de STACK map naar de andere schijf
  • Installeer STACK opnieuw
  • Kies tijdens de installatie de STACK map op de andere schijf.

Met vriendelijke groet, Abel de Vos

Kies tijdens de installatie in de app bij "Lokale map" de juiste drive/map Later bij Synchronisatie kan je evt. de map uitvinken, zodat er alleen naar de cloud wordt geupload.

Bertus p.s. Ik vind de uitleg hier boven niet duidelijk.

0
jtp 16 september 2020 (#4841)

@Felix Smit, inmiddels 3 weken en nog geen reactie op mijn oorspronkelijke vraag

0
lschaap 13 september 2020 (#4834)

Ik zie dat al de mappen die ik synchroniseer in de STACK app voor windows10, een kopie gemaakt wordt in een synchronisatiemap. Echter deze staat nu op de C-drive, hoe kan ik het verplaatsen naar een andere Harddisk op mijn p.c.? Eigenlijk jammer, want zo hou ik weinig schijfruimte over op mijn p.c. als alles er dubbel opstaat.

0
jtp 2 september 2020 (#4816)

@Felix Smit, nog geen reactie hierop?: @jtp

0
zennes 26 augustus 2020 (#4796)

@Felix Smit, Hi Felix, bedankt voor je reactie. Ik had het OS (Linux Mint 19.3) onlangs ge-upgrade naar Linux Mint 20 (op basis van Ubuntu 20.04). Daarop werkt de desktopapplicatie weer prima. Ik was er nog even niet aan toegekomen dit te melden... :-)

0
kargin 25 augustus 2020 (#4793)

@Felix Smit, Hi Felix, ik kan bevestigen dat dit nog niet is opgelost. Ik heb net een test uitgevoerd en de iconen komen terug na herstart van de computer.

Macbook Pro 15" macOS Catalina Version 10.15.5

0
jtp 25 augustus 2020 (#4792)

@Felix Smit, Nee het gaat niet om het verwijderen. Het gaat om wat wel en niet synchroniseren. Ik kan de folder "Cache" negeren, maar dan wordt zowel "x\Cache" als "y\Cache" genegeerd. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen "x\Cache" wordt genegeerd en "y\Cache" wel wordt meegenomen.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4789)

@kargin, bedankt voor de toelichting. Gebeurt dit ook met versie 2.6.4?

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4788)

@jtp, duidelijk. Mag de map lokaal verwijderd worden, of moet deze blijven staan? In het eerste geval kun je de map uitvinken in het Instellingen-venster van de desktopapplicatie. In het laatste geval kun je ons een bericht sturen via je controlepaneel en daarbij verwijzen naar je reactie onder dit artikel.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4787)

@saderksen, fijn om te horen! :)

0
kargin 25 augustus 2020 (#4783)

@Felix Smit, Hallo Felix. Met iconen bedoel ik de sync-iconen. Deze kun je wel uitzetten, echter na herstart gaat deze weer aan. Dit kon in de vorige versies wel, als gebruiker verwacht ik ook dat je deze gewoon uit kunt zetten. Na een herstart moet deze dan ook netjes uit blijven.

0
jtp 25 augustus 2020 (#4781)

@Felix Smit, Ik wil graag voorkomen dat 1 specifieke lokale map "x\Cache" niet wordt gesynchroniseerd met mijn Stack-folder. Elke andere map "y\Cache", "z\Cache", etc. moet wel worden gesynchroniseerd.

0
saderksen 25 augustus 2020 (#4780)

@Felix Smit, nee, geen last meer van. Na herstart loopt/synchroniseert alles zoals het hoort en hoef hiervoor niet telkens In te loggen via de browser.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4779)

@jtp, mijn vraag is wel degelijk relevant. Afhankelijk van je antwoord moeten de synchronisatie-verbindingen namelijk worden aangepast. De negeerlijst heeft hier niets mee te maken.

0
jtp 25 augustus 2020 (#4769)

@Felix Smit, Ik wil gewoon mappen negeren in de mapsync-verbinding of pnder instellingen. Daarbij kun je aangeven of verwijderen is toegestaan. Hetgeen u stelt is niet relevant voor mijn vraag. Ik wil een specifieke folder op een bepaalde niveau blokkeren en niet 1 foldernaam (die in mogelijke andere folders dan ook genegeerd zou worden).

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4768)

@zennes, we ondersteunen het gebruik van de desktopapplicatie niet op Linux Mint, ook al is deze distributie gebaseerd op distributies waarop we het gebruik van de desktopapplicatie wel ondersteunen. Om deze reden kunnen we je helaas niet helpen met deze vraag.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4767)

@sietsestelma, macOS El Capitan wordt niet meer ondersteund door Apple. Om deze reden ondersteunen wij het gebruik van de desktopapplicatie ook niet meer op deze versie van macOS. Als je gebruik wilt maken van de desktopapplicatie zul je moeten upgraden naar High Sierra (10.13) of hoger.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4766)

@jtp, de desktopapplicatie werkt twee kanten uit, van STACK naar je computer en andersom. Wil je de map Cache op je STACK negeren, of op je computer?

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4765)

@justinvanerkel, dat is inderdaad niet de bedoeling. Kun je hiervoor een bericht sturen vanuit je controlepaneel en een screenshot bijvoegen van het scherm zoals je dat te zien krijgt?

