Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Ik wil STACK aan mijn Synology NAS koppelen

Omdat STACK volledige ondersteuning heeft voor WebDAV, is het ook mogelijk om STACK als netwerkschijf toe te voegen aan je Synology NAS.

In dit artikel leggen we uit wat WebDAV is en hoe je, met behulp van de tools File Station en Cloud Sync, STACK als netwerkschijf toevoegt aan je Synology NAS.



In dit artikel wordt er gevraagd om je STACK webadres, je STACK gebruikersnaam, je STACK wachtwoord en je STACK WebDAV-adres in te vullen. We gebruiken de onderstaande gegevens als voorbeeld voor dit artikel. 

  • STACK webadres: accountnaam.stackstorage.com
  • STACK gebruikersnaam: gebruiker1
  • STACK WebDAV-adres: https://accountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/

Zorg er bij het volgen van de onderstaande stappen voor dat je hier je eigen webadres, gebruikersnaam, wachtwoord en WebDAV-adres gebruikt.


Je STACK-webadres

Je STACK webadres begint altijd met je TransIP accountnaam, gevolgd door .stackstorage.com. Je accountnaam is gelijk aan de gebruikersnaam waarmee je inlogt op het TransIP controlepaneel. Mocht je de inloggegevens van jouw account niet meer weten, dan kun je deze aan de hand van dit artikel weer achterhalen.

Als je TransIP accountnaam bijvoorbeeld 'arjanvandenberg' is, dan is jouw STACK webadres arjanvandenberg.stackstorage.com.

Je kunt je STACK webadres te allen tijde terug vinden in je controlepaneel. Ga hierbinnen naar het tabblad 'STACK' om het adres onder 'Jouw STACK webadres' terug te vinden.

Jouw STACK webadres


Je STACK-gebruikersnaam en -wachtwoord

Na het verzilveren van jouw STACK code is je gevraagd om een gebruikersnaam en een wachtwoord voor jouw STACK te kiezen. De gebruikersnaam en het wachtwoord die je hier hebt ingevuld kun je gebruiken om in te loggen op STACK.

Binnen de STACK webinterface kun je ook extra gebruikers aanmaken. Aan deze gebruikers kun je een deel van jouw STACK toewijzen.

 

Deze gebruikers kunnen met hun eigen gebruikersnaam op de webinterface inloggen door naar je STACK webadres te gaan.

Je kunt alle gebruikersnamen van je STACK terugvinden in jouw controlepaneel. Ga hiervoor binnen je controlepaneel naar het tabblad 'STACK' en klik aan de rechterzijde op 'Beheren', gevolgd door 'Wachtwoord resetten'.

STACK wachtwoord resetten

Je ziet nu naast 'Gebruikersnaam' een dropdown-menu terug met hierin de gebruikersnamen van je STACK. Jouw hoofdgebruikersnaam zal altijd als eerste geselecteerd zijn.

Mocht je het wachtwoord van jouw STACK gebruikersnaam niet meer weten, dan kun je hier ook per gebruiker het wachtwoord aanpassen.

Jouw STACK gebruikers

Let op: De gebruikersnaam en het wachtwoord voor STACK zijn niet gelijk aan de inloggegevens van je controlepaneel.


Je STACK WebDAV-adres

Jouw STACK WebDAV-adres is te allen tijde terug te vinden binnen de webinterface. Klik hierbinnen op je gebruikersnaam, gevolgd door 'Instellingen'. Je zult hier direct jouw STACK WebDAV-adres terugzien. 

Dit adres heeft altijd het volgende formaat en moet in kleine letters worden gebruikt:

https://jouwaccountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/

Wat is WebDAV?

WebDAV is een protocol op het Internet dat een uitbreiding is van het protocol HTTP. De afkorting WebDAV staat voor Web-based Distributed Authoring and Versioning, wat vrij vertaald neerkomt op webgebaseerd en verdeeld auteurschap met versiebeheer.

Dit zorgt ervoor dat je via een dergelijke link ook bestanden kunt wijzigen en uploaden, wat via het 'normale' HTTP protocol niet kan. Door STACK middels WebDAV als netwerkschijf te koppelen, kun je een extra schijf (zoals de C: schijf) aan je computer toevoegen.

