Hulpartikel overzicht

Hulpartikel

Wat gebeurt er wanneer je je facturen niet betaalt?

Wij doen er alles aan om onze verplichtingen naar jou als onze klant na te komen, door de diensten te leveren die je bij ons besteld hebt en te zorgen dat deze blijven draaien. 

Wij verwachten dat onze klanten hun facturen op tijd betalen. Als dat een keertje niet lukt, hebben wij daar begrip voor, mits er tijdig contact wordt gezocht om tot een oplossing te komen. Je kunt ons het beste bereiken vanuit je controlepaneel, zodat we meteen naar je situatie kunnen kijken. 


We willen je graag inzicht geven in de procedure die we hanteren wanneer facturen niet op tijd betaald worden. We hebben de stappen hieronder weergegeven:

  • Wanneer wij een nieuwe factuur opstellen, ontvang je daarvan bericht op het bij ons bekende administratieve e-mailadres. Als hier geen afzonderlijk e-mailadres voor is opgegeven, wordt het bericht verzonden aan het hoofdadres bij de account. De betaaltermijn voor een nieuwe factuur is 14 dagen. Je kunt de actuele status van je facturen altijd terugzien in je controlepaneel.
     
  • Het vervolg is deels afhankelijk van je betaalmethode. Als een automatische afschrijving onverhoopt mislukt, versturen wij altijd een bericht. Daarnaast versturen wij algemene betalingsherinneringen als een factuur te lang open blijft staan.
     
  • Wanneer een factuur 6 weken onbetaald is gebleven, wordt deze definitief als achterstallig gezien. Wij versturen dan altijd een aanmaning, die je per post ontvangt als je woonachtig bent in Nederland. Vanaf dit moment kan er geen automatische afschrijving meer plaatsvinden en is de factuur alleen nog in je controlepaneel of door middel van een handmatige overboeking te voldoen.
     
  • Wanneer de factuur nog 2 weken onbetaald blijft, worden de niet-betaalde diensten geblokkeerd en versturen wij een tweede aanmaning per e-mail. Hierbij worden incassokosten gefactureerd bovenop de openstaande kosten voor je diensten.
     
  • Als ook hier geen gehoor aan wordt gegeven, worden na 2 weken alle diensten in je account geblokkeerd en ontvang je een laatste aanmaning per e-mail. Er worden hierbij nogmaals incassokosten gefactureerd.
     
  • Als we ook naar aanleiding van deze laatste aanmaning geen betaling ontvangen, zijn wij na nog 7 dagen helaas genoodzaakt de openstaande vordering inclusief wettelijke rente over te dragen aan een incassobureau voor verdere afhandeling.
     
  • De incassokosten ben je vanaf dat moment verschuldigd aan het incassobureau. Tevens worden je betaalde diensten niet meer verlengd en je gratis diensten per direct opgezegd. We kunnen je dan geen nieuwe diensten meer leveren. Alle verdere communicatie over de vordering verloopt vanaf dan ook via het incassobureau.


Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

Wil je dit artikel met andere gebruikers bespreken, laat dan vooral een bericht achter onder 'Reacties'.​​​​​​​

Heb je een goed idee?

Stuur jouw idee in! Met genoeg stemmen komt jouw idee op onze wishlist!

Heeft dit artikel je geholpen?

Maak een account aan of log in om een beoordeling achter te laten.

Reacties

Maak een account aan of log in om een reactie te plaatsen.

Kom je er niet uit?

Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

Neem contact op