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4764)

@wwoest, Het is belangrijk om te weten dat de inloggegevens van je TransIP-account niet werken op STACK. Als je niet kunt inloggen met je STACK-gebruiker, dan kun je het wachtwoord daarvan aanpassen door de stappen in dit artikel te doorlopen.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4763)

@johnandliaat30, ervaar je dit probleem nog steeds in versie 2.6.4?

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4762)

@kargin, de nieuwste versie bevat altijd nieuwe bugfixes. We raden het gebruik van een oudere versie pas aan op het moment dat dat de enige oplossing is. Wat bedoel je verder met iconen die na elke herstart opnieuw verschijnen? De desktopapplicatie start als het goed is mee met je computer en laat ook direct sync-iconen zien voor de mappen en bestanden in de synchronisatiemap(pen) op je computer.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4760)

@kargin, @zenus: ook voor jullie: is dit probleem opgelost in versie 2.6.4?

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4759)

@rasmaal, fijn om te horen! :)

0
rasmaal 25 augustus 2020 (#4758)

Ik heb hier geen last meer van met versie 2.6.4 desktop applicatie. Dank je wel voor de opvolging.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4757)

@rasmaal, voor jou dezelfde vraag als voor @saderksen: heb je hier nog steeds last van met versie 2.6.4 van de desktopapplicatie?

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4756)

@saderksen, dat klinkt alsof het wachtwoord niet opgeslagen wordt in de macOS Keychain. Heb je hier nog steeds last van met versie 2.6.4 van de desktopapplicatie?

0
zennes 7 juni 2020 (#4472)

@Felix Smit, Is dit bericht een oplossing voor het omschreven probleem? Kan dit ook hier aangeven worden? Ik lees dat meer mensen met dit probleem kampen. Ik had nooit omkijken naar de App, nu na een nieuwe installatie van Linux Mint gaat de verificatie via de browser. Automatisch inloggen lukt dan niet. Eergisteren op mijn oude installatie wel.... Wat is hier aan te doen?

0
sietsestelma 3 juni 2020 (#4458)

Ik zoek de laatste versie van de Stack applicatie die nog draait op OS X El Capitan (10.11). Hebben jullie hier een link naar?

0
jtp 2 juni 2020 (#4455)

Ik wil mappen negeren en kwam hier terecht vanuit: link

Ik wil een map "Cache" negeren en weet dat ik dit per synchronisatie kan instellen via "...", "bewerken genegeerde bestanden". Daar gaat het over bestanden, maar ik kan ook mappen opgeven. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze map alleen wordt genegeerd in een specifieke map: ...\x\Cache -> wel synchroniseren ...\y\Cache -> niet synchroniseren

0
justinvanerkel 23 mei 2020 (#4426)

Meerdere malen opnieuw moeten installeren op MacOs Catalina, het STACK Connection Wizard scherm bij openen na installatie blijft leeg en kan nergens iets invullen of inloggen. Op mijn andere MacBook met Mojave werkt alles wel als een zonnetje. Op mijn MacBook Pro met Catalina werkt STACK dus niet meer.

0
wwoest 23 april 2020 (#4330)

Ik heb na een clean install de stack app opnieuw moeten installeren.WW aangemaakt kloppen niet, drie keer is er uitgelegd hoe ik dat moet doen. Ik heb ook drie keer uitgelegd dat ik dan een e-mail krijg dat het ww van mijn Trans ip account is veranderd, en dan nog maar eens uitleggen dat ik het ww van mij stack app wil corrigeren. Wéér wordt het uitgelegd, nog eens proberen en wéér een e-mail dat het ww van mij Transip account is veranderd.

0
johnandliaat30 7 april 2020 (#4284)

@admin, Ook ik heb sinds 18 dagen een LOOP issue met de connectie van de WIN 10 stack app en mijn account. De Stack applicatie geeft aan dat ik niet ben in gelogd. Wanneer ik me aanmeld wordt mijn standaard browser gestart met de url: https://mijnstacknaam.stackstorage.com/request-client-token/verify/<langecode> en zie ik een inlogscherm met de tekst: Authoriseer de desktopapplicatie door je hier aan te melden. Na correct verificatie zie ik de melding: Je bent nu ingelogd. Sluit dit venster en volg de stappen in de desktopapplicatie. Waarneer ik dat doe blijk ik een scherm van Stack zien met de melding: Je bent uitgelogd van mijnstacknaam@mijnstacknaam.stackstorage.com Log opnieuw in. Schakel om naar je browser om door te gaan.

Ook wanneer ik de link kopieer in een andere type browser, blijk ik in deze loop. Ik kan wel gewoon in loggen via https://mijnstacknaam.stackstorage.com Ik heb 2 two-factor-authentication aan gezet, maar naast een extra @FA code die ik moet ingeven logt mijn stack applicatie niet in mijn account.

Bedankt voor een oplossing!

0
kargin 7 april 2020 (#4283)

@admin ik heb ook problemen gehad met de laatste versie en heb jullie support gevraagd naar een link naar de versie die wel goed werkte. Wellicht een idee om deze link hier te delen, voor mensen die ook problemen ondervinden.