Bestanden die je in deze schijf plaatst, zullen naar STACK geüpload worden. Hierbij vindt geen synchronisatie plaats, zoals bij het gebruik van de desktopapplicatie. Je kunt dit zien als een back-up functie; bestanden die je in deze schijf plaatst, komen ook op STACK te staan.

Als je vervolgens bestanden na de upload van de schijf verwijdert, zullen deze op STACK blijven staan. Als je bestanden na de upload van STACK verwijdert, zullen deze nog steeds in de netwerkschijf blijven staan.

Let op: Het WebDAV protocol heeft een uploadlimiet van 4 GB. Mocht je grotere bestanden tot 10 GB willen uploaden, gebruik dan de webinterface. Voor bestanden groter dan 10 GB raden we de desktopapplicatie aan.

Met je STACK webadres, gebruikersnaam, wachtwoord en WebDAV-adres op zak kun je nu STACK met je Synology NAS koppelen.

Hieronder leggen we uit hoe je dit doet met behulp van de tools File Station en Cloud Sync.


File Station

File Station is een gebruiksvriendelijke file management tool en stelt gebruikers van de Synology DiskStation Manager in staat om je Synology NAS mappen ook in browsers te benaderen. Door twee of meer File Stations open te hebben kun je al je NAS-data beheren door deze van de ene File Station naar de andere te slepen.


Stap 1

Mocht je File Station voor jouw Synology NAS nog niet hebben geactiveerd, dan kun je deze via de 'Download Center' van Synology downloaden. Kies hier jouw Synology product in het dropdown menu en scroll vervolgens naar beneden naar 'File Station' om deze te kunnen downloaden.


Stap 2

Open nu 'File Station' en ga naar 'Gereedschap'. Kies dan 'Externe verbinding' en klik op 'Verbinding Instellen'.

Kies vervolgens 'WebDAV / WebDAV HTTPS'.

nas externe verbinding


Stap 3

Je zult nu gevraagd worden om de Protocolinstellingen te configureren. Hier vul je de volgende gegevens in:

  • Hostnaam of IP (jouw STACK webadres): accountnaam.stackstorage.com
  • Poort: 443
  • Pad: remote.php/webdav/
  • Accountnaam (jouw STACK gebruikersnaam): gebruiker1
  • Wachtwoord: (jouw STACK wachtwoord)
  • Codepagina: Unicode (UTF-8)
  • Profielnaam (jouw STACK webadres): accountnaam.stackstorage.com
  • Use WebDAV HTTPS connection: Ja (Vink het vakje aan)
  • Klik nu op 'Toepassen' om de koppeling te voltooien.

Cloud Sync

Met behulp van Cloud Sync kun je de bestanden en mappen op je Synology NAS middels een WebDAV verbinding synchroniseren met STACK. 


Stap 1

Mocht je Cloud Sync voor jouw Synology NAS nog niet hebben geactiveerd, dan kun je deze via de 'Download Center' van Synology downloaden. Kies hier jouw Synology product in het dropdown menu en scroll vervolgens naar beneden naar 'Cloud Sync' om deze te kunnen downloaden.
 

Stap 2

Open nu de Cloud Sync app en klik links onderaan op het '+' teken. Klik hier door en kies dan voor de optie 'WebDAV'.

cloudsync synchroniseren met stack

Stap 3

In dit venster vul je nu jouw STACK WebDAV adres, je STACK gebruikersnaam en je STACK wachtwoord in.

  • Serveradres: https://accountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav
  • Gebruikersnaam: jouw STACK-gebruiker
  • Wachtwoord: jouw STACK wachtwoord

cloudsync webdav instellingen

Let op! Afhankelijk van het model Synology moet er mogelijk een slash achter remote.php/webdav geplaatst worden om te kunnen verbinden.


Stap 4

Hier geef je de synchronisatietaak een naam, kies je een lokale map uit en kies je de synchronisatierichting.

  • Verbindingsnaam: (Bijvoorbeeld 'STACK')
  • Lokaal pad: Selecteer hier een lokale map.
  • Synchronisatierichting: Kies een optie, bijvoorbeeld 'Bidirectioneel'.

cloudsync naam en map selecteren

Klik nu op 'Volgende' om de koppeling te voltooien.


Synology Hyper Backup

Synology Hyper Backup geeft je de mogelijkheid om een back-up naar WebDAV servers te maken. Sinds kort biedt STACK hier ondersteuning voor.



In dit artikel hebben we uitgelegd hoe STACK aan je Synology NAS koppelt.

Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling.

Wil je dit artikel bespreken met andere gebruikers? Laat dan een reactie achter!

Heb je ook een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

0
wheng 22 april 2023 (#9814)

Wat doe je als je 2FA hebt ingesteld op je stack?

0
michiel148 26 juli 2022 (#8468)

Is stack ook te koppelen aan een asustor nas (as6404t)?

0
nijntjepluis 7 maart 2021 (#5451)

Ik heb recent mijn stack geupgrade van gratis naar betaald. Wilde graag de snelheid testen. Maar nu duurt het juist veel langer voordat mijn Synology gebackuped is. In CloudStation zie ik continue "Connecting" en dan weer "Syncing" maar het gaat super duper traag. Hoe zou dit kunnen komen? In het verleden deed ik 1x per week een backup en dat ging prima binnen een uurje.

0
pepijnklijs 9 februari 2021 (#5345)

Ik heb de instructies in dit artikel gevolgd maar kan geen bestanden op mijn stack zetten, wel kan ik hem zien en folders aanmaken.

0
captainrule 28 december 2020 (#5169)

@schenzel,

Ik ben ook erg beniewd naar de oplossing. Het enige wat nu nog niet lukt is een bestand kopieren naar Stack.

Folders aanmaken, hernoemen en verwijderen werkt. Bestanden hernoemen en verwijderen ook. Alleen bestanden schrijven niet...

0
angga 19 december 2020 (#5145)

@rwzdoorn, je kan dat instellen wanneer je de CloudSync taak hebt aangemaakt. Ga naar CloudSync > Task List > selecteer de taak > Edit > Folder > Selecteer wat je wil synchronizeren. Althans, dat werkt voor mij op DSM 7.

1
schenzel 28 september 2020 (#4858)

Ik ondervind nog steeds problemen als ik in Filestation van mijn Synology bestanden vanaf de lokale schijf naar Stack (webdav) wil kopieeren. De externe schijf in Filestation aangemaakt conform de bovenstaande handleiding. Ik heb bij Stack een Token aangemaakt, en deze ipv het Stack wachtwoord ingevoerd, waarna de inhoud van Stack wel zichtbaar en ik een nieuwe map in Stack kan aanmaken. Een kopieeractie naar Stack geeft nog steeds de melding "Sorry, gebruiker heeft onvoldoende rechten...etc"

Wat kan er (nog steeds) mis zijn??

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4748)

@rwzdoorn, daarvoor kun je contact opnemen met de supportafdeling van Synology.

0
Felix Smit Admin 25 augustus 2020 (#4747)

@rblotenburg, als je two-factor authentication hebt ingeschakeld moet de gebruikersnaam met kleine letters geschreven worden. Kun je eens controleren of dat het geval is?

0
rwzdoorn 27 mei 2020 (#4432)

Ik wil met mijn NAS enkel sommige folders met stack syncen en niet de gehele stack 1 op 1 op mijn NAS hebben. Hoe kan ik aangeven welke mappen ik wel / niet wil syncen?

0
flapkan 10 april 2020 (#4296)

@rblotenburg, bedankt voor de link. Ik heb het maar meteen geprobeerd en nu werkt het wel allemaal met 2FA zonder problemen, top! Voor andere die 2FA willen aanzetten op Synology, het is niet nodig om de Cloud Sync eerst te ontkoppelen en dan weer te koppelen. Kwestie van 2FA aanzetten, token maken, en dan vraagt Synology vanzelf om opnieuw je wachtwoord in te voeren (wat nu dus een token is).

0
rblotenburg 10 april 2020 (#4295)

@flapkan, bedankt voor je reactie ;) Heb de vraag ook even neergelegd bij Stack en kreeg van hen de volgende reactie, wellicht dat je hier ook wat mee kunt...

Je moet via de webinterface een 2FA-token aanmaken. Ik zal een link plaatsen naar een artikel waar uitgebreid staat uitgelegd hoe je dit het beste kan doen. Lees het gehele artikel eerst even door. https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/1531-two-factor-authentication-2fa-voor-stack/#netwerkschijfverbinding_via_webdav

0
flapkan 10 april 2020 (#4293)

@rblotenburg, ik heb destijds reactie gehad dat two-factor authenticatie niet samengaat met deze oplossing via Synology, maar die reactie lijkt ondertussen te zijn verwijderd. Deze was van @Nick Brouwer volgens de mail die ik er destijds over heb gekregen, maar helaas staat de inhoud van de reactie niet in de e-mail. Ik heb TFA dus maar weer uitgezet. Misschien dat het ondertussen wel mogelijk is.