Mijn situatie: macos catalina 10.15.4; versie 2.6.2 met problemen; versie 2.4.1 geen problemen. Wat fout ging:

  • na iedere herstart opnieuw inloggen (geen 2FA)
  • iconen op mappen/bestanden die na iedere opstart opnieuw verschenen.
0
zenus 5 april 2020 (#4273)

Systeem Ubuntu 18.04 Stack 2.6.2 Firefox of Chromium, laatste versies Alles voorzien van de laatste updates Geen 2FA

Elke keer als ik de desktop app opstart, wil hij via de browser verifiëren. In het browser venster verschijnt dat ik ben ingelogd en de desktop app verwijst me weer even zo vrolijk naar de browser. Dus geen synchronisatie. Geprobeerd met Firefox (ook met uitgeschakelde add ons) en Chromium. De desktop app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nog steeds geen succes

0
kargin 5 april 2020 (#4271)

Ik heb gisteren mijn macbook opnieuw geïnstalleerd en kan bevestigen dat dit probleem er nog steeds is. Zelfs als je de applicatie afsluit en opnieuw opstart wordt er opnieuw om inloggen gevraagd.

Dit heeft niet te maken met 2FA instellingen in stack, aangezien de desktop applicatie na het invullen van het adres direct doorverwijst naar de browser. De applicatie weet immers nog niet welke account wordt gebruikt.

Ik heb in de account de 2FA authenticatie aan en daarna uitgezet, de applicatie verwijderd (inclusief de bijbehorende configuratie/log bestanden, ww in keychain verwijderd) en nogmaals de laatste editie (5april) geïnstalleerd en de fout gaat niet weg.

Een tweede fout die ik tegenkom in deze versie is dat de groene/blauwe iconen op bestanden/mappen na iedere herstart van de applicatie weer terug verschijnt. Handmatig uitzetten in de System instellingen blijft deze uit tot je de applicatie of de computer herstart.

0
rasmaal 3 april 2020 (#4262)

Naast de opmerking van saderksen: Het lijkt of alleen bij een volledig nieuwe installatie met '2FA account' dit probleem ontstaat. Ik ervaar dit ook op een Windows10 laptop. Echter met een al bestaande installatie en een update naar de nieuwe app (dus deze was al geïnstalleerd met een WebDav-token) blijft de app wel het wachtwoord onthouden. Het lijkt er dus op dat de nieuwe 2FA authenticatie alleen voor een sessie geld en niet wordt opgeslagen. En dus zoals saderksen stelt: graag, als voorheen de 2FA zo regelen dat dit onthouden blijft in de (desktop) app.

0
saderksen 2 april 2020 (#4258)

@Felix Smit, Dank voor je reactie, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik wil net als voorheen (en als bij andere cloudopslagdiensten zoals Dropbox, Google Drive, iCloud etc. niet telkensen hoeven in te loggen met mijn accountgegevens wanneer ik opnieuw opstart. Voorheen hoefde dat bij de desktopapplicatie ook niet.

0
Felix Smit Admin 2 april 2020 (#4256)

@saderksen, je hebt nu de nieuwste versie van de desktopapplicatie op je Mac. Je kunt inloggen op de webinterface door je aan te melden in het browservenster en daarna weer op het venster van de desktopapplicatie te klikken.

0
saderksen 2 april 2020 (#4255)

Omdat ik een nieuwe Mac in gebruik nam moest ik uiteraard ook de STACK desktopapplicatie installeren en nu moet ik telkens na herstart mezelf aanmelden: "Authoriseer de desktopapplicatie door je hier aan te melden." Kan dat 'uitgezet' worden?

0
Felix Smit Admin 30 maart 2020 (#4237)

@mpoppe, fijn om te horen dat het inmiddels draait! :)

0
mpoppe 30 maart 2020 (#4232)

@Felix Smit, beste Felix, dank voor reactie. Ik heb intussen andere computer en daar werkte het allemaal prima op, in 1 x. Dank en groet.

0
Felix Smit Admin 30 maart 2020 (#4231)

@mpoppe, excuses voor de late reactie! Als je two-factor authentication (2FA) hebt ingeschakeld, dan kun je het wachtwoord niet meer gebruiken om in te loggen. In plaats daarvan heb je een WebDAV-token nodig. In dit artikel leggen we uit hoe dit werkt.

0
Felix Smit Admin 30 maart 2020 (#4230)

@henkjan1, excuses voor de late reactie! Ik heb je zojuist een bericht gestuurd via je controlepaneel.

0
mpoppe 13 februari 2020 (#4080)

Ik krijg helaas de melding Toegang door server verboden bij inloggen op de desktop-applicatie voor Mac. Dit gebeurt zowel op High Sierra als op Catalina. Inloggen op website werkt prima. Ik heb al eens wachtwoord veranderd maar loste niets op. Gaarne hulp.

0
henkjan1 16 december 2019 (#3894)

Bij de applicatie voor Linux/Ubuntu/Mint moet ik elke keer bij een systeemstart mijn wachtwoord voor stack opgeven. Kan deze ook opeslagen/onthouden worden?

0
robvdvloed 21 oktober 2019 (#3670)

@Felix Smit, dank je, zal ik doen. Mijn vraag ging over de webdav functionaliteit en niet over de desktop. Die werkt goed. Sorry, op verkeerde plek de vraag gesteld; ik zal een ticket inschieten.

0
Felix Smit Admin 21 oktober 2019 (#3656)

@robvdvloed, de STACK-desktopapplicatie voor macOS is een 64-bits applicatie en werkt daarmee ook op Catalina. Als je problemen ervaart met het gebruik van de desktopapplicatie, dan helpen we je graag verder via een ticket vanuit je TransIP-controlepaneel.

0
robvdvloed 19 oktober 2019 (#3643)

MacOs Catalina ondersteunt alleen 64 bits applicaties. IK kan nu de MacBook niet meer direct verbinden met de stack server. Komt er nog wel een 64 bits versie?