0
rblotenburg 10 april 2020 (#4292)

@flapkan, ik loop tegen hetzelfde probleem aan... ben benieuwd of en hoe je dit hebt kunnen oplossen?

0
Felix Smit Admin 30 maart 2020 (#4245)

@hiroo, ervaar je dit probleem misschien sinds de update naar DiskManager DSM 6.2.2-24922 Update 4? Je bent namelijk niet de enige met dit probleem. Synology heeft een bug geïntroduceerd met deze update waardoor er geen gebruikersnaam meer mee wordt gestuurd tijdens het overdragen van bestanden via WebDAV. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de supportafdeling van Synology.

0
Felix Smit Admin 30 maart 2020 (#4244)

@boullie, heb je de supportafdeling van Synology al gevraagd waar deze hoeveelheid traffic vandaan komt? Als er niets te synchroniseren valt zou er ook geen traffic verbruikt moeten worden zou je zeggen.

0
Felix Smit Admin 30 maart 2020 (#4243)

@dennisvanzelm, graag gedaan en fijn om te horen dat je geholpen bent door dit artikel!

0
hiroo 20 januari 2020 (#4002)

Ik heb lange tijd (op de in dit artikel beschreven wijze) dmv WebDAV mijn synology met Stack verbonden. Dit werkte altijd perfect maar opeens kreeg ik errors. Ik heb alles geprobeerd opnieuw in te stellen, geprobeerd een nieuwe gebruiker aan te maken, de koppeling te verwijderen, opnieuw toevoegen etc. Maar ik blijf een error krijgen. Ik kan wel via de Synology mappen aanmaken/ verwijderen in Stack, ik kan bestanden verwijderen in Stack, ik kan bestanden kopiëren naar mijn Synology maar ik kan geen bestanden meer van de Synology naar Stack kopiëren/ verplaatsen. Als ik dat doe krijg ik 2 verschillende errors. Ik heb ook niet kunnen ontdekken wanneer ik welke foutmelding krijg. Ik ben ingelogd op de Synology als user met admin rechten en heb de firewall goed ingesteld.

Zoals gezegd werkte het tot een paar weken geleden goed maar opeens niet meer. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik heb hetzelfde probleem op 2 Synology's.

2 foutmeldingen die ik krijg https://imgur.com/a/iE2PS7D

0
dennisvanzelm 7 januari 2020 (#3960)

Bedankt, dit is echt exact wat ik zocht!! :)

0
boullie 1 oktober 2019 (#3571)

Hierbij wel opletten! Mijn CloudSync van/naar STACK (80GB gebruikt schat ik) genereerde na bovenstaande stappen gevolgd te hebben dagelijks ongeveer 70GB trafiek! Vermoedelijk door het pollen naar nieuwe bestanden elke 10 seconden (want wordt haast nooit iets bijgezet). Mijn provider hanteert een Fair Use Policy van onbeperkt internet, wat inhoudt dat ik 750GB mag downloaden tijdens de piekuren (12:00-23:59). Dwz. dat deze procedure ervoor zorgde dat mijn metertje halverwege de maand plots in het rood ging.

Heb de scheduler nu ingesteld dat deze enkel 's nachts loopt en per direct een verbruik dat 90% lager ligt.

0
teslabox 27 augustus 2019 (#3451)

Thanks, het is gelukt

0
rogercremers 13 augustus 2019 (#3407)

@Felix Smit, Dank! ga ik doen

0
Felix Smit Admin 13 augustus 2019 (#3405)

@rogercremers, dat kan met veel factoren te maken hebben. Als je een bericht stuurt via je TransIP-controlepaneel denken we graag met je mee! :)

0
rogercremers 23 juli 2019 (#3340)

Hallo,

Ik probeer via het FTP programma Transmit op mac in te loggen. Dan krijg ik wel de directory listing te zien maar als ik een map wil open komt de melding 'Could not retrieve file listing for 'directory'. Error 404 : not found"

Wat gaat er mis?