0
Nick Brouwer Admin 20 mei 2019 (#3099)

@tvanos

Ai, dat is natuurlijk vervelend. Zou je hiervoor contact op kunnen nemen met onze supportafdeling? Stuur hen een screenshot van jouw venster en het OS dat je gebruikt. Aan de hand hiervan kunnen we je mogelijk van meer informatie voorzien.

Je bereikt onze supportafdeling met de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
tvanos 17 mei 2019 (#3088)

Het Instellingsvenster wijkt bij mijn desktopversie af van deze beschrijving. Ik ben daardoor de weg kwijtgeraakt bij het punt mappen synchroniseren

0
shasta 12 maart 2019 (#2822)

@skoobsdoo, Je kan Mojave niet onder os x installeren. Het installeren van macOS is afhankelijk van het bouwjaar van je Mac. Vanaf macOS Sierra dus. Wat wel kan is een server opzetten onder OS X.

DreamHost heeft daar een goede helpfunctie voor, maar dat is een heel gedoe. Ik heb nog een oude Mac Mini (2009)en ik overweeg nu om daar een Linux- distro op te zetten.

Ik denk denk dat we met onze Mac allemaal in het zelfde kikkerbadje zitten.

Succes allemaal...

0
Nick Brouwer Admin 18 februari 2019 (#2723)

@robertkamer

Deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren. Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina te gebruiken.

0
robertkamer 18 februari 2019 (#2721)

Ik krijg de desktopapplicatie niet geopend. Accepteert mijn (correcte) password niet.

0
rlobato 16 februari 2019 (#2711)

@martvansteenbergen, Hi Mart, Ik krijg dit inmiddels ook. Ben je al tot een oplossen gekomen?mvgr

0
Matthijs van Beek Admin 5 februari 2019 (#2639)

@jatecmachines,

Ik vermoed dat je een WebDAV-koppeling gebruikte die nu door het wijzigen van het wachtwoord verdwenen is, zie https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/237-stack-netwerkschijf-instellen-windows-macos/

Mocht het opnieuw instellen niet werken, zou je dan een bericht naar onze supportafdeling kunnen sturen? Je kunt hiervoor de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel gebruiken.

0
jatecmachines 4 februari 2019 (#2632)

Ik heb mijn wachtwoord veranderd en nu zie ik op mijn computer niet meer de map zoals voorheen. Voorheen was het een virtuele schijf op mijn computer waar ik gemakkelijk mijn bestanden in komn zetten Dat is nu niet meer zichtbaar. Hooe krijg ik dat terug. Ik was net aan het denken op de upgraden.

0
sutisna 29 januari 2019 (#2599)

...ineens werkt alles.... was te voorbarig ;-) Ik weet niet wat er goed gegaan is, maar na zoveel foutmeldingen heb ik de Stack applicatie gesloten. Daarna opnieuw gestart en ik was ineens ingelogd. Enfin, het werkt! cheers...

0
sutisna 29 januari 2019 (#2598)

Hai ik probeer ook in te inloggen via desktopapplicatie, na succesvolle installatie in Win 10 (x64) maar het geeft het bericht: "Toegang tot de server verboden". Na invulling van de juiste gebruikersnaam en uiteraard ww, kom alsnog niet in (ik word wel doorgelinkt naar web applicatie van mijn stack). Kunnen jullie helpen of iig uitleggen wat er verkeerd gaat?

cheers!

0
Nick Brouwer Admin 31 december 2018 (#2428)

@maddriver371

Ai, dat is vervelend! Ons supportteam kijkt hier graag samen met je naar. Je kan hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina of de knop 'Contact' in je controlepaneel.

1
maddriver371 29 december 2018 (#2426)

Probeer in te inloggen via desktopapplicatie, maar het geeft het bericht: "Toegang tot de server verboden".

0
Felix Smit Admin 18 december 2018 (#2398)

@abrazi93, het is helaas niet mogelijk om de doelmap van een mapsyncverbinding te wijzigen als deze eenmaal is aangemaakt in de STACK-desktopapplicatie. Als je dit wilt doen, dan kun je de bestaande verbinding inderdaad verwijderen uit het synchronisatieoverzicht en daarna een nieuwe mapsyncverbinding aanmaken voor de gewenste map.

0
abrazi93 17 december 2018 (#2393)

Hoe wijzig ik de doelmap als stack al op mijn pc is geinstalleerd? Is de enige optie om het te verwijderen en opnieuw te installeren?

0
Nick Brouwer Admin 15 oktober 2018 (#2076)

@skoobsdoo

Ai, dat is vervelend! Onze supportafdeling heeft je zojuisteen bericht gestuurd met meer informatie. Dit bericht kun je terugvinden onder de knop 'Contact' in je controlepaneel. Zij kijken hier graag samen met je naar.

0
skoobsdoo 13 oktober 2018 (#2072)

Lukt me niet om stack desktop te installeren onder OSX Mojave. De installatie app reageert niet op de button 'Installeer'

0
Nick Brouwer Admin 6 september 2018 (#1902)

@edwin075

Helaas is STACK niet (optimaal) bruikbaar met OS versies ouder dan Mac OS X 10.11. Dit is dan ook de reden dat je deze foutmelding ontvangt. Ik raad je dan ook sterk aan om het OS te updaten naar een nieuwere (of beter nog de nieuwste) versie.