0
jjdegroot83 5 februari 2019 (#2647)

@bloemendal, Hetzelfde probleem had ik ook. Maar nu werkt het wel bij mij. Je moet even opletten dat je de complete gebruikersnaam gebruikt. Dus ook met alles wat achter de @ staat. Je kan je gebruikersnaam vinden onder de instellingen van de Stack. Als ik die gegevens gebruik dan werkt het prima, zowel in WinSCP als op mijn Synology.

0
Oscar van Doorn Admin 14 januari 2019 (#2501)

@bloemendal, Dit ziet eruit als een vraag voor onze supporters ;) Vanonder de knop Contact in ons controlepaneel kan je ons een ticket sturen. Vaak heb je binnen een uur al antwoord op je vraag!

0
bloemendal 12 januari 2019 (#2492)

Stack geupgrade naar 1250gb ivm SFTP (veiligheid en snelheid).

Geprobeerd deze te verbinden vanaf synology:

  • met eigen en met stackstorage domein.
  • met token en met login (zowel op eigen als op stack storage domein)
  • met en zonder www in domein. Lukt me niet. Iemand die dit werkend heeft gekregen? en zo ja, hoe?

Dank!

Alex

0
brosch 30 november 2018 (#2317)

webdav werkt niet meer. Een tijdje terug connectie problemen gehad, toen cloud sync opnieuw ingesteld (koppeling verwijderd en opnieuw aangemaakt). Toen werkte het weer. Nu weer connectie problemen en trucje van toen werkt nu niet. Heb een support ticket ingeschoten, maar wil het ook delen, want misschien hebben anderen hetzelfde probleem.

0
flapkan 14 november 2018 (#2223)

Ik heb two-factor authentication aangezet voor mijn StackStorage, maar nu wil Synology Cloud Sync er niet meer mee verbinden. In de handleiding van TransIP is niet terug te vinden hoe dat dit zou moeten werken met Synology. Het aanmaken van een token die i.p.v. het wachtwoord gebruiken werkt bij mij niet, maar ik gok dat dat komt Synology Cloud Sync komt.

Is er een manier om two-factor authentication te gebruiken i.c.m. Synology Cloud Sync of gaat dat niet werken?

0
arjenknopper 8 oktober 2018 (#2042)

ik heb inmiddels een tweede account met nieuw wachtwoord aangemaakt en die kan wel succesvol met gegevens encoding verbinden.

0
Nick Brouwer Admin 8 oktober 2018 (#2039)

@arjenknopper

Dat durf ik helaas niet te zeggen, je zou hier het beste contact voor kunnen opnemen met Synology. Wellicht dat zij hier meer over kunnen vertellen.

0
arjenknopper 6 oktober 2018 (#2035)

Ik probeer een sync job te maken met een extra wachtwoord voor gegevenscodering. Er komt een melding: Coderingswachtwoord komt niet overeen met serverzijde, probeer het opnieuw.

Dit is de eerste job die ik aanmaak met codering, nadat ik alle andere jobs uit Cloud Sync heb verwijderd. ook heb ik recent een nieuw wachtwoord op mijn StackAccount gezet.

Hoe kom ik van die foutmelding af?

0
Nick Brouwer Admin 15 augustus 2018 (#1770)

@lucvanloocke

Dat zou daar inderdaad mee moeten kunnen! Op dit moment kan ik echter nog niet veel zeggen over de mogelijke implementatie van SFTP met STACK. Hou onze updates echter goed in de gaten :-)

0
lucvanloocke 15 augustus 2018 (#1765)

@Nick Brouwer, toch wel ... door ook een ander protocol aan te bieden zoals het veel gevraagde SFTP ;-)

0
Nick Brouwer Admin 6 juli 2018 (#1557)

@bodmoor Ai, dat is vervelend. Hou er rekening mee dat wij met dit artikel hier deels tot geen ondersteuning op kunnen bieden, daar dit een third party programma is.

We raden daarom aan om de stappen nog eens door te lopen. Mocht je de melding opnieuw krijgen, raden we aan om contact op te nemen met de fabrikant van je NAS of hun forums te raadplegen. Wellicht dat je op die manier een oplossing kunt vinden.

0
bodmoor 5 juli 2018 (#1554)

Ik krijg een eeuwige please wait... bij het toepassen van de instellingen

0
martijndg 26 juni 2018 (#1508)

Bedankt voor dit artikel, alles ging soepel!

FYI: Ik wilde CloudSync gebruiken om 1 bestandtype te uploaden naar STACK. Dit kan in de laatste stap in de wizard van CloudSync. Via de knop geavanceerde instellingen kan je bestand types selecteren die je wilt uploaden.

0
Nick Brouwer Admin 18 juni 2018 (#1429)

@joshagelaars

Er bestaat inderdaad een limiet op de te gebruiken bestandsnaam, van 148 tekens welteverstaan. Ik begrijp dat dit niet heel praktisch is, echter is dit een beperking op serverniveau, waar wij niet direct invloed op kunnen uitoefenen.

Verder zit er geen harde limiet aan de filenaam lengte. Mocht je hierbij tegen een limiet aanlopen, dan ligt dit mogelijk bij CloudSync.

0
joshagelaars 15 juni 2018 (#1424)

Ik krijg een foutmelding met Cloud Sync bij het uploaden van bestanden met lange bestandsnamen (ca 150 karakters of meer). Zit er een limiet aan de filenaam lengte? Zo ja, dan is dat niet erg praktisch. Is er trouwens ook een limiet aan de filegrootte?

Lijkt mij goed om deze limieten op te nemen in de beschrijving hierboven.

Groeten, Jos

PS, Ondersteuning van Hyper Backup zou very-nice-to-have zijn.

0
Nick Brouwer Admin 25 mei 2018 (#1328)

@martensijtsma

Scherp! Ik heb het direct aangepast :-)

0
martensijtsma 24 mei 2018 (#1324)

Hallo,

hier staat dat je Serveradres: https://accountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ moet invullen bij CloudSync.

Dit klopt niet, de laatste / moet er niet bij.

groet,

Marten

0
Nick Brouwer Admin 28 maart 2018 (#1033)

@hansheijmans@tobiaswillems

Ik heb het nog even nagevraagd. Het blijkt dat de limiet van uploaden vooral slaat op het gebruik van WebDAV op Windows.

Bij bijvoorbeeld het gebruik van een NAS met Cloud Sync is het wel mogelijk om grotere bestanden te uploaden.

0
hansheijmans 28 maart 2018 (#1032)

@Nick & Tobias,

Aangezien ik een Synology NAS bezit met een ARMv8 processor (DS118) bestaat er kennelijk geen OwnCloud client voor dit platform. Ik was in de veronderstelling dat WebDAV inderdaad een beperking kent op de bestandsgrootte. Ik wilde mijn NAS dan al bijna omruilen voor een compatibel exemplaar totdat ik toch maar eens de WebDAV client in Cloud Sync uitprobeerde met een videobestand van meer dan 10 GB (13 GB om precies te zijn). Deze werd gewoon netjes gesynced met mijn Stack. Nu doe ik gewoon een volledige backup vanuit mijn NAS naar Stack wat ik voorheen deed op mijn (Linux) PC met de OwnCloud client. Misschien zijn er verbeteringen doorgevoerd in het WebDAV protocol of de WebDAV client. Trouwens de OwnCloud client kon ook al grotere bestanden syncen met Stack, is dat ook geen WebDAV protocol?

Groet, Hans.

0
arjenvdbrink 21 maart 2018 (#970)

Ik zou graag gebruik willen maken van Hyper backup (app in Synology) ipv cloud sync.

0
Nick Brouwer Admin 19 maart 2018 (#942)

@tobiaswillems

Voor bestanden die groter zijn is er helaas geen oplossing. Dit is een beperking vanuit het WebDAV protocol, waar wij geen invloed op kunnen uitoefenen.

0
tobiaswillems 16 maart 2018 (#934)

Beste,

Ik wil graag via de 10TB Stackstorage mijn Synology NAS backuppen, echter weet ik dat inderdaad via WebDAV een max grote is van 10gb per file.

Nu heb ik wel flink wat bestanden boven deze grens op mijn NAS staan. En wil ik ook mijn NAS zelf laten backuppen naar de stack zonder eigen inkom van bijv. een desktop applicatie op mijn pc.

Wat zijn hierin de mogelijkheden of zijn deze er niet?

Alvast bedankt!

0
ibnpbv 16 maart 2018 (#932)

@Matthijs van Beek, dank voor het meedenken. Het betreft hier echter niet het backuppen naar een andere Syno DS, maar naar TransIP Stack via WebDAV. Dus de gebruikersnaam/rechten komen per definitie niet overeen.

Zojuist nogmaals geprobeerd, maar ik krijg nu bij stap één direct al de eerder genoemde melding...