0
edwin075 6 september 2018 (#1897)

Hallo transip... Allereerst: Supergoede dienst die STACK, werkt perfect! Echter.. Ik heb nog een ouder Mac staan waar heel veel belangrijke foto's e.d. op staan die ik graag met de desktop client synchroniseer naar STACK. Het is het Mac met OSX 10.10.5 Yosemite (al wat verouderd, maar toch). Ik heb de OSX desktop client gedownload en geinstalleerd, dat gaat allemaal zonder problemen. Maar zodra ik de app opstart, gebeurt er niets. In de Console zie ik het volgende:

Exception Type: EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP) Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000

Application Specific Information: dyld: launch, loading dependent libraries

Dyld Error Message: Library not loaded: @executable_path/../MacOS/libssl.1.0.0.dylib Referenced from: /Applications/stack.app/Contents/Frameworks/QtNetwork.framework/Versions/5/QtNetwork Reason: no suitable image found. Did find: /Applications/stack.app/Contents/MacOS/../MacOS/libssl.1.0.0.dylib: code signature invalid for '/Applications/stack.app/Contents/MacOS/../MacOS/libssl.1.0.0.dylib'

/Applications/stack.app/Contents/MacOS/../MacOS/libssl.1.0.0.dylib: code signature invalid for '/Applications/stack.app/Contents/MacOS/../MacOS/libssl.1.0.0.dylib'

Maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van :( ... Wat kan ik doen?

Alvast bedankt voor een reactie.

Groeten,

Edwin

0
Matthijs van Beek Admin 27 augustus 2018 (#1834)

@sierk

Zou je een bericht kunnen sturen hierover naar onze supportafdeling met het volledige STACK-adres zodat wij met je mee kunnen denken? De naam die je hier gedeeltelijk toont lijkt namelijk niet overeen te komen met je STACK-adres.

Je kunt onze support-afdeling bereiken via de contact-knop onderaan dit artikel.

0
sierk 25 augustus 2018 (#1820)

Het installeren van de desktop app lukt me helaas op geen enkele manier. Ik krijg bij het invoeren van 'https://erikv#######.stackstorage.com' continu de melding 'Host not found. Op mn telefoon was dat geen probleem.

0
Nick Brouwer Admin 11 juli 2018 (#1586)

@hmroep

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Onze supportafdeling kijkt dit graag voor je na. Zou je hen een bericht kunnen sturen met een screenshot van het tabblad 'Activiteit' uit je desktopapplicatie?

Je kunt hen benaderen via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina en via de knop 'Contact' in je controlepaneel.

0
hmroep 11 juli 2018 (#1585)

Als ik de desktopapplicatie gebruik voor heel veel bestanden, dan draait ie een tijdje en geeft dan aan 'Verbinding verbroken." En dan moet ik opnieuw opstarten en dat terwijl de internet (wifi) verbinding goed is. Wat kan ik hier aan doen?

0
Matthijs van Beek Admin 2 juli 2018 (#1533)

@trolkop

Zou je hiervoor een bericht naar onze supportafdeling kunnen sturen vanuit je controlepaneel, of middels de "neem contact op" onderaan dit artikel met wat voor MacBook je prcies gebruikt en welke MacOS versie zodat wij mee kunnen denken?

0
Matthijs van Beek Admin 2 juli 2018 (#1532)

@anneke1812

Zou je hiervoor een bericht naar onze supportafdeling kunnen sturen vanuit je controlepaneel, of middels de "neem contact op" onderaan dit artikel. Kun je daarbij een screenshot sturen van hetgeen je ziet (privacygevoelige zaken mogen uiteraard onherkenbaar worden gemaakt) zodat wij een beeld hebben van het probleem en je daar verder mee kunnen helpen?

0
trolkop 30 juni 2018 (#1530)

Hallo, ik heb de applicatie gedownload maar het programma wil niet openen. Het is een macbook. Wat moet ik doen?

0
anneke1812 28 juni 2018 (#1526)

Het is een behoorlijke hoeveelheid om doorheen te komen maar de map is er en even de eerste foto's er in gezet. Via het webadres er naar toe en dat werkt maar de foto's zijn wel anders van kleur. Hoe komt dit of moet je hier nog iets voor doen? Nog veel uit te zoeken....

0
Nick Brouwer Admin 28 juni 2018 (#1522)

@martvansteenbergen

Ai, dit is iets wat heel zeldzaam voorkomt. Dit is vaak op te lossen door het wachtwoord van je STACK aan te passen, zoals in dit artikel wordt uitgelegd.

Mocht dit geen uitkomst bieden, neem dan contact op met onze supportafdeling. Zij kijken hier dan samen met je naar! Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van de ze pagina.

0
martvansteenbergen 28 juni 2018 (#1521)

Hallo,

Ik probeer de desktopsoftware in te komen, maar deze geeft wanneer ik probeer aan te melden de foutmelding: Access forbidden by server. To verify that you have proper access, click here to access the service within your browser. Dit gebeurd op twee verschillende installs van w10, natuurlijkerwijs gebruik ik het correcte wachtwoord en gebruikersnaam.

Help?

Bij voorbaat dank!

Mart

0
Nick Brouwer Admin 25 juni 2018 (#1502)

@erikvanrosmalen Top dat het nu lukt! Mocht je nog ergens tegen aan lopen, aarzel dan inderdaad niet om contact met ons op te nemen :-)

0
erikvanrosmalen 25 juni 2018 (#1499)

@Nick Brouwer, hmm, nu, op een andere computer lukt het moeiteloos. Dus wellicht is het opgelost. Mocht het vanavond op de thuiskcomputer niet lukken, maak ik screenshots!

0
Nick Brouwer Admin 25 juni 2018 (#1497)

@erikvanrosmalen

Ai, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling! Kun je hiervoor een bericht sturen naar onze supportafdeling? Zij kijken dit graag voor je na. Vergeet hier niet wat screenshots bij te sturen van de stappen die je onderneemt. Op basis hiervan kunnen we dit verder voor je onderzoeken.

Je kunt onze supportafdeling bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderkant van deze pagina.

0
erikvanrosmalen 24 juni 2018 (#1491)

Het installeren van de desktop app lukt me helaas op geen enkele manier. Ik krijg bij het invoeren van 'https://erikv#######.stackstorage.com' continu de melding 'Host not found. Terwijl ik via een browser wel gewoon bij mijn files kan. Wat gaat er mis?

0
Nick Brouwer Admin 15 juni 2018 (#1419)

@reggert32 Die vind je in je controlepaneel :-)

In dit artikel vind je de stappen hiervoor terug onder de kop 'Installeer de desktopapplicatie'.

0
reggert32 15 juni 2018 (#1417)

Waar is de download pagina voor de windows desktop applicatie ?

0
Nick Brouwer Admin 27 maart 2018 (#1025)

@rwolsink

De desktopapplicatie werkt op basis van tweerichtingsverkeer. Mocht je iets onbedoeld lokaal verwijderen, dan zul je de bestanden terug kunnen vinden in de prullenbak van de webinterface.

0
rwolsink 26 maart 2018 (#1023)

Is het mogelijk de synchronisatie puur 1 kant op te laten gaan? Ik wil namelijk dat al het nieuwe uit een lokale map naar Stackstorage gaat maar niet dat als ik " per ongeluk" iets lokaal delete het ook gelijk verdwijnt uit Stack of omgekeerd..

Of is het dan beter synchronisatie uit te zetten en alles steeds handmatig er naar toe te slepen?

0
Nick Brouwer Admin 6 maart 2018 (#866)

@protected22

Dit is helaas niet mogelijk met de desktopapplicatie. De synchronisatie hierop werkt op basis van tweerichtingsverkeer. Dit kan niet voor één richting uitgezet worden.

0
protected22 5 maart 2018 (#863)

is er ook een manier waardoor hij niet alle mappen van mijn stack cloud (die ik er al op had staan) synchroniseerd met mijn laptop maar dat ik wel bestanden van mijn laptop kan synchroniseren met de cloud?

0
Nick Brouwer Admin 5 maart 2018 (#859)

@welkenhuysen

Ai, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling! Let wel dat deze plek is bedoeld om over dit artikel met andere gebruikers te discussiëren.

Mocht je het antwoord op je vraag niet in dit artikel terug kunnen vinden, dan helpen onze helden van support je hier graag bij! Je kunt hen benaderen door de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina te gebruiken. Wij kijken dit dan graag voor jouw specifieke situatie na :-)

0
welkenhuysen 4 maart 2018 (#856)

Beste Transip, Ik gebruik STACK al een tijdje maar heb nu opnieuw moeten installeren, ik probeer dezelfde map op mijn computer weer te synchroniseren (dat is immers dezelfde inhoud als op de server) maar de client meldt me dat de mappen te groot zijn, wat eerder nooit een probleem was. hoe nu verder?

0
Nick Brouwer Admin 26 februari 2018 (#830)

@mkimages

Ai, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Let wel op dat je als server-adres alleen https://mk*****.stackstorage.com invult.

Mocht je dit hebben gedaan en lukt dit nog steeds niet? Benader dan onze supportafdeling met de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van dit artikel. Onze supporters helpen je hier dan graag mee verder!

0
mkimages 24 februari 2018 (#821)

het instaleren van de desktop applicatie lukt op geen enkele wijze... bij het verbinden constant de melding: "Time-out bij verbinden met STACK om https://mk*****.stackstorage.com/status.php.

er wordt geen verbinding gemaakt. Via de webbrowser kan ik wel inloggen.

0
Nick Brouwer Admin 22 februari 2018 (#812)

@codegare

De desktopapplicatie is inderdaad software om je bestanden en mappen te synchroniseren. Om STACK als extra ruimte te gebruiken, kun je een netwerkschijfverbinding aanmaken.

Je hebt dan een virtuele schijf op je computer waar je je bestanden en mappen naartoe kunt uploaden. Deze bestanden kun je vervolgens ook met de webinterface of de STACK apps voor Android en iOS naar wens benaderen.

0
codegare 21 februari 2018 (#809)

Waardeloos ding. Ik wil gewoon extra opslag en niet synchroniseren dat het op twee schijven staat.

1
connectcase 8 februari 2018 (#740)

@Nick Brouwer, Done! Bedankt voor de tip.

0
Nick Brouwer Admin 8 februari 2018 (#739)

@connectcase

De snelheid van de desktopapplicatie is inderdaad net wat hoger. Als je jouw Idee instuurt, komt dit direct bij onze developers terecht ;-)

0
connectcase 8 februari 2018 (#738)

@Nick Brouwer, Duidelijk, maar de webinterface is net als webdav behoorlijk traag...

Het zou leuk zijn als de desktop app een minimale configuratie zou ondersteunen, zodat je kunt voorkomen dat er folders worden verwijderd omdat je die lokaal hebt weggegooid.