0
Matthijs van Beek Admin 15 maart 2018 (#920)

@ibnpbv

Wij hadden toevallig nog zelf een idee: het kan te maken hebben met de gebruiker, zie https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=268&t=120559

0
ibnpbv 14 maart 2018 (#910)

Bij het configureren van Stack als doel binnen Synology Hyper Backup krijg ik op het einde de melding: "Onvoldoende toegangsmachtigingen voor deze doelmap. Neem contact op met de doelbeheerder"

TransIP support adviseerde mij die vraag eens hier neer te leggen. Iemand ervaring met deze melding? Stack gebruiken binnen CloudSync gaat prima en ook binnen bijv. File Station als WebDAV 'schijf'. Ik krijg echter niet scherp waar de melding binnen Hyper Backup door veroorzaakt wordt.

Ideeën?

0
Nick Brouwer Admin 23 februari 2018 (#820)

@nicopeet911

Dit is inderdaad een beperking van het WebDAV protocol. Op dit moment zijn er nog geen plannen om met STACK dedicated ondersteuning te bieden voor de cloud-sync app van Synology.

Je kunt dit uiteraard wel als Feature Request indienen via deze pagina. Geef hier dan duidelijk aan hoe jij deze ondersteuning voor je ziet. Andere gebruikers zullen deze Feature Request vervolgens kunnen gaan liken.

Hoe meer likes een Feature Request heeft, hoe groter de kans dat dit op de roadmap van onze developers wordt geplaatst!

0
nicopeet911 23 februari 2018 (#819)

Beste Stack service,

Ik heb alles via de bovenstaande uitleg werkend gekregen, mijn stack cloud opslag wordt keurig gedeeld en gesynced met mijn NAS server van synology. Had echter nog een vraag mbt van de Cloud-sync app functionaliteit. By de Stack opslag is het enkel mogelijk alles of niets de syncen, dus ik kan enkel de ROOT folder aan/uit zetten??

Helaas zijn sub-folders van de ROOT folder dus niet afhankelijk te selecteren voor synchronisatie. Dit kan met de Drop-box cloud variant al wel. Zal vast een limitatie zijn van de WEBdav protocol. Wordt er gewerkt aan een dedicated ondersteuning van de cloud-sync app van synology voor de STACK cloud opslag?

Mvg Nico

0
nicopeet911 23 februari 2018 (#818)

@arjenvdbrink, Je kan cloud station syncing proces schema instellen voor alle uren/dagen van de week of zelfs bijvoorbeeld iedere nacht 2 uurtjes naar keuzen. Alles is in te stellen, naar wens binnen de cloud sync app van synology DMS.

0
arjenvdbrink 4 januari 2018 (#575)

@in2019, Deze staat in File Station in de bovenbalk.

0
arjenvdbrink 4 januari 2018 (#574)

Ik heb gemerkt dat je CPU zeer traag wordt als je verbinding met Stack maakt via Cloudsync of File station. Liever zie ik een mogelijkheid om te backuppen via Hyper Backup. Dan kan hij s'nachts even contact maken.

0
in2019 18 december 2017 (#524)

Ik begrijp niet wat ik fout doe; ik zie de optie 'Externe verbinding' niet!? WebDAV staat wel aan. Iemand een idee? Het betref een Synology DS409 / DSM versie 4.2xxxx (kan niet verder upgraden met dit type Synology)

0
Nick Brouwer Admin 8 december 2017 (#456)

@kaosnews

Bedankt voor de tip!

@peschinl zou je kunnen controleren of dit inderdaad uitkomst biedt ;-)? Alvast bedankt!

1
kaosnews 8 december 2017 (#455)

@peschinl, Probleem had ik ook - je moet het volgende serveradres ingeven in Cloud Sync: accountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav dus zonder https en zonder / op het einde

0
Nick Brouwer Admin 6 december 2017 (#440)

@peschinl

Ai, dat is vervelend! Zou je je stappen middels wat screenshots eens kunnen voorleggen aan onze supportafdeling? Zij zullen er dan samen met je naar kijken. Je kunt hen benaderen middels de knop 'Neem contact op' onder dit artikel.