1
Nick Brouwer Admin 8 februari 2018 (#735)

@connectcase

FTP ondersteuning voor STACK is helaas niet aanwezig. Mocht je zelf willen bepalen welke mappen en bestanden naar STACK worden geüpload, zonder dat dit lokaal ruimte inneemt, raden we je aan om de webinterface te gebruiken.

Via die weg kun je bestanden en mappen direct naar STACK uploaden, hierbij vindt geen synchronisatie plaats. Na het uploaden kun je de bestanden en mappen naar wens lokaal verwijderen, deze zullen dan op STACK opgeslagen blijven.

0
stping 8 februari 2018 (#733)

@evdb68, bij mij hetzelfde probleem, al een oplossing gevonden? Heb al opnieuw geinstalleerd, zonder succes...

0
connectcase 8 februari 2018 (#729)

@Nick Brouwer, met alle snelheidsgevolgen van dien....

0
connectcase 8 februari 2018 (#728)

@Nick Brouwer, is dat altijd van lokaal naar Stack? En dus niet andersom?

M.a.w.: als ik mijn lokale folders weggooi en de volgende keer start de app opnieuw op, dan begint hij niet met het weggooien van die folders op mijn stack??

0
connectcase 8 februari 2018 (#727)

@reaver56, Mee eens!

Ik wil geen kopie van mijn stack op mijn harddisk (ivm ruimte) en ik wil niet dat de desktop app bepaalt wat er uitgewisseld moet worden. Ik wil dat zelf kunnen bepalen. Dus eigenlijk wil ik FTP?

0
Nick Brouwer Admin 2 februari 2018 (#699)

@evdb68

De nieuwe updates van de STACK client zijn helaas niet compatibel met oudere versies van OSX, omdat Apple de oudere versies niet meer ondersteunt.

Je kunt er in dit geval voor kiezen om je OS te updaten naar de nieuwste versie en zo gebruik te maken van de nieuwste updates voor STACK. Anderzijds kun je er ook voor kiezen om weer de oude versie van de STACK client te gebruiken.

Via de volgende link kan je de oude STACK client downloaden: http://mirror.transip.net/stack/software/osx/stack-2.2.4.163.pkg

0
evdb68 2 februari 2018 (#698)

Na het installeren van de update van de desktop applicatie voor Mac OSX start deze niet meer op. Ik gebruik OS Yosemite

0
Beau Huisman Admin 11 januari 2018 (#599)

@werker, Het klopt dat deze optie momenteel niet meer werkt in Windows. Het wordt onderzocht door onze technische mensen. Ik durf je niet te zeggen wanneer hier een oplossing voor komt om eerlijk te zijn. Je uiteraard wel gewoon bestanden en mappen blijven delen vanuit de webinterface van STACK.

0
werker 11 januari 2018 (#594)

Het lijkt er op dat sinds kort de "Delen met STACK" optie in het context-menu van Windows Verkenner niet meer werkt. Op verschillende pc's loop ik er tegenaan dat de opties die verschenen wanneer ik klikte op "Deel link" nu niet meer verschijnen. Geen vervaldatum, geen link om te kopiëren, niets verschijnt er meer wanneer ik het vinkje plaats. Hoe is dit te verhelpen? Ik mis deze optie erg.

0
Nick Brouwer Admin 15 december 2017 (#499)

@lieuwe1durksz

Jammer dat het nog niet helemaal duidelijk is. Onze helden van support helpen je hier natuurlijk graag bij. Ik raad je aan om hen een berichtje te sturen middels de knop 'Neem contact op' onder dit artikel. Als je hierbij aangeeft wat er exact niet duidelijk is, helpen we je hier graag bij!

0
lieuwe1durksz 15 december 2017 (#497)

Ik snap er niets van. Het is veel te ingewikkeld om dit te doen.

0
Nick Brouwer Admin 11 december 2017 (#470)

@christievdpoel

STACK wordt vanaf Windows 7 ondersteunt. Bij oudere versies van Windows (waaronder Vista) is dit helaas niet het geval.

Je kan eventueel wel STACK via de webinterface (browserversie van STACK) gebruiken.

0
christievdpoel 9 december 2017 (#465)

ik krijg de software niet geopend op windows vista

0
Nick Brouwer Admin 6 december 2017 (#441)

@reaver56

Bedankt voor de feedback! Ik raad je aan om dit vanuit je controlepaneel als 'Idee' in te schieten. Op die manier komt dit direct bij onze developers terecht :-)

3
reaver56 6 december 2017 (#438)

Ik mis eigenlijk 2 mogelijkheden in deze applicatie

De optie om een sync type in te stellen. Bijvoorbeeld:

  • "Mirror" of "Backup" waarbij de lokale map altijd lijdend is en alle wijzigingen alleen in de Stack worden uitgevoerd.
  • "Upload only" zou ook handig zijn want dan kan ik een drop folder instellen die bestanden upload waarna ik deze weer kan verwijderen uit de lokale map zonder dat dit effect heeft op Stack
1
Nick Brouwer Admin 1 december 2017 (#411)

Hoi Remco,

Wanneer je de desktopapplicatie gebruikt, vindt er synchronisatieplaats van een lokale map naar STACK. Dit betekent inderdaad dat er ook lokale ruimte voor benut wordt, de bestanden en mappen worden op deze manier namelijk op twee locaties opgeslagen (lokaal en STACK).

Mocht je liever hebben dat dit direct op STACK wordt opgeslagen en niet op je harde schijf, dan raden we zeker aan om een netwerkschijf toe te voegen :-)

Om de synchronisatie binnen het programma te verbreken volg je de stap 'Verwijderen map sync verbinding' onder 'Het gebruik van de STACK desktopapplicatie' in dit artikel.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan staan onze helden van support voor je klaar. Je kunt hen benaderen via de knop 'Neem contact op' onder dit artikel.

0
excaliberremco 1 december 2017 (#408)

Goeiemorgen,

Ik heb stack op mijn mac staan als map. Maar nu blijkt dat de ruimte van mijn mac dardoor ook opgeslokt wordt. klopt dit? Ziet de mac de ruimte van Stack als storage? want ik heb nog maar een paar gig over op mijn harde schijf, wat eigenlijk niet hoort te kloppen. Is het dan beter om het als netwerkschijf toe te voegen?

Zo ja, dan wilde ik de stack map verwijderen en het programma, maar deze blijft zeggen dat de extensie in gebruik is dus ik kan hem niet verwijderen.

Ik hoor het graag.

Groet,

Remco

0
Nick Brouwer Admin 28 november 2017 (#395)

@dickvandeutekom

Als je jouw Mac opnieuw wilt/moet installeren is het verstandig eerst de STACK software te verwijderen. Dan weet je zeker dat de verbinding tussen jouw bestanden op de Mac en STACK weg is. De bestanden en mappen zullen dan nog gewoon aanwezig blijven op STACK.

Als je de bestanden op STACK dan weer op je iMac wil plaatsen, installeer je de desktopapplicatie opnieuw en kies je bij de configuratie ervan om de bestanden van STACK te synchroniseren (Synchroniseer alles van de server)

0
dickvandeutekom 27 november 2017 (#391)

Heb een map "stack" op mijn iMac welke synchroniseert met de stackserver. Wat gebeurt er met mijn gegevens op de stackserver als ik bijvoorbeeld mijn mac opnieuw installeer en ik ook de stack desktop app opnieuw moet installeren? Worden mijn mappen op de stackserver dan gewist?

1
Nick Brouwer Admin 14 november 2017 (#329)

Hoi Jens,

De desktop app zou prima met die OSX versie moeten werken :-) Zou je onze supporters een bericht kunnen sturen met wat screenshots van de stappen die je neemt? Dit kun je doen middels de knop 'Neem contact op' onder dit artikel. Op die manier kunnen we dit samen met je nakijken.

0
jensdeschutter 11 november 2017 (#323)

Hallo, is de dektop app of het verbinden met server compatibel met MacOS10.6.8? Want beiden lijken niet te lukken. Verbinden met server lukt niet en STACK desktop app raakt geïnstalleerd maar opent niet. Groeten

0
Beau Huisman Admin 10 november 2017 (#319)

@pjhuis Zou je hiervoor een bericht kunnen sturen naar onze support afdeling? Zij helpen je hier graag mee verder. Je kan dit het makkelijkste doen via de knop 'Neem contact op' onder dit artikel.

0
pjhuis 10 november 2017 (#316)

Als ik kijk naar de mappen in Stack op mijn windows laptop zie ik een map niet, die ik op mijn android app wel zie. Ook kan ik de mappen niet openen. Ik zie dus niet de foto's die in de diverse mappen zitten. Wat doe ik fout?

0
Beau Huisman Admin 2 november 2017 (#290)

@contextarchitecten Zou je hiervoor contact op kunnen nemen met mijn collega's van de technische helpdesk via de knop Contact in het controlepaneel? Dan helpen ze je hier graag mee!

0
contextarchitecten 1 november 2017 (#278)

Ik wil de lokale map waarnaar STACK synchroniseert verplaatsen. Hoe kan ik dit aanpassen?

0
Nick Brouwer Admin 24 oktober 2017 (#239)

@opeenlijn

Dat is vervelend!

We helpen je hier natuurlijk graag bij. Kun je ons een bericht sturen via de knop 'Neem contact op' onderaan dit artikel?

Op die manier kunnen we je met jouw specifieke situatie verder helpen :-)

-Nick

0
opeenlijn 22 oktober 2017 (#217)

Ik ben een nieuwe gebruiker en heb STACK geinstalleerd op mijn Windows 10 laptop. Ook op mijn Iphone heb ik de app geinstalleerd. Op mijn Iphone ben ik ingelogd en kan ik de bestanden zien. op mijn laptop kom ik er niet in. Na het installeren wil ik mijn STACK koppelen aan de hand van mijn STACK-webadres (gekregen in een mail) maar ik krijg dan de melding dat mijn naam onbekend is. Wat doe ik fout?

0
Nick Brouwer Admin 22 september 2017 (#91)

Beste Kees,

Bij het gebruik van de STACK desktopapplicatie is het niet mogelijk om de synchronisatie uit te zetten.

Als alternatief kun je overwegen om STACK als netwerkschijf te koppelen. Wanneer je je bestanden naar deze schijf op je computer plaatst, zullen deze direct naar STACK geüpload worden. Er vindt dan geen synchronisatie plaats.

Kijk voor meer informatie op het volgende artikel:

https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/237-stack-als-netwerkschijf-toevoegen-aan/

-Nick

0
kees44 17 september 2017 (#72)

paragraaf heet "Uploaden / Synchroniseren van bestanden en mappen" Ik zoek (een verwijzing naar) uploaden ZONDER synchroniseren.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op