0
peschinl 5 december 2017 (#437)

hi! als ik in Cloud Sync in de serveradres veld mn https://accountnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/ (maar dan accountnaam mijn eigen naam) invult krijg ik een "Incorrect Value" foutmelding. Hij lijkt alleen maar kale adressen te accepteren (accountnaam.stackstorage.com ), als ik alleen dat invult krijg ik echter een Authorisation failed fout.

In File Station werkt het wel.

0
Nick Brouwer Admin 5 december 2017 (#429)

@marckurver

Dat is in dit geval een beperking vanuit het WebDAV protocol. Hier rust een uploadlimiet op van maximaal 4GB. Mocht je bestanden groter dan dit formaat willen uploaden, dan raden we je aan om de desktopapplicatie hiervoor te gebruiken.

Hier zit geen uploadlimiet aan vast, echter zal het bestand wel lokaal op je computer moeten worden opgeslagen. Bij de desktopapplicatie vindt namelijk synchronisatie plaats. Bekijk dit artikel voor meer informatie over het gebruik van de desktopapplicatie.

Er is zojuist informatie aan het artikel toegevoegd, waarin deze uploadlimiet ook wordt benoemd. Mocht je verder nog vragen hebben, dan raad ik je aan om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hiervoor de knop 'Neem contact op' onder dit artikel gebruiken :-)

0
marckurver 4 december 2017 (#425)

Hallo, Ik heb volgens bovenstaande instructies mijn Synology NAS ingesteld en het synchroniseren van NAS bestanden naar mijn Stack opslag werkt op zich goed. Alleen bij een aantal .AVI bestanden van rond de 12Gb per stuk wordt niet gesignaleert dat ze gesynchroniseerd zijn waardoor ze telkens opnieuw worden verzonden naar Stack. Hebben jullie enig idee waar dat aan kan liggen? Heeft het te maken met een beperking op de Stack opslag? m.vr.grt. Marc

0
Nick Brouwer Admin 15 november 2017 (#345)

@score

Dit artikel is geschreven om uit te leggen hoe de verbinding met een NAS via WebDAV gemaakt kan worden. Wij kunnen geen uitspraken doen over de werking van de NAS, daar dit door een derde partij is ontwikkeld.

We kunnen dan ook niet met 100% zekerheid zeggen of de NAS de mogelijkheid heeft om slechts een deel te uploaden of dat direct de gehele inhoud van de NAS wordt geüpload. Dit zou je het beste bij de ontwikkelaars van de NAS kunnen nagaan.

0
score 15 november 2017 (#339)

Wij hebben een 4 TB NAS die voor 3TB vol staat met files. Die heb ik nu gekoppeld doormiddel van de bovenstaande manier. Ik heb alleen nog geen map aangemaakt voor het overzetten. Kan ik de bestaande map(3TB) op de NAS koppelen zonder problemen? Of gaat de NAS dan alles in 1 keer uploaden naar STACK? Hoe kan ik dit het beste doen? Kan ik kiezen welke mappen hij upload?

2
Nick Brouwer Admin 28 september 2017 (#107)

@lvpres@davykeizer

Dit klopt inderdaad.

De koppeling tussen STACK en Synology is mogelijk middels de bovengenoemde methodes. Echter sommige methodes (zoals Hyper Backup) worden vanwege Sparse Files (nog) niet ondersteund.

Ik kan wel vertellen dat we de mogelijkheden aan het onderzoeken om dit alsnog mogelijk te maken. Ik kan hier geen exacte datum voor geven, maar hou onze updates goed in de gaten!

-Nick

0
davykeizer 27 september 2017 (#103)

@ivpres

Ik ondervind dit zelfde probleem. Schijnt te maken te hebben met Sparse Files, welke (nog) niet worden ondersteund in Stack... Helaas.

0
lvpres 26 september 2017 (#100)

Ik heb een Synology Rackstation en ik probeer een backup in te stellen via "Hyper Backup" en webDav.

Bij het instellen van de taak op de synology lijkt alles goed te gaan (er wordt een map gemaakt) maar in de laatste stap krijg ik de melding "Onvoldoende toegangsmachtigingen ...)

1
Nick Brouwer Admin 22 september 2017 (#92)

Bedankt voor de feedback!

Dit was inderdaad nog niet geheel duidelijk. Het artikel is nu geüpdatet met meer uitleg over het verschil tussen de User en de gebruikersnaam.

-Nick

0
pkouwen 21 september 2017 (#80)

Onduidelijk wat het verschil is tussen USER en gebruikersnaam?

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op